مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هرآنچه لازم است درمورد دیسکورد بدانید

مهم نیست شما گیمر هستید، گروهی نویسنده یا علاقه‌مند به موسیقی K-Pop. دیسکورد تشکیل شده تا بتوانید میان شما و افرادی که سلیقه مشترکی دارند ارتباط ایجاد کند. ارتباطی که محدود به یک پلتفرم نیست و امروز روی ویندوز، مک، iOS و اندروید در دسترس است.

دیسکورد (Discord) درواقع یک اپلیکیشن ارتباط گروهی بسیار محبوب است که برای گیمرها طراحی شده. گیمرهایی که به امکاناتی فراتر از آنچه استیم به آن‌ها ارائه می‌دهد نیاز دارند. اما طبیعی است که اپلیکیشنی با این حجم از امکانات تنها مورد استفاده قشری خاص قرار نمی‌گیرد. به همین خاطر که بود که دیسکورد پس از انتشار در سال ۲۰۱۵، توسط تمام کاربران مورد استقبال قرار گرفت، نه فقط قشری خاص.

دیسکورد چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به این سوال پاسخ دهیم، دیسکورد اپلیکیشنی است که به شما و دیگر کاربرانش اجازه می‌دهد برای یکدیگر پیام ارسال کنید. درواقع مانند تمام اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر، اما با تفاوت‌هایی جزئی. هر جامعه تشکیل شده در دیسکورد یک سرور نامیده می‌شود. مانند چیزی که در اپلیکیشن Slack‌ تجربه کرده بودیم، اما خودمانی‌تر.

دیسکورد

هر سرور از کانال‌های مختلفی تشکیل می‌شود. کانال‌هایی که فضای لازم برای فرستادن متونی مختلف به دیگر اعضاء را در اختیارتان قرار می‌دهند. اما همه چیز در دیسکورد ختم به متن نمی‌شود. درواقع محبوبیت بالای دیکسورد به خاطر کانال‌های صوتی آن است. جایی که شما می‌توانید با دیگر اعضای حاضر در کانال صحبت کنید و انواع و اقسام تصاویر، گیف‌، موسیقی، لینک و… را به اشتراک بگذارید.

معمولا کاربرها سرورهایشان را طوری طراحی می‌کنند که برای هر موضوع کانالی اختصاصی وجود داشته باشد. برای مثال اگر می‌خواهید درخصوص موسیقی صحبت کنید به کانال مربوط به آن مراجعه کنید. یا اگر گیمر هستید و اخبار و حواشی نسل بعدی کنسول‌ها حسابی درگیرتان کرده، به بخش گیم مراجعه کنید و چند ساعتی با دیگر طرفداران متعصب سونی و مایکروسافت بحث کنید.

راه‌اندازی سرورها و همچنین عضویت در آن‌ها رایگان است. هزاران سرور مختلف در دیسکورد وجود دارد که هر کدام مرتبط با موضوعی خاص است. درنتیجه اگر سرتان برای بحث درخصوص موضوعات مختلف درد می‌کند، دیسکورد می‌تواند بهترین انتخابتان محسوب شود. اما محبوب‌ترین سرورهای دیسکورد درخصوص بازی‌های ویدیویی هستند و درواقع از این نظر دیسکورد توانسته به خواسته خود دست پیدا کند.

اگر دنبال سروری جدید برای عضو شدن می‌گردید، کافیست در گوگل موضوع مورد نظرتان را جستجو کنید. البته موتور جستجوی داخلی اپلیکیشن نیز به شما کمک کند. اما در نظر داشته باشید که این موتور تنها سرورهایی را به شما نشان می‌دهد که از محبوبیت بالایی برخوردارند.

دیسکورد

از دیگر امکانات دیسکورد می‌توان به دستورات متنوعی مانند «/giphy» یا «/spoiler» اشاره کرد که امکان فرستادن فایل‌های گیف یا اخطار برای پیامی که حاوی اسپویل است را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با تایپ کردن یک «/» در باکس متن لیستی از تمام دستورات قابل استفاده در سرور را مشاهده کنید.

دیسکورد پیش از هر چیزی یک شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که به رسالتش برای رساندن پیام شما پایبند است. برای این کار نیز راه‌های مختلفی پیش پایتان می‌گذارد. از نوشتن یک متن گرفته تا شروع ویدیو کال یا تماس صوتی. دیسکورد همچنین به برخی اپلیکیشن‌های دیگر نیز متصل می‌شود. اسپاتیفای، یوتیوب و… . تمام این امکانات برای این است که بتوانید پویاترین شبکه اجتماعی ممکن را در اختیار داشته باشید و از آن استفاده کنید.

دیسکورد دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز هست. شما می‌توانید با خرید یک عضویت ماهیانه سرورتان را به درجه Nitro ارتقاء دهید. درجه‌ای که امکان فرستادن ویدیوهایی با کیفیت بالا، سرعت بیشتر و کیفیت بالای مکالمه، برداشته شدن محدودیت آپلود، بهبود وضعیت استریم و ایجاد تگ‌های منحصر به فرد را به ارمغان میاورد. برای استفاده از این قابلیت‌ها می‌بایست ماهانه ۹.۹۹ دلار یا سالیانه ۹۹.۹۹ دلار پرداخت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.