مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معرفی انواع رنگ مو موقت و روش استفاده از آن‌ها

استفاده از رنگ مو‌ موقت می‌تواند برای کسانی که خیلی زود از رنگ موی خود خسته شده و نمی‌خواهند رنگ‌های دائمی روی موهای خود بگذارند، مناسب باشد.

رنگ مو موقت زیبا
ستاره | سرویس آرایش و زیبایی – رنگ کردن مو یکی از روش‌های عالی برای ایجاد تنوع و زیبایی در چهره خانم‌هاست؛ اما بهتر است قبل از رنگ کردن موها، ابتدا انواع رنگ مو را شناخته و با کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا شد. یکی از انواع مدل‌های رنگ مو، رنگ مو موقت است که عملکردی تقریبا شبیه به رنگ مو‌های دائم دارد؛ با این تفاوت که این رنگ‌ها فقط به اندازه یک یا دو بار شامپو زدن مو‌ها دوام آورده و به آسانی با استحمام از روی سطح مو‌ها پاک می‌شوند. در این مقاله با هر آنچه که مربوط به رنگ موی موقت است، آشنا خواهید شد.


برای دسترسی سریع به مطلب مورد نظر خود، از فهرست موضوعی زیر استفاده کنید.

انواع رنگ مو موقت

رنگ مو‌های موقت، بهترین انتخاب برای رنگ کردن مو‌هایی هستند که قبل از این یا مرتبا رنگ شده‌اند و یا در حال حاضر رنگ روشن یا دکلره دارند. این نوع از رنگ‌ها روی سطح کوتیکول مو قرار گرفته و پس از یک الی دو بار شامپو کردن سر، از بین می‌روند. 

رنگ‌های موقت طیف‌های گسترده‌ای را در بردارند و شما به راحتی می‌توانید هر رنگی را که مد نظر دارید خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که با این رنگ موها نیز می‌توان هر تکنیکی اعم از بالیاژ مو، آمبره و … را روی موها پیاده کرد.

اما به‌طور کلی دو نوع رنگ موی موقت وجود دارد؛ رقیق‌ و غلیظ. رنگ مو‌های موقت رقیق، مو‌ها را به رنگ‌های ملایمی درآورده، در حالی که رنگ مو‌های موقت غلیظ رنگ‌های تیره‌تری ایجاد می‌کنند. استفاده از گچ مو، اسپری مو و رنگ خوراکی، از روش‌های اعمال رنگ موقت روی موهاست که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

رنگ موی موقت زیبا

 

روش استفاده از رنگ مو‌های موقت

۱. رنگ خوراکی

یک شیشه رنگ خوراکی را با نصف بطری نرم‌کننده (به عنوان کاندیشنر یا حالت دهنده) مخلوط کنید؛ بطری را به خوبی تکان دهید تا رنگ و کاندیشنر با هم مخلوط شوند. سپس موهای خود را شسته، خشک کنید و این محلول را با یک براش، به قسمت‌هایی از موهای خود که می‌خواهید رنگ بگیرد بمالید. حال ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. 

توجه: مواد نرم‌کننده بهتر است با ریشه مو تماس پیدا نکنند؛ چراکه آن را ضعیف می‌کند. همچنین توجه داشته باشید این رنگ مو روی موهای دکلره شده بهتر جواب می‌دهد.

 

۲. اسپری مو

بهترین راه برای افرادی که علاقه زیادی به تنوع رنگ موهای خود دارند، استفاده از اسپری رنگ موی موقت است. این رنگ مو به صورت اسپری بوده و برای استفاده از آن می‌توان تنها آن را روی قسمت مورد نظر مو اعمال کرد. البته در استفاده از این اسپری‌های رنگ مو باید مو‌ها تمیز و خشک باشند؛ زیرا در صورت خیسی یا نم‌دار بودن  موها، مواد اسپری شده نمی‌تواند به درستیروی موها تثبیت شوند. همچنین توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید اسپری رنگ مویی که استفاده می‌کنید تاثیر بیشتری داشته و رنگ موهای شما جذاب‌تر شود، بهتر است ابتدا از اسپری رنگ سفید روی مو‌های خود زده و سپس رنگ موی مورد نظر را اسپری کنید.

 

۳. گچ مو

این روش نیز می‌تواند هایلایت‌های زیبایی را روی مو‌های شما ایجاد کند. برای این منظور گچ مو را روی مو‌های خود قرار دهید و به سمت پایین بکشید. در نهایت از یک اسپری تثبیت‌کننده برای تثبیت رنگ مو استفاده کنید.

 

رنگ موی موقت با گچ مو

نکات مهم برای استفاده از رنگ مو موقت

همان‌طور که اشاره شد، رنگ مو‌های موقت تنها روی کوتیکول مو قرار گرفته و به آسانی پاک می‌شوند. هرچند که پاک شدن رنگ موی موقت اجتناب‌ناپذیر است، ولی اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری این رنگ‌ها روی موهای شما بماند، به نکات زیر توجه کنید.

  • بلافاصله پس از رنگ کردن، موها را نشویید.
  • از شامپوی خشک استفاده کنید. (شامپوهای خشک به شکل اسپری یا پودر بوده و نیاز به آبکشی ندارند.)
  • از وسایلی مانند اتوی مو و سشوار کمتر استفاده کنید.

توجه: رنگ مو‌های موقت در هر حال و با رعایت نکات بالا نیز تنها یک هفته ماندگاری دارند.

 

معرفی چند برند اسپری رنگ مو

هر کدام از برند‌های زیر دارای طیف رنگی گسترده ، از رنگ بلوند تیره طبیعی تا رنگ بلوند خیلی روشن بوده و همچنین رنگ مو‌های فانتزی را نیز در بردارند.

  • اسپری رنگ مو جنتالین
  • اسپری رنگ مو آمور
  • اسپری رنگ مو لورال
  • اسپری رنگ مو بیمز
  • اسپری رنگ مو جروم راسل

اسپری رنگ موی خوب

مزایای استفاده از رنگ مو‌ی موقت

۱. تنوع رنگی بسیار بالا

۲. استفاده‌ راحت

۳. عدم ایجاد حساسیت

۴. پاک شدن راحت و بدون زحمت از روی مو‌ها

۵. نداشتن عوارض رنگ کردن مکرر مو

 

مدل های رنگ موی موقت

انواع رنگ مو موقت

 

رنگ موی موقت بنفش

 

رنگ موهای موقت جذاب

 

رنگ موهای فانتری موقت

 

رنگ موهای دخترانه موقت

 

سخن پایانی

امروزه رنگ‌ موهای موقت، بسیار زیاد و متنوع هستند و شما می‌توانید متناسب با رنگ پوست خود، رنگ موی مناسب را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ کردن مداوم مو، آسیب زیادی به مو‌ها رسانده و در نهایت موها بسیار ضعیف خواهند شد. بنابراین شما برای تنوع می‌توانید به صورت موقت موهای خود را به رنگ‌های مختلف رنگ کنید؛ این رنگ‌ها فقط ساقه مو را پوشانده و به آسانی پاک می‌شوند. امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید و مدل‌های ارائه شده به شما ایده‌های مناسبی داده باشند. در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا با «رنگ کردن مو با دارچین» و «رنگ کردن مو با قهوه» نیز در ستاره آشنا شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.