مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شرایط کاری وکلا در شهر سن دیگو، را بهتر بشناسیم

به‌نابه گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

در ایران هم شغل وکالت و رشتۀ حقوق، مثل اغلب کشورهای پیشرفته و توسعه یافته،  وجهۀ بالایی دارد. وکلا جزو محترم‌ترین و با نفوذترین افراد جامعه محسوب می‌شوند و درآمد نسبتا خوبی هم دارند، مخصوصا زمانی که اسم و رسمی به هم بزنند و شناخته شوند و پرونده‌های جنجالی را وکالت کنند.

در شهر سن‌دیگو نیز شرایط به همین نحو است، داوطلبان زیادی همه ساله در مدارس حقوق قضایی پذیرش می‌شوند و به امید یک آیندۀ شغلی خوب، تحصیل می‌‌کنند. در شهرهایی که جرم و جنایت بیشتر اتفاق می‌افتد و جامعه جرم خیز است، نیاز به وکیل طبعا بیشتر احساس می شود. در شهر سن دیگو وکلا درآمدهای بالایی دارند

و در کل شغل وکالت پرستیژ بالایی در بین مردم این کشور داراست.

بزرگترین شرکت‌های حقوقی جهان، در این کشور واقع شده اند و سالانه درآمدهای میلیاردی کسب می کنند. در سالهای گذشته زمانی که هنوز دموکراسی در این کشور حکمفرما نبود، تنها مردان سفیدپوست می‌توانستند بر کرسی وکالت تکیه کنند، اما در سال های بین ۱۸۴۵ تا ۱۸۶۹ اولین مرد سیاه پوست، اولین مرد سرخ پوست و در نهایت اولین زن، توانستند پروانۀ وکالت بگیرند.

وکلای IranianLawyer

کشوری با تنوع نژادی، مذهبی، ملیتی و با تنوع جنسیتی، قطعا نیاز مبرمی به وکیل و حوزۀ کاری وکلا دارد. در این کشور که قانون اساسی واحدی وجود دارد، اما اغلب ایالت های آن در قانون گذاری و اجری قوانین از قانون ایالتی خود پیروی می کنند و تا حد زیادی مستقل هستند. تنها زمانی که اختلافی بین قوانین ایالتی به وجود بیاید به قانون اساسی فدرالی مراجعه می شود.

مدارس حقوق بهترین مکان برای فرا گرفتن درس حقوق در این کشور هستند. در شهر سن دیگو مدارس حقوق بسیاری وجود دارد. اما در سال های گذشته اغلب مدارس توسط دانشگاه های مطرحی چون دانشگاه ییل خریداری شدند. پس از ادغام مدارس حقوق با دانشگاه ها، فارغ التحصیل های بسیاری از این مدارس به شغل و حرفۀ وکالت مشغول شده اند.

برای ورود به مدارس حقوق، داشتن یک مدرک لیسانس در حوزۀ علوم انسانی یا علوم اجتماعی، علوم اقتصاد یا فلسفه و منطق الزامی است.

با داشتن سابقه ای در حدود یک الی چهار سال، شما می توانید در شهرهای مختلف این کشور، حقوقی بین ۱۳۰۰۰۰ الی ۱۸۵۰۰۰ دلار درآمد داشته باشید. البته این نرخ نسبت به موقعیت اقتصادی شهر و سایر شرایط متغییر است.

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.