مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بررسی خودرو سانگ یانگ رکستون G4

اولین خودرویی که از شرکت سانگ یانگ کره جنوبی وارد جاده‌های ایران شد، خودروی موسو بود که به دلیل استفاده از موتور و گیربکس‌های مرسدس بنز خاطره خوبی برای مردم ایران بود. سری دوم محصولات شرکت سانگ یانگ که در سال ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد سه خودروی اکتیون، کایرون و رکستون بودند و فروش خوبی داشتند. اکنون این شرکت نسل پنجم خودروهای خود را تحت عنوان رکستون G4 وارد بازار کرده است، طراحی ظاهری این نسل از این شرکت با عبارت “زیبایی در چشم بیننده” طراحی شده است. ویژگی قابل توجه این خودرو مناسب بودن برای سواری در شهر و آفرود است.

در طراحی رکستون G4 سعی شده است همه چیز خیلی ساده، شکیل و عضلانی باشد. چراغ‌های رکستون در مقایسه با سایز بدنه آن کوچک به نظر می‌رسد از طرفی استفاده از هالوژن‌های مدرن و براق جلوه امروزی به این خودرو داده است. این خودرو ۴٫۸ متر طول و ۱٫۸ متر ارتفاع دارد و در مقایسه با رقبای خود در این رنج قیمت بزرگ‌تر است. فضای صندوق عقب رکستون نسبت به رقبایش مخصوصا سورنتو بزرگ‌تر است به طوری که ۶۴۹ لیتر فضا دارد ولی سورنتو زیر ۶۱۰ لیتر فضا دارد.

امکانات خودرو رکستون G4 سطح خیلی خوبی دارد مثلا گرمکن، سردکن و حافظه صندلی دارد. صفحه نمایش موجود در وسط داشبورد تاچ است و یک دوربین ۳۶۰ درجه دارد که ماشین را از بالا نشان می‌دهد و شما می‌توانید زاویه آن را به هر زاویه‌ای که می‌خواهید تغییر دهید و یا حتی از بالاتر نگاه کنید یا آن را از جلو و کنار بچرخانید، در واقع این قابلیت جالبی است که شما می‌توانید به اطراف ماشین اشراف کامل داشته باشید. سانروف موجود در سقف ماشین ساده است و پاناروما نیست به این دلیل که خودروهایی که برای آفرود ساخته می‌شوند اساسا نباید سقف پاناروما داشته باشند چون امکان چپ شدن خودرو در آفرود وجود دارد و اینکه تمام سقف شیشه‌ای باشد خیلی خطرناک است؛ بنابراین از لحاظ امنیتی مشکل خواهد داشت. ماشین آفرود واقعی مثل کروز را نگاه کنید حداکثر یک سانروف ساده استفاده شده است. از نظر امکانات و تجهیزات در سطح خیلی خوبی قرار دارد البته ممکن است از نظر یکی دو آپشن از رقبایش متفاوت باشد مثلا از سانتافه، سانتافه موجود در بازار اتوپارک دارد ولی رکستون G4 اتوپارک ندارد.

عدد به دست آمده در تست شتاب به این صورت است: شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۹٫۹۸ ثانیه و شتاب صفر تا ۶۰ در ۴٫۳۰ ثانیه به دست آمد. شاسی این خودرو نردبانی است و اتاق از این شاسی جداست همین امکان این خودرو را به یک خودروی آفرود واقعی تبدیل می‌کند. در ساخت شاسی از استیل سخت استفاده شده است، در نسل قبل رکستون حدود ۱۶ درصد شاسی از استیل درست شده بود اما در رکستون G4 حدود ۸۰ درصد شاسی از استیل سخت استفاده شده است و این باعث می‌شود قابلیت آفرود خیلی بیشتر و قابلیت بکسل کردن خیلی زیادی داشته باشد به گونه‌ای که این خودرو می‌تواند تا ۳٫۵ تن را بکسل کند. این قابلیت معمولا در پیکاپ‌های خیلی معروف دنیا دیده می‌شود یعنی ۳٫۵ تن عدد خیلی بزرگی است. یک نکته اینکه حداقل ۲ تن وزن ماشین است؛ شاسی سنگین باعث می‌شود مصرف سوخت شما زیاد شود.

بازار دست دوم سورنتو و سانتافه در ایران خیلی بهتر از سانگ یانگ رکستون است و این برای کسانی که می‌خواهند خودرو خود را خیلی زود عوض کنند مهم است ولی اگر در این رنج قیمت به دنبال شاسی بلند است که امکانات خوبی دارد و استفاده خانوادگی هم داشته باشد و گاهی هم می خواهید آفرود واقعی بزنید و قابلیت‌های ماشین خود را در آفرود هم تست کنید سانگ یانگ رکستون گزینه مناسبی است.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش رکستون G4 به بخش آگهی‌های خرید خودرو مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.