مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

این حلقه‌های عجیب و غریب را سفینه‌های فضایی ایجاد کرده اند؟

وبسایت عجیبترین: حلقه‌های کشتزار یا دایره‌های روی مزارع شکل‌هایی هستند که با خم کردن محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت به وجود می‌آیند. این اصطلاح را نخستین بار پژوهشگری به نام کالین اندروز برای نامیدن دایره‌های ساده‌ای که روی آن‌ها مطالعه می‌کرد، به کار برد.
پدیده عجیب حلقه‌های کشتزار توسط سفینه‌های فضایی!

بسیاری از این شکل‌ها مانند شکل‌های ساخته داگ باور، دیو کورلی و جان لاندبرگ ساخته بشر هستند. باور و کورلی در سال ۱۹۹۲ به خاطر این کارشان موفق به دریافت جایزه ایگ‌نوبل شدند. با این وجود، شکل‌هایی نیز بدون دخالت انسان و با منشا ناشناخته روی مزارع ایجاد می‌شود. در توجیه علت این پدیده، فرضیه‌های متفاوتی بر اساس طبیعت‌گرایی، فراطبیعت و فراهنجار ارائه شده است. عمده فرضیه‌های فراهنجاری، این دایره‌ها را حاصل نشستن سفینه آدم‌فضایی‌ها یا فرآیند‌های فراطبیعی می‌دانند. مانند شکل زیر که در سال ۲۰۰۷ روی مزرعه‌ای در سوئیس ایجاد شده‌ است. این شکل‌ها، از دسته شکل‌های با منشاء ناشناخته هستند.

پدیده عجیب حلقه‌های کشتزار توسط سفینه‌های فضایی!
ژاپنی‌ها موضوع را آنقدر جدی تلقی کرده‌اند که هیئت‌هایی را برای بازدید از این دایره‌ها به اروپا و آمریکا فرستادند. نظر نهایی این است که این اشکال ثمره هنرنمایی موجودات فضایی باهوشی است که سوار بر بشقاب پرنده به زمین می‌آیند و به‌وسیله اشکال مرموز برای ما پیغام می‌گذارند و دوباره به سیاره خود بر می‌گردند.


ویژگی‌های این حلقه‌های عجیب

مسئله کشف و تشخیص آثار رادیواکتیو در این اشکال، موضوع را پیچیده‌تر کرده است. در تمام اشکال، آثار تشعشعات رادیواکتیو بتا و گاما (البته با شدت ضعف‌های متفاوت) تشخیص داده شده است و آزمایشگاه‌ها نظر داده‌اند که در بعضی از مزارع، مقدار اشعه بتا و گاما زیاد و در برخی کم است.

این حلقه‌های عجیب و غریب را سفینه‌های فضایی ایجاد کرده اند؟
بسیاری از کسانی که از این حلقه‌ها بازدید می‌کنند، دچار واکنش‌های جسمی خاصی می‌شوند که از آن جمله می‌توان به حالت تهوع، سردرد، گیجی، احساس قلقلک و درد‌های گوناگون اشاره کرد. نظیر این نشانگان را می‌توان در ناخوشی‌های حاصل از تأثیر پرتو رادیواکتیو نیز مشاهده کرد.

گفته می‌شود که ساعت‌ها، تلفن‌های همراه، دوربین‌های عکاسی و به ویژه دستگاه‌های الکترونیکی که برای بررسی وارد منطقه می‌شوند، دچار اختلال می‌شوند و نیز ادعا می‌شود که قطب نمای هواپیماها، در بالای این مناطق به صورت دیوانه وار به چرخش درمی‌آیند.


پیغام آرسیبو

در سال ۱۹۷۴، اختر فیزیکدان مشهور آمریکایی، کارل ساگان، با کمک همکارش فرانک دریک دست به کار تنظیم و ارسال قوی‌ترین پیام رادیویی از کره زمین به مقصد ستارگان زدند. قابل ذکر است که قبلاً هم پیامی به صورت فیزیکی و در قالب یک صفحه از جنس طلا که بر روی آن اشکالی از تمدن انسان‌ها و اطلاعاتی پایه‌ای از حیات ذی شعور ضبط گردیده بود با همت شخص ساگان بر روی سفینهٔ پایونیر نصب و به خارج از منظومهٔ شمسی پرتاب گردیده بود.

اهمیت پیغام اخیر در این بود که با سرعت نور ارسال می‌شد، پس با سرعت بسیار بیشتری طی مسیر می‌نمود. البته بشریت برای رسیدن پیغام به مقصد و بازگشت جواب (از خوشه ستاره‌ای اِم ۱۳ که هدف این پیغام بود) باید ۵۰٫۰۰۰ سال صبر می‌کرد! این پیام بیشتر حاصل کار «درک» بود. با استفاده از کد گذاری به شیوهٔ باینری که شروع پیام را به توضیح پایه سیستم ریاضی ما یعنی همانا ۱۰ رقم اصلی داده بود، این امکان به وجود می‌آمد که گیرندهٔ ذی شعور قادر به قفل شکنی باقی مطلب گردد.

پدیده عجیب حلقه‌های کشتزار توسط سفینه‌های فضایی!
بیایید اول یک ذهنیتی از پیغام اصلی که در سال ۱۹۷۴ از آرسیبو فرستاده شد پیدا کنیم. آرسیبو در شمال ساحل پورتو ریکوست و شامل یک حفره دیسکی شکل طبیعی در یک صخره است. درون این صخره بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در عمق ۱۰۰۰ پایی ساخته شده است. رادیو تلسکوپ نوعی آنتن رادیویی است که در اخترشناسی رادیویی به منظور پیدا کردن و جمع آوری اطلاعات از ماهواره‌ها و کاوشگر‌های فضایی و هر گونه منبع رادیویی در فضا استفاده می‌شود.

این پیغام که به نام پیغام آرسیبو مشهور شد در ۱۶ نوامبر ۱۹۷۴ فرستاده شد که متشکل از ۱۶۷۹ کد ۰ و ۱ بود و فرستادنش کمتر از ۳ دقیقه طول کشید.


اما کل پیغام چه بود؟

این حلقه‌های عجیب و غریب را سفینه‌های فضایی ایجاد کرده اند؟
ساگان به زبان ساده اینگونه تشریح می‌کند: پیغام نوعی تصویر سادهٔ گرافیکی را شامل می‌شود که چنین ترجمه می‌شود:

«این روش شمارش ما است از یک تا ده. این ۵ اتمی هستند که ما آن‌ها را مهم و یا حیاتی می‌دانیم: اکسیژن، هیدروژن، کربن، نیتروژن، و فسفر. این روش‌هایی است که می‌توان با ترکیب این اتم‌ها به مولکول‌هایی مهم دست یافت، با مثال‌هایی از این مولکول‌ها مانند زنجیره‌ای از قند‌ها و فسفاتها. در ادامه توضیحی از اینکه این مولکول‌ها در زنجیره‌ای به نام دی‌ان‌ای، پایه حیات ما می‌باشند. مخلوقی که ما باشیم، به طول ۵ فوت و ۹٫۵ اینچ قد دارد. حدود ۴٫۵ میلیارد (در آن زمان) جمعیت داریم که بر روی سومین سیاره از خورشیدمان زندگی می‌کنیم. ۹ سیاره در منظومهٔ شمسی ما وجود دارد، ۴ عدد از آن‌ها غول آسا بوده و دورتر از مرکز هستند، و یک عدد کوچک در کرانهٔ منظومه حضور دارد. این پیغام توسط یک رادیو تلسکوپ به قطر ۲٫۳۴۰ طول موج یا ۱٫۰۰۴ فوت ارسال شده است.»

در ۲۱ آگوست ۲۰۰۱ گزارشی داده شد مبنی بر پدید آمدن دو کشتزار نگاره جدید در کنار منطقه رادیویی چیلبولتون در همپشایر انگلستان، که هر دو شکل هر کسی را تحت تأثیر قرار می‌داد. یکی از آن‌ها به نام صورتک آدم نما نامیده شد و دیگری کدی بود شبیه به کدی که سازمان ستی (که در واقع آن موقع به طور رسمی وجود نداشت) با همراهی ساگان و دریک در سال ۱۹۷۴ به فضا فرستاده بودند.

پدیده عجیب حلقه‌های کشتزار توسط سفینه‌های فضایی!

اما پیغامی که موجودات بیگانه برای ما فرستادند درباره چی بود؟ پیغام آن‌ها هم مثل ما طراحی شده بود، با این تفاوت که خصوصیات آن‌ها را در بر داشت. متن دیکد شده پیغام به این شرح است:

این حلقه‌های عجیب و غریب را سفینه‌های فضایی ایجاد کرده اند؟
«سلام زمین. ما به پیغام شما جواب می‌دهیم که خود را معرفی کرده بودید. ما نیز زندگی هیدروکربنی داریم با ریاضیات و منطق مشابه. هرچند که دی‌ان‌ای ما متفاوت است. ما از شما کوچکتریم با سر‌های خیلی بزرگ. ما ساکن شدیم در سه سیاره در منظومه شمسیمان و در یک ماه. ما از رادیو تلسکوپ برای فرستادن این پیغام استفاده نکردیم بلکه از تکنولوژی اشعه تلپاتیک استفاده کردیم. ما از توانایی فضای چندگانه استفاده کردیم برای استراق سمع پیغام فضایی شما.»

خیلی از یوفولوژیست‌ها صورتک آدم نما را شبیه به تصویری که بر مریخ بود، نسبت دادند. این تصویر در بخشی از منطقه سیدونیا وجود دارد و توسط مدارگرد وایکینگ ۱ گرفته شده که در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۱۹۷۶ از سوی ناسا منتشر شد. در کنار چهره مریخ، هرم‌هایی نیز به چشم می‌خورد که باعث به وجود آمدن تئوری‌هایی مبنی بر ساخت اهرام مصر توسط موجودات بیگانه شد.

پدیده عجیب حلقه‌های کشتزار توسط سفینه‌های فضایی!
این تصویر بعداً توسط ناسا اینگونه توضیح داده شد که چهره مریخ چیزی جز تپه و خاک نیست که به علت زاویه مدارگرد و نور خورشید، اینگونه به نظر می‌آید که چهره یک انسان است.

یک سال بعد در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۰۲ شکل جدیدی در چیلبولتون در روی تپه‌ای کنار وینچستر، همپشایر پدید آمد. به درخت‌هایی که در کنار این مزرعه کاشته شده بود کربوود میگویند، از این رو این کشتزار نگاره به نام کربوود شناخته می‌شود.

پدیده عجیب حلقه‌های کشتزار توسط سفینه‌های فضایی!
این بار هم یک صورت جدید به همراه کدی دیگر، اما صورت، صورت یک موجود بیگانه بود. شکل موجود فرازمینی ما را به یاد نژاد خاکستری‌ها (یکی از نژاد‌های احتمالی آدم فضاییها) می‌اندازد.

این موجود هوشمند عکس خود را با استفاده از دو نقطه سایه و روشن بر روی مزرعه تصویر نموده و پیام خود را نیز مکتوب کرده است. این موجود هوشمند از تکنولوژی دیجیتال انسان‌ها کاملاً آگاه و با خبر است. در رایانه‌های دسکتاپ از هارد دیسک استفاده می‌شود و اطلاعات به صورت صفر و یک در مبنای دودویی رمز و بر روی هارد دیسک ذخیره می‌شوند. این موجود هوشمند از بوته ایستاده به عنوان یک و از بوته خوابیده به عنوان صفر استفاده نموده است. سی دی و دی وی دی‌ها نیز از روش مشابهی برخوردارند و این موجود هوشمند از همین تکنیک که به زبان بشر امروزی است پیام خود را فرستاده است.

متن رمزگشایی شده:

«اخطار به حمالان (بردگان یا بندگان) هدایای غلط (کار‌های بیهوده – گمراهان) و پیمان شکنان. درد فراوانیست، اما هنوز وقت هست. اعتقاد بر این است که خوبی خارج از اینجاست. ما با فریب مقابله می‌کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.