مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گسترش خطوط تولید آیفون در هند و مکزیک؛ اپل از چین فاصله می‌گیرد

اپل می‌‌خواهد وابستگی خود به چین را کاهش دهد و در همین راستا این احتمال وجود دارد که تولیدکنندگان شروع به ساخت آیفون در کشور مکزیک کنند. این غول دنیای فناوری همچنین از آغاز تولید آیفون SE 2020 در هند خبر داده است.

اپل بسیاری از محصولات خود را در چین تولید می‌کند و زنجیره قطعات آن نیز اکثرا در این کشور قرار گرفته، با این حال جنگ تجاری دولت پکن و واشنگتن و همچنین شیوع ویروس کرونا باعث شده این غول دنیای فناوری به دنبال خارج کردن بخشی از خط تولید خود از این کشور باشد.

گزارش اخیر رویترز به این موضوع اشاره دارد که شرکای اپل یعنی «پگاترون» و «فاکسکان» به دنبال ساخت کارخانه‌های جدید در مکزیک هستند که دلیل اصلی آن، متنوع کردن زنجیره تامین قطعات است.

 در حالی که اطلاعاتی درباره شرکای محلی این کمپانی‌ها منتشر نشده، منابع ادعا کرده‌اند فاکسکان خواهان تولید آیفون در این کشور است و البته ظاهرا اپل به صورت مستقیم نقشی در این فرایند نخواهد داشت. انتظار می‌رود فاکسکان تا اواخر سال جاری میلادی درباره این کارخانه تصمیم بگیرد و پس از مدت کوتاهی کار را شروع کند. در حال حاضر ۵ کارخانه این شرکت در مکزیک مشغول تولید تلویزیون و سرور هستند.

آیفون

پگاترون در حال مذاکرات برای ساخت کارخانه‌ای جهت تولید چیپ و قطعات دیگر است که البته هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم مربوط به محصولات اپل می‌شوند یا خیر.

فاکسکان علاوه بر مکزیک، در هند نیز فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد و در این کشور ‍۱ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خواهد کرد. یکی از دلایل این کار، طرح تشویقی دولت دهلی نو برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است.

اخیرا این شرکت برای اولین بار تولید آیفون ۱۱ را در این کشور آغاز کرد و حالا اپل به صورت رسمی اعلام کرده نسل جدید آیفون SE را برای مشتریان هندی، در این کشور تولید می‌کند. این گوشی هوشمند کامپکت توسط «ویسترون» در «بنگلور» به تولید می‌رسد، شرکتی که گذشته وظیفه ساخت آیفون SE اصلی، آیفون 6s و آیفون ۷ را در این کشور برعهده داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.