مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

این ببر وحشی یک خودروی آخر الزمانی است

«دارتز» (Dartz) یک شرکت تولیدکننده خودروهای زرهی لوکس و قدرتمند مستقر در لتونی است. این شرکت از 10 سال قبل که وارد بازار چین شد، مجموعه‌ای از خودروهای ویژه‌ را بر پایه حیوانات گاه‌شماری چینی به عرضه رسانده است اکنون این شرکت خودروی بر پایه شاسی بلند لوکس مرسدس میباخ طراحی کرده است در ادامه با ما همراه باشیم تا این خودروی آخرالزمانی را بررسی کنیم .

سال 2022 نیز سال ببر است و این یعنی این شرکت این بار با یک ببر وحشی آمده است؛ نسخه‌ای جدید از خودروی Black Alligator MMXX با نام Black Tiger Lunar Year Edition بر پایه شاسی بلند لوکس مرسدس میباخ GLS.

این مرسدس ضد گلوله، شبیه خودروهای آخرالزمانی است

Black Alligator MMXX اولین خودروی دارتز است که با استفاده از فناوری GBOL ساخته شده است. این فناوری که پیش‌تر فقط در صنایع نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت، این امکان را برای این شرکت فراهم کرده تا وزن این خودرو را در حد نسخه استاندارد مرسدس میباخ GLS با وزن 2785 کیلوگرم نگه دارد.

این مرسدس ضد گلوله، شبیه خودروهای آخرالزمانی است

حالا این سوال به وجود می‌آید که چطور این خودرو با پوشش زرهی ضد گلوله خود، هم‌وزن نسخه استاندارد باقی مانده است. دارتز اسرار نظامی را فاش نکرده اما سرنخی جزئی به کنجکاوها داده است. در این خودرو شیشه سافایر (یاقوت کبود) به کار رفته که دو برابر از شیشه عادی نازک‌تر است ولی در عین حال، همان سطح مقاومت را ارائه می‌کند. این شیشه در بوهم به‌صورت اختصاصی برای دارتز ساخته شده است.

این مرسدس ضد گلوله، شبیه خودروهای آخرالزمانی است

معمولاً خودروهای زرهی دارای یک دیوار زرهی پشت صندلی‌های عقب هستند که اغلب فضا را برای سرنشینان عقب محدود می‌کند. دارتز در عوض درب عقب این مرسدس میباخ GLS ضد گلوله را مجهز به پوشش زرهی کرده است تا فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم کند.

این مرسدس ضد گلوله، شبیه خودروهای آخرالزمانی است

دستگیره‌های درب خودروی Black Tiger Lunar Year زیر سطح بدنه مخفی شده ولی به گفته دارتز، از دستگیره‌های مکانیکی مرسوم استفاده شده است. همچنین خبری از آینه‌های بغل نیست و به‌جای آن‌ها دوربین‌هایی در جایگاه‌هایی به شکل بال روی کاپوت نصب شده است. این دوربین‌ها هنگام تیراندازی در وضعیتی که راننده دید مناسبی از پنجره‌ها ندارد، کارآمد ظاهر خواهند شد.

این مرسدس ضد گلوله، شبیه خودروهای آخرالزمانی است

این مرسدس ضد گلوله، شبیه خودروهای آخرالزمانی است

دارتز صفحه آمپر آنالوگ را جایگزین نمایشگر کنونی مرسدس میباخ GLS کرده است و در صورت سفارش مشتری، به آن الماس اضافه می‌کند. با این حال، برای راحتی راننده یک نمایشگر دیجیتال مختص به مسیریابی و سیستم اطلاعات و سرگرمی موجود است. جالب‌تر آنکه برای سیستم صوتی این خودرو یک دستگاه پخش‌کننده دو نواره در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این‌ها، دارتز قدرت پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی 557 اسب بخاری مرسدس میباخ GLS را افزایش داده اما رقم دقیقی را مشخص نکرده است. قدرت این پیشرانه به‌صورت تقریبی 100 تا 300 اسب بخار تقویت شده است.

منبع گجت نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.