مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تنظیم مودم برای استفاده از vdsl

با ارائه مجوز استفاده از vdsl استفاده از نسل جدید اینترنت در کشور آغاز شد

تبدیل ADSL به VDSL و خبر چهاربرابر شدن سرعت اینترنت توسط وزیر ارتباطات بهانه ای شد ما درمجله اینترنتی انعکاس آموزش تبدیل مودم از ADSL به VDSL با فیلم آموزشی تنظیمات مودم برای شما بیان کنیم تا براحتی برای دریافت این اطلاعات از آن بهره بگیرید.

تبدیل ADSL به VDSL

وزیر ارتباط در توئیتی امکان تبدیل ADSL به VDSL و چهاربرابر شدن سرعت اینترنت از فردا خبر داد

اما درباره این خبر باید گفت که فناوری وی دی اس ال از نزدیک‌ترین کافوی نوری (صندوق توزیع خطوط مشترکین که ورودی آن فیبرنوری و خروجی آن کابل مسی است) به مشترک سرویس می‌دهد،
بنابراین فاصله‌ی کاربران از مرکز مخابراتی تفاوتی ایجاد نمی‌کند و تمامی مشترکان یک سرعت اینترنت را دریافت می‌کنند اما نکته‌ای که می‌تواند روی سرعت اینترنت تأثیرگذار باشد، کیفیت کابل‌های مسی و تداخل است.

البته سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به پنج برابر سرعت دانلود ADSL است و سرعت آپلود آن نیز ۱۰ برابر ADSL است. درواقع سرعت دانلود آن از حداقل دو تا حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن از ۱۶ تا ۲۲ مگابیت بر ثانیه را هم پوشش می‌دهد.

فرق اینترنت وی دی اس ال با وی دی اس ال

اولین تفاوت ADSL با VDSL این است که اولی از خطوط تلفن ثابت شهری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند در حالی که VDSL بر بسترهای کابل است و نیاز به کابل‌کشی و نصب کابل دارد.

سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود معمول است و به مرز ۶۰ مگابیت بر ثانیه(برخی فناوری‌ها ۵۲ مگابیت) می‌رسد وسرعت آپلود نیز ۱۰ برابر می‌شود و به مرز ۱۶ مگابیت می‌رسد. VDSL از کابل‌های مسی استفاده می‌کند و باندهای فرکانسی آن از ۱۲ کیلوهرتز تا ۲۵ کیلوهرتز است.
در این نوع ارتباط اینترنتی هزینه کمتر است و حداکثر سرعت دانلود کاربر به ۲۴ مگابیت در ثانیه می رسد و سرعت آپلود از این مقدار نیز کمتر است.
اگرچه سرعت واقعی اینترنت کاربر در نهایت به کیفیت سیم کشی تلفن و فاصله تا مرکز ارائه دهنده تلفن باز می گردد.

برای استفاده از این سرویس فقط کافیست تنظیمات مودم یا روتری که در اختیار دارید را تغییر دهید و در نتیجه سرعت اینترنت شما بالاتر برود.
در سرویس های VDSL به سادگی می توان پخش زنده یا لایو استریم دوربین های مداربسته را پشتیبانی کرد و این در حالیست که در ADSL این اتفاق با پرش تصویر انجام می شود.

تبدیل VDSL

ویدیو آموزش تنظیمات تبدیل مودم ADSL به VDSL

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.