مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نسل جدید نمایشگرهای کوانتوم دات سامسونگ در ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

تلویزیون‌های QLED فعلی سامسونگ از پنل LCD معمولی و لایه کوانتوم دات برای ارتقا رنگ و نور پس زمینه LED استفاده کرده و مبتنی بر فناوری کوانتوم دات واقعی نیستند. طبق گزارش جدید این سازنده کره‌ای در حال توسعه پنل‌های QLED نسل بعد با فناوری کوانتوم دات واقعی است.

شرکت Omdia که در زمینه بازار نمایشگر تحقیق می‌کند، به تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد سامسونگ دیسپلی احتمالاً تولید انبوه نسل بعد پنل‌های QLED را از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ آغاز می‌کند.

طبق گزارش این سازنده کره‌ای نمونه اولیه پنل‌های QLED جدید را به سامسونگ الکترونیکس و سونی ارسال کرده تا در تلویزیون‌های جدید آزمایش شوند. سامسونگ پیشتر اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۰ تولید پنل‌های LCD را کنار خواهد گذاشت تا بر تولید انبوه پنل‌های QLED تمرکز کند.

متخصصان صنعت نمایشگر می‌گویند نسل بعد پنل‌های QLED سامسونگ از LED‌های خویشتاب (Self-luminous) استفاده می‌کنند که از آنها به عنوان نوعی از OLED با پوشش کوانتوم دات یاد می‌شود. اما سامسونگ ضمن تکذیب این ادعاها نسل بعد پنل‌های خود را QLED یا QD-OLED نامگذاری کرده و شائبه رقابت با LG در بازار تلویزیون‌های OLED را رد کرده است.

محققان بازار نمایشگر پیش بینی می‌کنند سامسونگ توانایی تولید بیش از ۳۰ هزار نمایشگر کوانتوم دات برای تلویزیون‌های اندازه بزرگ از جمله ۵۵، ۶۵، ۷۸ و ۸۲ اینچ را دارد.

یکی از مقامات رسمی سامسونگ اخیراً اعلام کرد: «این شرکت قصد دارد سال ۲۰۲۱ از پنل‌های QD بهره برداری تجاری کند، اما تاریخ دقیق مشخص نشده است.» انتظار می‌رود سامسونگ الکترونیکس و برندهای دیگر نسل دوم تلویزیون‌های مبتنی بر فناوری QLED را انتهای ۲۰۲۱ یا ابتدای ۲۰۲۲ به بازار عرضه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.