مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بیدارباش ویندوز بدون رمز

یکی از کارهایی که به‌عنوان عادت‌های خوب برای یک کاربر ویندوزی به‌شمار می‌رود، فعال‌سازی قابلیت Sleep در شرایطی است که برای مدتی از رایانه استفاده نمی‌کنید.

فعال‌سازی قابلیت Sleep

یکی از کارهایی که به‌عنوان عادت‌های خوب برای یک کاربر ویندوزی به‌شمار می‌رود، فعال‌سازی قابلیت Sleep در شرایطی است که برای مدتی از رایانه استفاده نمی‌کنید.

با استفاده از این قابلیت نه‌تنها در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود بلکه عمر مفید سخت‌افزار رایانه نیز افزایش می‌یابد. این قابلیت برای بسیاری از کاربران سودمند است و در بسیاری از موارد نیز کاربران برای حفاظت از اطلاعات ذخیره شده در رایانه خود، یک رمز عبور برای ورود به ویندوز اختصاص می‌دهند.

این رمز علاوه بر روشن شدن اولیه رایانه، هنگام خروج از حالت Sleep نیز درخواست می‌شود و ممکن است برخی کاربران هنگام ترک رایانه خود در محیطی حضور داشته باشند که دسترسی هیچ کاربر غیرمجازی به رایانه امکان‌پذیر نباشد.

در این شرایط حتی اگر دسترسی به رایانه بدون رمز نیز امکان‌پذیر باشد، امنیت کاربر در خطر نخواهد بود و برای جلوگیری از اتلاف وقت برای تایپ کردن رمز، هنگام خروج از حالت Sleep می‌توان با یک ترفند ساده این قابلیت را غیرفعال کرد.

به‌ این‌ ترتیب رایانه شما هنگام روشن شدن اولیه، نیازمند رمز عبور خواهد بود و در ادامه هنگامی که قابلیت Sleep فعال می‌شود و قصد خروج از این حالت را داشته باشید هیچ رمزی از شما درخواست نخواهد شد.

 

به بخش Settings در ویندوز وارد شوید. (می‌توانید عبارت Settings را در کادر جست‌وجوی ویندوز 10 وارد کنید و روی نتیجه یافت شده با همین عنوان کلیک کنید)

گزینه Accounts را انتخاب کرده و به بخش Sign-in options وارد شوید.

به بخش Require sign-in رفته و از منوی پایین افتادنی گزینه Never را انتخاب کنید.

مراحل کار به اتمام رسیده و از حالا به بعد هنگام خروج از حالت Sleep رمز عبوری از شما درخواست نمی‌شود.

منبع:جام جم آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.