مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

صبحانه بدون نان: ۵ ایده خوشمزه برای خوردن صبحانه بدون نان

در کودکی بی‌تردید یکی از بهترین گزینه‌های برای صبحانه ساندویچ نان و پنیر با شیر یا چای شیرین بود و در این مورد شکی نیست. اما با یک مطالعه و جست‌جوی سطحی می‌توان نتیجه گرفت که صبحانه به عنوان اصلی‌ترین وعده‌ی غذایی انسان و یکی از ارکان اصلی در رشد انسان‌ها است. گاهی اوقات افراد به هر دلیلی اعم از هوس صبحانه بدون نان یا نیاز به خوردن صبحانه با غلات و کربوهیدرات کم در اثر پیروی از رژیم کتونیک به دنبال صبحانه‌های لذیذ اما بدون نان هستند. در این بخش چند غذای لذیذ به عنوان صبحانه بدون نان خدمت دوستان و همراهان محترم معرفی می‌کنیم و دستور درست کردن آن‌ها را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

صبحانه بدون نان

برای عموم افراد صبحانه بدون نان یا غلات مسخره غیر ممکن به نظر می‌رسد، چرا که سال‌ها است نان به عنوان یک ماده‌ی بسیار سالم فرض شده است و ما نیز عادت کرده‌ایم در هر وعده‌ی غذایی‌مان نان و غلات داشته باشیم. با اینکه از این خوراکی در هرم غذایی جزء مواد مغذی نام برده شده است ما دلایلی داریم که می‌گوید، محدود کردن نان و استفاده از صبحانه بدون نان بهتر است.

  • از دیدگاه تکاملی، انسان‌ها با خوردن حجم بالایی از دانه‌های غلات سازگار نیستند. دستگاه گوارش انسان برای خوردن میوه‌ها، سبزیجات و در طول زمان به برخی محصولات گوشتی تکامل یافته است.
  • غلات معمولا به دلیل وجود کربوهیدرات بالا، کالری بالایی دارند و باعث بالا رفتن قند خون می‌شوند. همچنین این غلات عملکرد سیستم هورمونی ما را که بیشتر برای هضم و جذب غذاهای کم قند سازگار است، مختل می‌کند.
  • غلات معمولا حاوی ضد ماده مغذی هستند. این ترکیبات در جذب مواد مغذی دخالت کرده و آن‌ها را دچار مشکل می‌کنند. اسید فیتیک و گلوتن از جمله‌ی این ترکیبات هستند.
  • غلات به ویژه گندم همان چیزی نیست که ما انتظار داریم. آن‌ها به طور ژنتیکی برای اهداف اقتصادی و سازگاری با خشکسالی، گرما و یا سرما ترا ریخته شده‌اند. چرا که گندم به خودیِ خود نمی‌تواند در حالت عادی خود در این شرایط دوام بیاورد.

با این اوصاف برای صبحانه چه باید چه بخوریم؟ صبحانه بدون نان خیلی هم وحشتناک نیست. در ادامه چند ایده و پیشنهاد لذیذ به عنوان صبحانه بدون معرفی می‌کنیم.

اسموتی برای صبحانه بدون نان

اسموتی برای صبحانه بدون نان:

اسموتی یک صبحانه‌ی سالم، بدون نان و مقوی است که از نظر تنوع در رده‌ی بسیار قابل قبولی قرار دارد. این خوارکی از شیر و میوه درست می‌شود که هر دو مورد فاکتور یک صبحانه‌ی خوب و سالم را دارا می‌باشند.

برای درست کردن این خوراکی:

  • شیر کم‌چرب یا بدون چربی و یا ماست ساده بدون چربی به اندازه‌ی نصف پیمانه،
  • آب پرتقال (نصف پیمانه)،
  • موز (نصف یک عدد)،
  • توت فرنگی یخ زده (۴ تا ۶ عدد) و پودر تخم کتان (۱ قاشق سوپ خوری)
  • را با هم مخلوط کنید و از صافی رد کنید. اگر دوست دارید اسموتی شما غلیظ تر شود، می‌توانید مقدار بیشتری میوه های یخ زده به آن اضافه کنید.

بوریتو برای صبحانه

بوریتو برای صبحانه:

یکی دیگر از پیشنهادات ماد به عنوان صبحانه بدون نان بوریتوها هستند. بوریتوها با تخم مرغ، سوسیس و پنیر آماده می‌شوند و یک راه خوب برای قرار دادن پروتئین در صبحانه خانواده هستند.

برای آماده کردن یک بوریتو سریع، تخم مرغ‌ها و پنیر کم چرب را با هم املت می‌کنیم و سپس سس سالسا و سوسیس‌ها را اضافه می‌کنیم. درست کردن این صبحانه بسیار سریع است و شما می‌توانید حتی این صبحانه سالم را از قبل آماده کرده و قبل از رفتن از خانه نوش جان کنید.

کیش فرانسوی به عنوان یک صبحانه بدون نان

کیش فرانسوی به عنوان یک صبحانه بدون نان:

کیش غذایی فرانسوی است و بعد از اینکه داخل خمیر تارت با مواد دلخواه مانند گوشت، سوسیس یا سبزیجات پر شد، ترکیبی از تخم مرغ، پنیر و خامه روی آن ریخته و سپس پخته می‎شود.

برای داشتن یک مینی کیش به عنوان صبحانه بدون نان شما باید از شب قبل آن‌ها را آماده کنید. با اضافه کردن سبزیجات اضافی به آن مانند اسفناج، پیاز و فلفل سبز و قرمز می توانید مقدار فیبر را افزایش دهید.

در مینی کیش‌ها به جای ریختن کل مخلوط در یک ظرف پخت، بهتر است مواد را به اندازه‌های کوچک تقسیم کرده و در ظرف‌های مافین بریزید و سپس بپزید. تخم مرغ و لبنیات که در تهیه کیش استفاده می‌شود، هر دو منبع خوب پروتئین هستند. و سبزیجات مقدار فیبر و ویتامین آن‌ها را افزایش می‌دهند.

صبحانه بدون نان

ماست و گرانولا:

 برای درست کردنِ این صبحانه بدون نان کمی ماست یونانی کم چرب را در کاسه بریزید و روی آن گرانولای شیرین شده و آجیل اضافه کنید. گرانولا و ماست خیلی راحت تهیه می‌شود و سرشار از انرژی است. اگر از ماست ساده بدون چربی استفاده می‌کنید بهتر است کمی عصاره وانیل و طعم دهنده شیرین به آن اضافه کنید تا مزه ماست را ندهد و بیشتر طعم خامه‌ای بدهد.

صبحانه بدون نان

کاپ‌های سوسیس و تخم مرغ:

تخم‌مرغ را می‌توان به عنوان یکی از کامل‌ترین غذاها برای صبحانه معرفی کرد. این صبحانه بدون نان همراه با سوسیس پخته می‌شود و می‌تواند تمام انرژی لازم برای شروع یک روز خوب را تامین کند.

برای پختن این صبحانه سوسیس، نمک، فلفل، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا و جعفری خشک را در یک کاسه مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس خانه‌های مافین را با یک لایه نازک روغن، چرب کنید و سپس مخلوط سوسیس را به دیواره‌های آن بمالید.

در یک کاسه جداگانه تخم‌مرغ، نمک و فلفل را مخلوط کنید. سپس مخلوط تخم‌مرغ را در وسط هر خانه مافین بریزید. در نهایت بر روی هر کدام از خانه‌های می‌توانید پنیر خرد شده، گوجه، اسفنجان و یا هر طعم دهنده‌ی دیگری را بریزید. سپس این مافین‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فر با درجه حرارت ۱۸۰ سانتی‌گراد بپزید و لذت ببرید.

با ایده‌های صبحانه بدون نان نیز آشنا شدید. آیا شما نیز در صبحانه خود از نان‌های مختلف استفاده می‌کنید؟ نظر شما در مورد خوردن صبحانه بدون نان چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.