مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نام کاربری و پسورد نیم میلیون کاربر Zoom در دارک وب به فروش گذاشته شد

هکرها نام کاربری و پسورد بیش از نیم میلیون کاربر اپلیکیشن Zoom را در دارک وب به فروش گذاشتند.

بر اساس گزارش The Times، شرکت امنیت سایبری Cyble کشف کرده که هر کدام از اطلاعات لاگین کاربران با قیمت بسیار ناچیز (۱.۲۵ سنت) در دارک وب برای فروش گذاشته شده است. این شرکت داده‌ها را در تلگرام و از طریق فردی روس زبان خریداری کرده است.

اطلاعات کاربری نیم میلیون کاربر اپلیکیشن Zoom در دارک وب برای فروش گذاشته شد

استفاده از اپلیکیشن Zoom به خاطر قرنطینه و تعطیلی‌های گسترده ناشی از کرونا افزایش چشمگیری داشته ولی این اپ به خاطر آسیب پذیری در رمزگذاری داده‌ها زیر تیغ انتقادات گسترده بوده است. از شرکت Zoom Video Communications Inc که مالک اپ Zoom است، به اتهام پنهان کاری در مورد آسیب پذیری در این اپلیکیشن شکایت شده و در گذشته هکرها موفق شده‌اند در ویدیوکنفرانس‌ها نفوذ کرده و در آن‌ها اختلال ایجاد کنند.

ارزش سهام اپلیکیشن Zoom و همچنین محبوبیت آن در سال جاری میلادی افزایش چشمگیری داشته، ولی متخصصان حریم شخصی و امنیت سایبری دید خوبی به آن نداشته‌اند. از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گرفته تا دپارتمان تحصیلات نیویورک و آژانس‌های بین المللی از سراسر دنیا، استفاده از این اپ را به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد امنیت آن به وجود آمده، ممنوع کرده‌اند.

شرکت Zoom می‌گوید که در حال تحقیق در این رابطه است و اکانت هایی که اطلاعاتشان لو رفته را مسدود کرده و به دنبال ارتقا امنیت پلتفرم خود است. این شرکت همچنین از کاربران درخواست کرده تا پسورد خود را با نمونه امن تر تعویض کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.