مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

خواص بادمجان سفید + ۱۲ گونه بادمجان دیگر

در مورد خواص بادمجان سفید چه می دانید؟ بادمجان ها گیاهان گلداری هستند که به خانواده بادمجانیان تعلق دارند. اگرچه بادمجان به عنوان یک میوه توت مانند نیز در نظر گرفته می ‌شود اما به طور کلی به دسته سبزیجات تعلق دارد. بادمجان اصالتا از هند آمده است و بیش از ۱۵۰۰ سال است که در هند و چین کشت می ‌شود. در این مقاله از بخش خواص میوه و سبزیجات دکتر سلام به بررسی بادمجان سفید و مزایای آن پرداخته و سپس ۱۲ نوع بادمجان دیگر را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

تاریخچه بادمجان و بادمجان سفید

اولین متون پیدا شده در مورد مزایای بادمجان متعلق به آیورودا و کشف شده در ۱۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. نام گذاری امروزی بادمجان در قرن ۱۸ ام میلادی به علت شباهت آن به تخم مرغ یا تخم غاز انجام شد.  چین بزرگ‌ ترین تولید کننده بادمجان در جهان است و بیش از ۶۰ درصد تولید جهانی بادمجان در چین است.

بادمجان سفید

ویژگی های بادمجان سفید

در ابتدا بهتر است تعریف مختصری راجع به بادمجان سفید ارائه کنیم. این نوع بادمجان که بادمجان ژاپنی نیز نامیده می شود، نوعی از بادمجان است که به دو شکل خوراکی و زینتی کاربرد دارد و دارای عطر و بویی متفاوت با بادمجان معمولی می باشد.

بادمجان سفید همان گونه که از اسمش پیداست، به رنگ سفید است و از لحاظ رنگ، شباهت زیادی به تخم مرغ دارد و حالت شکل آن منحنی بوده و به دلیل شباهت رنگ آن به تخم مرغ، به آن  whiteeegglat می گویند.

این بادمجان با بادمجان بنفش تفاوت های زیادی دارد. مثلا یکی از موارد تفاوت آن از لحاظ اندازه است. بادمجان سفید بسیار کوچک تر از بادمجان بنفش است و برداشت آن نیز زودتر از بادمجان بنفش انجام می شود .

بادمجان سفید برای مصارف مختلفی استفاده می شود. یکی از کاربردهای آن استفاده زینتی از بادمجان سفید است. برای استفاده زینتی معمولا به شکل تخم مرغ ساخته می شود و در کشور هند و بنگلادش رونق دارد.

بیشتر حجم بادمجان سفید را آب شامل می شود و افزون بر آب، دارای ویتامین های مختلفی مانند ویتامین گروه B و پتاسیم و مقادیر کمتری سدیم می باشد.

بادمجان سفید از لحاظ رنگ، اندازه، طعم، بو و مزه با بادمجان بنفش تفاوت دارد. بوی آن بسیار معطر و مزه آن شیرین و خوشمزه است، اما قیمت آن بسیار بالاتر از بادمجان بنفش است.

بادمجان سفید

کاربرد بادمجان سفید در پزشکی

این بادمجان منبع سرشاری از فیبر می باشد. وجود فیبر باعث پیشگیری از ابتلا به یبوست، سرطان روده و همچنین باعث کاهش کلسترول خون می شود. در نتیجه کاهش کلسترول خون باعث پیشگیری از بیماری هایی مانند چربی خون، سکته قلبی، و بیماری های قلبی می شود.

بادمجان سفید خوراکی مفیدی برای درمان کم خونی است. همچنین به دلیل خاصیت جذب شیمیایی آن برای پاکسازی روده بسیار مفید و کاربردی است.

بادمجان سفید مانند لیمو ترش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و این خاصیت بادمجان سفید باعث شده به عنوان یکی از عوامل موثر در پیشگیری از سرطان شناخته شود. بادمجان سفید در هند به عنوان یکی از خوراکی های ضد دیابت معروف است. همچنین با داشتن مقدار کمی سدیم از بروز هایپرتنشن جلوگیری می کند.

اگر این بادمجان با نمک مخلوط شود، آب زرد رنگی را تولید می کند که این آب زرد رنگ برای جلوگیری از عرق کردن فوق العاده می باشد. همچنین این نوع بادمجان به دلیل حجم بالای آب در آن، برای درمان کم آبی بسیار موثر است .

۱۲ گونه بادمجان

بادمجان باغچه ای آفریقایی

بادمجان سفید

این بادمجان بسیار تلخ و بسیار کوچک است. بیشتر آن ها زرد رنگ هستند و هنگامی که خرد و پخته می شوند، با سس‌ های مختلف و غذاهای تهیه ‌شده از ماهی، گوشت و سبزیجات بسیار عالی هستند. به خاطر اندازه کوچکشان می توان آن ‌ها را در باغچه ‌های کوچک پرورش داد. این نوع از بادمجان در سراسر آفریقای غربی محبوب است. در واقع، بادمجان باغچه ای آفریقایی هنوز هم در غرب و مرکز آفریقا پرورش می یابد و انبار و حمل و نقل آن ها به نقاط دیگر به خوبی انجام می شود. همچنین این نوع از بادمجان بسیار مقوی و دارای کالری زیاد و مقادیر بالایی از ویتامین C و بسیاری از مواد مغذی دیگر است.

۲- بادمجان بیانکا

بادمجان سفید

این بادمجان دارای طعم و بافت شیرین و خامه ای، ابعاد  بزرگ و پوشیده شده با پوستی بنفش-سفید و نازک است. این بادمجان یک میراث ایتالیایی است که برای درست کردن پارمیزان بادمجان یا سرخ کردن، بسیار عالی است. همپنین می‌ توانید چندین دستور العمل‌ دیگر برای پخت آن را به صورت آنلاین پیدا کنید.

بادمجان بنفش گرد چینی

این بادمجان که اندازه کوچک رو به متوسطی دارد، به رنگ بنفش کمرنگ است و دارای خط های باریک ارغوانی در سراسر بدنه اش است. و هنگامی که به ابعاد توپ تنیس رشد می کند، آماده خوردن است؛ چون پوست بسیار نرمی دارد، معمولا نیازی به پوست گرفتن آن نیست. غذاهای قابل تهیه از این نوع بادمجان بسیار متنوع است و می ‌تواند در ده‌ ها دستور العمل‌ غذایی استفاده شود که به راحتی می‌ توانید این دستورالعمل ها را با یک جستجوی سریع در اینترنت پیدا کنید.

۴- بادمجان گرافیتی

بادمجان سفید

این بادمجان دارای خطوط ظریف جذابی است و در ابعاد مختلفی موجود است. گرافیتی دارای دانه های کوچک و پوست ظریف و نازکی است پس لزوما نیازی به پوست کردن آن نیست. این نوع از بادمجان را می توان به صورت پخته شده یا کبابی مصرف کرد. سریع پخته می شود و وقتی با گوشت و پنیرهای گریل شده مانند موزارلا و  فتا آمیخته می شود، بسیار خوش ‌مزه است.

بادمجان هندی

بادمجان سفید

این نوع بادمجان کوچک است و رنگ بنفش متمایل به قرمز دارد. بادمجان هندی به صورت کاملا پخته شده یا کباب شده مورد استفاده قرار می گیرد و بچه بادمجان نیز نامیده می ‌شود و اغلب در غذاهای هندی به کار می ‌رود که اغلب ادویه کاری به آن زده می شود.

۶- بادمجان ایتالیایی

بادمجان سفید

بادمجان ایتالیایی شبیه یک بادمجان عادی است ولی خصوصیات متمایزی دارد. آن ها کوچک اما چاق هستند. بادمجان ایتالیایی برای هر دستورالعمل غذایی ایتالیایی که نیازمند بادمجان است بسیار عالی است.

بادمجان سفید ژاپنی

بادمجان سفید

این نوع بادمجان بسیار سفت است و پوست نازکی دارد، طعم شیرین خوبی دارد و دارای شکل و اندازه یک تخم‌ مرغ است. در رنگ های سفید، بنفش، سبز و صورتی موجود است. بادمجان سفید ژاپنی ساقه ای دارد که معمولا به رنگ بنفش تیره است. این بادمجان معمولا به صورت کبابی و به عنوان مخلفات بشقاب غذا سرو می ‌شود اما می ‌تواند به انواع مختلف سوپ نیز اضافه شود.

۸- بادمجان سبز کوچک

بادمجان سفید

این بادمجان چاق و گرد است و دارای رنگ سبز کمرنگ است. وقتی که پخته شود، دارای بافت بسیار خامه‌ای است و طعم ملایمی دارد که برای هر نوع دستورالعملی که نیاز به بادمجان دارد قابل استفاده است.

بادمجان پینگ تونگ

بادمجان سفید

این نوع بادمجان بلند و دارای رنگ بنفش تیره بوده و هم شیرین و هم لطیف است. این نوع بادمجان که ریشه در تایوان دارد، در سراسر آسیا محبوب است و اگر واقعا می‌خواهید از طعم و بافت آن لذت ببرید، آن را با کمی روغن زیتون و نمک سرو کنید. این بادمجان نیز دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است. نیازی به پوست کندن ندارد، طعم تلخی ندارد، در تمام مناطق ایالات ‌متحده به خوبی رشد می کند و وقتی کاملا رشد کند تیره رنگ می شود. این نوع بادمجان تا حدود ۱۱ اینچ رشد می ‌کند و در غذاهای مختلف طعم خوبی را ایجاد می کند.

۱۰- بادمجان سانتانا

اگر به بادمجان های بزرگ علاقه مند هستید، این نوع بادمجان مخصوص شماست. این یک نوع بادمجان ایتالیایی است که به شکل قطره اشک است و دارای رنگ ارغوانی تیره است. یکی از رایج‌ ترین روش‌ ها برای پخت بادمجان سانتانا کبابی کردن آن است زیرا مانند برخی از بادمجان ها سفت و سخت نیست.

 بادمجان تانگو

تانگو نوعی بادمجان سفید است و تقریبا گلابی شکل است. شما باید این بادمجان را پوست بکنید چون پوست ضخیمی دارد و نسبت به بادمجان های بنفش سفت تر است. وقتی زمان برداشت فرا می رسد، بادمجان تانگو زرد می ‌شود و طعم قوی تری پیدا می کند و بافت آن مستحکم تر می شود.

۱۲- بادمجان تایلندی

همانطور که از نامش پیداست، این نوع بادمجان از تایلند می ‌آید و بیش از هر نوع بادمجان دیگری در این کشور مصرف می شود. این بادمجان شبیه به یک توپ گلف است و طعم تلخی دارد. در حقیقت، خود دانه‌ ها آنقدر تلخ هستند که همیشه قبل از پخت، جدا می ‌شوند. بادمجان تایلندی رنگ ‌های مختلفی دارد اما اکثر آن ‌ها سبز با نوارهای سفید یا زرد هستند. این نوع بادمجان به علت طعم منحصر به فردی که دارد اغلب از آن در غذاهایی با طعم تند استفاده می شود.

کالری و ارزش غذایی بادمجان

میزان کالری، چربی، مواد معدنی و ویتامین های موجود در بادمجان را می توانید از اینفوگرافیک زیر بخوانید.

بادمجان سفید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.