مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دولت چین یارانه خودروهای الکتریکی را قطع خواهد کرد

دولت‌مردان چینی به‌تازگی اعلام کرده‌اند که یارانه خودروسازهای الکتریکی را تا سال ۲۰۲۰ قطع خواهند کرد.

دولت چین اعلام کرده که کمک‌های مالی خود برای ساخت خودروهای الکتریکی را کاهش می‌دهد و درنهایت سوبسید‌های تعلق گرفته به این خودروها را تا سال ۲۰۲۰ قطع خواهد کرد. این اقدام در جهت افزایش نوآوری‌های فنی در شرکت‌های خودروساز انجام گرفته تا تنها به کمک‌های مالی متکی نباشند. کمک‌های سوبسیدی تعلق گرفته به خودروسازان چینی برای ساخت خودروهای الکتریکی در سال‌های گذشته کمک شایانی به پیشرفت بازار این خودروها کرده است.

اکنون به‌جای برد مسافتی ۱۴۸ کیلومتر در گذشته، خودروهای الکتریکی برای دریافت یارانه باید حداقل برد مسافتی ۲۴۸ کیلومتر داشته باشند. به‌علاوه یارانه خودروهای الکتریکی که برد مسافت بیش از ۴۰۰ کیلومتر داشته باشند هم نصف خواهد شد و از ۵۶۲۵ پوند به ۲۸۱۳ پوند می‌رسد. در کشور چین، برد مسافتی رسمی خودروهای الکتریکی تحت قوانین NEDC ارزیابی می‌شود؛ اما اکنون به‌دلیل نتایج غیرقابل اعتماد بدست آمده از این معیار، قوانین WLTP اروپا جای آن‌ را گرفته است.

نیسان لیف

به‌طور مثال، نیسان لیف در قوانین NEDC برد مسافتی ۳۶۷ کیلومتر دارد درحالی‌که در قوانین WLTP، برد مسافتی این خودرو با کاهش ۲۸.۵ درصدی به ۲۶۸.۸ کیلومتر می‌رسد. وزارت دارائی چین به تمامی ارگان‌ها اعلام کرده که تمامی مشوق‌های مالی خود را قطع کنند. بدین ترتیب میزان کمک‌های مالی تا ۶۷ درصد کاهش پیدا می‌کند. با وجود اینکه برخی خودروسازهای چینی از جمله BYD اعلام کرده‌اند که برای تغییرات جدید آمادگی دارند، برخی دیگر اعلام کرده‌اند که قیمت خود را افزایش خواهند داد. به‌گفته رابین ژو، آنالیزور سازمان برنشتاین:

 با وجود اینکه برخی شرکت‌ها ممکن است ضرر مالی ببینند، اما دراین‌میان شرکت Nio از دیگران آسیب بیشتری خواهد دید. با اینکه شرکت Nio هم‌اکنون با مشکل فروش محصولات خود هم دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند؛ اما این شرکت اعلام کرده که برای مواجهه با کاهش یارانه‌ها قیمت محصولاتش را کاهش نخواهد داد. کاهش یارانه‌ها برای شرکت Nio بدین معنا است که مشتریان باید در آینده محصولات این شرکت را با قیمت بیشتری خریداری کنند.

Nio ef9 next EV

مقاله‌های مرتبط:

دولت مردان چینی در چند سال گذشته به منظور کاهش اثر مخرب زیست محیطی، برنامه ساخت خودروهای الکتریکی را با جدیت دنبال کرده‌اند. بیش از نیمی از فروش کل خودروهای الکتریکی در جهان در بازار چین شکل گرفته که در مجموع بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان هم به‌حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۸، مجموع خودروهای الکتریکی و هیبریدی فروخته شده در بازار چین به ۱.۲ میلیون دستگاه رسید.

BYD

این رقم، افزایش ۱۴۰ درصدی سال به سال را نشان می‌دهد که با وجود کاهش ۲.۶ درصدی فروش کلی خودرو بدست آمده است. طبق آمار بدست آمده، در حال حاضر بیش از ۴۸۰ خودروساز الکتریکی در کشور چین وجود دارد که محصولاتی از قبیل خودروهای بسیار کوچک الکتریکی ارزان، تا خودروهای هیبریدی و الکتریکی معروف ساخته شرکت‌هایی همچون جیلی و فولکس واگن را شامل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.