مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اپل در iOS 14 از سیستم جدیدی برای رفع باگ استفاده خواهد شد

سایت بلومبرگ امروز اعلام کرد که اپل قصد دارد در مراحل طراحی  و عیب یابی سیستم عامل iOS 14 از فرآیند جدیدی برای کنترل عملکرد های موجود در این نرم افزار استفاده کند. این سیستم، مراحل یافتن و رفع باگ‌ها و مشکلات را خیلی سریع‌تر از قبل پیش خواهد برد.

اپل با توجه به مشکلاتی که در مراحل آماده سازی iOS 13 متحمل شد، تصمیم به تغییر فرآیند خود در طراحی نسخه‌ی بعد این سیستم عامل گرفته است. مشکلات و باگ‌های رفع نشده‌ی iOS 13 به قدری زیاد بود که با انتقادات و واکنش تند کاربران مواجه شد و بسیاری از آن‌ها مجبور به دانگرید سیستم عامل به نسخه‌ی قبلی شدند. اگرچه ماه‌ها از ارائه نسخه‌ی اولیه این سیستم عامل گذشته است اما iOS 13 هنور هم باگ‌هایی رفع نشده دارد. مشکلات برنامه‌هایی مانند Mail و messaging و عیب‌هایی نظیر افت سینگنال، تنها چند نمونه از باگ‌هایی است که اپل را مجبور به استفاده از یک سیستم جدید کرده.

وجود این باگ‌ها و عیب‌ها در سیستم عامل iOS 13، مشکلاتی را برای توسعه دهندگان نیز ایجاد کرده است و باعث شده تا محبور شوند بسیاری از قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن‌های خود را نیمه‌کاره و با اشکالات فراوان رها کنند. تمامی این اتفاقات موجب شده تا کاربران مشکلات وسیع و مختلفی را در آیفون‌ها و آیپد‌های خود داشته باشند.

اپل برای جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی، اعلام کرده که فرآیند طراحی در سیستم عامل iOS 14 به طور کلی تغییر خواهد کرد و این سیستم جدید تاثیر زیادی در شناسایی و رفع باگ‌های موجود خواهد داشت. طی این فرآیند، قابلیت‌های جدیدی که در مرحله‌ی تولید و برنامه نویسی هستند، از ابتدا غیرفعال خواهند بود تا بیلد‌های آزمایشی سیستم عامل بدون هیچ‌گونه باگ و اشکالی ایجاد شود. این اتفاق باعث می‌شود تا اپل در آینده بتواند با ایجاد این بیلدها، تست‌های بیشتری انجام دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این فرآیند جدید در طراحی سیستم عامل‌های iPadOS، watchOS، macOS و tvOS به‌کار گرفته می‌شود. همانطور که گفتیم مهم‌ترین علت ایجاد فرآیند جدید، استفاده از آن در سیستم عامل iOS 14 با کد Azul است. پیش بینی می‌شود iOS 14 پر مصرف‌ترین نسخه‌ی نرم افزاری در تاریخ محصولات اپل باشد.

سیستم عامل iOS 13 سپتامبر گذشته بود که منتشرشد. نرم افزاری‌های اولیه طرحی شده برای این سیستم عامل ابتدا برای کاربران گوشی‌های آیفون ۱۱ عرضه شدند که مجموعه‌ای از باگ‌ها و مشکلات را به همراه داشت و باعث کرش دستگاه می‌شد. علت بروز چنین اتفاقی، اضافه شدن تمامی قابلیت‌های جدید به صورت یکجا به این سیستم عامل بود. طراحان در iOS 13 تمامی قابلیت‌های تکمیل نشده و در حال طراحی را در کنار ویژگی‌های تکمیل شده به این نسخه افزودند و این اتفاق موجب شد باگ‌های زیادی در سیستم به‌وجود بیاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.