مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

هادی چوپان، گرگِ ایرانی مسترالمپیا را بیشتر بشناسید

هادی چوپان، بهترین بدنساز ایران امروز توانست عنوان سومی را در مستر المپیا از آن خود کند. این رقابت‌ها بالاترین و معتبرترین رقابت‌های پرورش اندام جهان به حساب می‌آید.

زندگینامه هادی چوپان

دوران کودکی و نوجوانی هادی چوپان

متولد چهارم مهرماه سال ۱۳۶۶ در سپیدان شیراز است. هادی در سال‌های نوجوانی گچکار بوده است و کنار دست برادر بزرگترش حسن کار می‌کرد. برادری که همیشه استاد و مشوق هادی در مسیر بدنسازی بوده است. هادی چوپان از کودکی گوش هایش ضعیف بود، اما این ضعف هرگز نتوانست مانع رسیدن او به اهداف بزرگش در زندگی شود.

زندگینامه هادی چوپان

آغاز فعالیت حرفه‌ای

هادی چوپان ۱۸ سال مستمر در رشته‌ی بدنسازی فعالیت داشته است. او در این سال‌ها با شکست‌ها و پیروزی‌های بسیاری روبرو شده؛ اما همیشه به یک اصل در زندگی اش اعتقاد داشته است: «هرگز دست از تلاش برندار!» هادی پر تلاش پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت حرفه‌ای خود به مقام سوم کشور و همچنین قهرمانی استان فارس دست پیدا کرد.

او با ۱۰۰ کیلوگرم وزن و ۱۶۷ سانتی متر قامت؛ زنگ خطر را برای حریفان نامدار خود در این رشته به صدا در آورده است. او خود را گرگ ایرانی نامیده؛ و اعتقاد دارد هرگز در برابر زندگی و مشکلات آن رام نخواهد شد. هادی در رابطه با ابعاد بدنش جمله جالبی دارد که بار‌ها آن را تکرار کرده است. «من متر به تنم نمی‌زنم».

علاقه‌مندان بدنسازی با کمی جستجوی نام هادی چوپان به زبان انگلیسی، جایگاه او را بهتر درک خواهند کرد. هادی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه فضای رسانه‌ای دنیای بدنسازی بوده است. مجله معتبر Generation Iron در سال ۲۰۱۷ هادی چوپان را به عنوان مرد سال بدنسازی جهان معرفی کرد. این مجله همچنین مربی هادی؛ هنی رامبد را هم به عنوان مربی سال بدنسازی جهان معرفی نمود.

زندگینامه هادی چوپان

مسابقات هادی چوپان

هادی چوپان در مسابقات دسته سنگین سن مارینو با شایستگی در جایگاه دوم قرار گرفت. رقیب او که در جایگاه اول قرار گرفت ۳۷ کیلوگرم از او سنگین‌تر و حدود ۲۰ سانتی متر بلندتر بود! در پایان این مسابقات کای گرین (اسطوره دنیای بدنسازی) به سراغ هادی چوپان آمد و به او گفت: «از ناداوری‌ها نترس. در دنیای حرفه‌ای تا زمانی که چهره‌ای محبوب و مشهور شوی این اتفاق می‌افتد. حق تو جایگاه نخست بود. اما هنوز چهره ات برای این جایگاه جوان و تازه است. مغرور نشو و ادامه بده.»

او در این مسابقات و با مربیگری هنی رامبد در جایگاه نخست قرار گرفت. در این مسابقات برخی از چهره‌های شاخص مستر المپیا حضور داشتند. او با قهرمانی در این مسابقات جواز حضور در مستر المپیای آمریکا را کسب کرد تا اینکه امسال توانست عنوان سومی را در مستر المپیای سال ۲۰۱۹ از آن خود کند.

زندگینامه هادی چوپان

زندگینامه هادی چوپان

زندگینامه هادی چوپان

زندگی خصوصی هادی چوپان

هادی یک الگو در زندگی و ورزش دارد: مولا علی (ع). او بسیار رک و صادق است و بدون هیچ تعارفی باشگاه خود را بهترین باشگاه ایران می‌داند. هادی دو فرزند به نام‌های محمد حافظ و نادیا دارد. وی برعکس بدن عضلانی و درشت خود قلبی مهربان و خوئی آرام دارد. او به شدت عاشق خانواده خود است و آن‌ها را اصلی‌ترین دلیل عدم مهاجرتش تا امروز می‌داند.

هادی بار‌ها به دلیل عدم صدور روادید از مسابقات بزرگی جا مانده است. هادی می‌گوید اگر روزی از ایران برود تنها به همین دلیل است. او بسیار منش والایی دارد و در مصاحبه هایش بسیار صادقانه گفتگو می‌کند و لهجه‌ی شیرین شیرازی دارد. عجیب است که بدانید هادی چوپان همچنان قسط وامی را پرداخت می‌کند که خرج بدنش کرده است تا بتواند در مسابقات جهانی نماینده‌ای شایسته برای ایران باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.