مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش فعالسازی رمز پویا بانک صادرات

از ابتدای دی ماه 98 تمامی تراکنش هایی که نیاز به رمز دوم داشته باشند از طریق رمز پویا انجام می شوند. بانک صادرات نیز همانند سایر بانک ها فعالسازی رمز پویا را از دو طریق ریما بانک صادرت و سامانه همبانک صادرات امکان پذیر کرده است. رمز پویا یا همان رمز یکبار مصرف بانک صادرات با هدف جلوگیری از افشای رمز و کلاهبرداری مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم رمز پویا با تولید کدهای 6 رقمی به مدت اعتبار 60 ثانیه امکان سوء استفاده های احتمالی را به صفر می رساند. مبحثی که در این مقاله به آن پرداخته شده است آموزش فعالسازی رمز پویا بانک صادرات است.

رمز پویا بانک صادرات چیست؟

در بسیاری از موارد در هنگام خریدهای اینترنتی شاهد سرقت اطلاعات حساب کاربران بودیم. بسیاری از سایت های غیر معتبر اطلاعات کارت شما را دریافت و حسابتان را خالی می کنند. این عمل را فیشنیگ می گویند. در این راستا فعالسازی رمز پویا جهت جلوگیری از سرقت های اینترنتی مطرح شد. اما سوالی که پیش می آید این است که برای هر حساب بانکی فعالسازی رمز پویا به چه شکل خواهد بود؟

در حال حاضر به دو طریق می توان اقدام به فعالسازی رمز پویا بانک صادرات کرد:

  • فعالسازی رمز پویا با اپلیکیشن ریما بانک صادرات
  • فعالسازی رمز پویا با سامانه همبانک صادرات

اپلیکیشن ریما بانک صادرات فعالسازی رمز پویا با اپلیکیشن ریما بانک صادرات

بانک صادرات در راستای تسهیل خدمات مبتنی بر کارت در تراکنش های مالی ریما بانک صادرات را عرضه کرده است. برنامه رمز پویا بانک صادرات یکی از روش های دریافت رمز یکبار مصرف بانک صادرات است. کار با این نرم افزار بسیار آسان می باشد.

نصب اپلیکیشن ریما بانک صادرات

نرم افزار موبایلی ریما در دو نسخه اندروید و ios ارائه شده است و امکان فعالسازی رمز پویا بانک صادرات را به آسانی فراهم می کند.

GIF فعالسازی رمز پویا در کوتاه ترین زمان با ریما

  1. ابتدا به سایت بانک صادرات به آدرس https://www.bsi.ir مراجعه کنید.
  2. با توجه به سیستم عامل گوشی تلفن همراهتان اقدام به دانلود نرم افزار ریما بانک صادرات نمایید.
  3. پس از نصب و اجرای برنامه در مرحله اول باید ثبت نام نمایید. برای این منظور رمزی برای ورود به برنامه تعریف نمایید.

  1. نکته: رمز وارد شده باید شامل 6 کاراکتر و ترکیب حروف بزرگ و کوچک لاتین و حداقل یک عدد و یک کاراکتر خاص باشد. در صورت رعایت موارد گفته شده به مرحله بعد خواهید رفت.
  2. شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  3. کد تایید پیامک شده به شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.
    نکته: کد تایید ارسال شده مدت کوتاهی اعتبار دارد و در صورت عدم استفاده در مدت زمان تعیین شده منتقضی می گردد.
  4. ثبت نام در این مرحله به با موفقیت انجام شد. در ادامه می توانید بدون اتصال به اینترنت فرآیند فعالسازی رمز پویا را انجام دهید.
  5. ورود به برنامه ریما به دو طریق امکان پذیر است:
    روش اول: ورود از طریق رمز
    در این روش کاربر با وارد کردن رمز تعریف شده در زمان ثبت نام می تواند وارد برنامه شود.
    نکته: در صورت وارد نمودن رمز اشتباه بیش از 3 بار مجددا وارد صفحه ثبت نام می شوید و باید مجدد اقدام به ثبت نام نمایید.
    روش دوم: ورود با اثر انگشت
    در این روش کاربر با وارد کردن رمز و انتخاب گزینه ورود با اثر انگشت، می تواند اثر انگشت خود را ثبت نماید. جهت ورود آسان علاوه بر رمز عبور از طریق لمس سنسور گوشی با انگشت وارد برنامه شود.
  6. جهت فعالسازی رمز پویا نیاز به دو رمز دارید که از دو طریق پیامک و خودپرداز دریافت خواهید کرد. بنابراین در این مرحله لازم است به دستگاه خودپرداز یکی از شعب بانک صادرات مراجعه نمایید.
  7. از مسیر سایر عملیات گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب نمایید.
  8. در این مرحله شماره تلفن همراه متصل به حساب خود را در دستگاه وارد کنید.
  9. دو رمز مختلف دریافت خواهید کرد. (یک رمز 8 کاراکتری که از طریق دستگاه خودپرداز به شما نشان داده می شود. و رمز دوم از طریق پیامک برای شما ارسال می گردد.)
  10. در این مرحله به نرم افزار برگردید و پس از ورود رمزی که از خودپرداز و پیامک دریافت کردید را در دو بخش مشخص شده وارد نمایید.

قابلیت های کاربردی اپلیکیشن ریما

  • عدم وجود پیچیدگی در هنگام نصب و راه اندازی نرم افزار
  • امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف در تراکنش های غیر حضوری (اینترنتی)
  • امکان دریافت رمز پویا در تراکنش های مبتنی بر کارت (رمز اول)
  • امکان مدیریت نحوه عملکرد رمزهای کارت

نکات مهم:

  1. جهت استفاده از این اپلیکیشن نیاز به اتصال اینترنت خواهید داشت.
  2. برای اینکه نرم افزار ریما به درستی کار کند و رمزهای تولید شده توسط نرم افزار قابل استفاده باشد قبل از استفاده از نرم افزار باید تاریخ و زمان گوشی تلفن خود را روی حالت خودکار تنظیم کنید. برای این منظور به بخش Setting گوشی بروید و گزینه Time and Date گوشی را بر روی حالت Automstic قرار دهید.
  3. نسخه اندروید تلفن همراه شما باید بالاتر از  API19 ، 2.4 باشد.
  4. تلفن همراه شما نباید روت شده باشد.
  5. شماره تماسی که در درگاه وارد می کنید باید با شماره تلفنی که در هنگام ثبت نام در نرم افزار وارد می شود یکسان باشد.

فعالسازی رمز پویا با سامانه همبانک صادرات

افرادی که تمایل به نصب نرم افزار برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف ندارند می توانند از طریق سامانه همبانک صادرات این کار را انجام دهند. این روش مناسب انواع گوشی های تلفن هوشمند و غیر هوشمند (ساده) بوده و به آسانی در دسترس است. در این روش نیازی به اتصال اینترنتی نخواهید داشت.

سامانه همبانک صادرات چیست؟

بانک صادرات به منظور تسهیل بیشتر در خدمات بانکداری نوین سامانه همبانک را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. سامانه همبانک صادرات یک روش سریع و در عین حال آسان جهت فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم بشمار می رود.

شما می توانید با شماره گیری #٧١٩* و انتخاب گزینه OTP رمز یکبار مصرف یا امضای دیجیتال را جهت ورود به سامانه سپهر فعال دریافت نمایید.

علاوه بر این می توانید با شماره گیری #٧١٩* از سایر خدمات USSD ارائه شده توسط بانک صادرات نظیر خرید شارژ اعتباری، پرداخت قبوض، سه گردش آخر، مانده حساب و… استفاده نمایید.

این روش به علت سرعت و دقت بالاتر ،صرفه جویی در وقت و جلوگیری از رفت و آمد های غیر ضروری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

فعالسازی رمز پویا با سامانه همبانک

  1. ابتدا کد #٧١٩* را شماره گیری نمایید.
    GIF
  2. در این مرحله لیستی از خدمات همبانک صادرات نمایش داده می شود. عدد 5 را جهت تولید رمز یکبار مصرف در کادر متنی وارد نمایید.
  3. پیغامی ظاهر می شود و از شما نوع درخواستی که قصد انجام آن را دارید را سوال می کند. گزینه 1 را جهت فعالسازی رمز یکبار مصرف برگزینید.
  4. در مرحله بعد رمز مورد نظر خود را وارد نمایید.
  5. در صورتی که رمز مورد تایید بود وارد مرحله بعد می شوید و باید رمز را مجددا وارد نمایید.
  6. پیغامی روی صفحه برای شما ظاهر می شود و اعلام می کند ثبت نام شما با موفقیت انجام شد. گزینه تایید را بزنید.
  7. اکنون با ورود مجدد کد #٧١٩* و وارد نمودن رمزی که در مرحله ثبت نام تعریف کردید رمز دوم یکبار مصرف خود را دریافت نمایید.
    نکته: مدت اعتبار رمز ارسال شده به صورت پیش فرض 60 ثانیه بوده و در صورت عدم استفاده در مهلت تعیین شده بلااستفاده خواهد بود. در این صورت باید مجددا اقدام به دریافت رمز جدید نمایید.

در این آموزش نحوه فعال سازی رمز دوم پویا بانک صادرات از طریق نرم افزار موبایلی ریما شرح داده شده است. ریما بانک صادرات به منظور فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف طراحی شده است. اگر در رابطه با نحوه فعالسازی رمز پویا بانک صادرات سوالی دارید در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.