مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

در نسل دوم گلکسی فولد شیشه جایگزین پلاستیک می شود

در گزارش تازه‌ای یک افشاگر مجدداً تایید کرده که سامسونگ در نسل دوم گلکسی فولد که احتمالا با نام گلکسی فولد 2 (Samsung Galaxy Fold 2) عرضه می‌شود٬ به جای یک نمایشگر پلاستیکی از یک شیشه‌ی فوق باریک استفاده خواهد کرد.

هرچند نمایشگر تاشو گوشی گلکسی فولد بزرگ‌ترین نیروی جاذبه‌ی آن در بازار است٬ اما مشکلات متعددی که در مورد دوام آن وجود دارد می‌تواند به عنوان یک نیروی معکوس در این محصول عمل کند. حتی با تاخیر در عرضه و طراحی مجدد جزئی نیز این مشکلات به طور رضایت بخشی حل نشده است. بسیاری از مشکلاتی که این نمایشگر با آن دست و پنجه نرم می‌کند٬ ناشی از استفاده از یک لایه پلاستیکی روی نمایشگر به جای یک لایه‌ی شیشه‌ای است که در نمایشگر گوشی‌های معمولی وجود دارد.

اما بر اساس شواهدی که وجود دارد٬ اینطور به نظر می‌رسد که سامسونگ در نسل دوم گلکسی فولد قصد دارد این مشکلات را مرتفع کند. به نقل از گزارش منتشر شده از یک افشاگر معروف با نام ٬Ice Universe نمایشگر گلکسی فولد 2 از یک کاور شیشه‌ای فوق باریک به جای پلاستیک در بالاترین لایه‌ی خود استفاده می‌کند. ادعای او همسو با گزارشی است که توسط رسانه‌ی ETNews منتشر شده بود و اشاره می‌کرد سامسونگ احتمالا راه حل پلی آمید شفاف مورد استفاده در گلکسی فولد را کنار خواهد زد و به جای آن از یک شیشه فوق‌العاده نازک انعطاف‌پذیر (UTG) در نسل آینده‌ی این محصول استفاده خواهد کرد.

این می‌تواند تایید کند که Galaxy Fold 2 برای نخستین بار در جهان از یک کاور شیشه‌ای فوق‌ باریک به جای متریال پلاستیکی استفاده می‌کند. این نمایشگر مسطح‌تر به نظر می‌رسد و چین و چروک کمتری خواهد داشت. در حقیقت٬ این متریال کاور مناسب گوشی‌های منعطف است.

Ice Universe (@UniverseIce)

در حالی که به کار گیری یک لایه‌ی شیشه‌ای شکافی که هنگام بسته شدن روی صفحه به وجود می‌آید را کاهش می‌دهد٬ اما لزوماً نمی‌تواند به معنای بهبود بخشیدن دوام آن باشد. در واقع فعالان صنعت نمایشگرها در ارتباط با این گزارش می‌گویند که هرگونه تغییر به UTG این نمایشگرهای منعطف را حتی می‌تواند شکننده‌تر کرده و تولید انبوه آن‌ها را گران‌تر کند. با در نظر گرفتن این کاستی‌ها٬ جای تعجب ندارد اگر سامسونگ تصمیم بگیرد در دومین نسل گوشی منعطف خود نیز همچنان از یک لایه‌ی پلاستیکی روی نمایشگر استفاده کند!

معرفی نسل دوم گلکسی فولد 2 در کنار گوشی‌های خانواده گلکسی اس 11

گفته می‌شود سامسونگ در ماه فوریه سال 2020 گوشی گلکسی فولد ۲ را در کنار گوشی‌های خانواده گلکسی اس 11 خود معرفی خواهد کرد. گزارش‌های بی‌شمار و نشت تصاویر حاکی از آن است که گوشی هوشمند منعطف بعدی سامسونگ ممکن است از طراحی تاشو عمودی٬ چیزی شبیه به گوشی موتو ریزر تازه معرفی شده برخوردار باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود قیمت این محصول به مراتب ارزان‌تر از گلکسی فولد فعلی باشد. برای اطلاع بیشتر از این گوشی٬ باید منتظر رویداد معرفی این دیوایس باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.