مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دلیل کندی اینترنت از زبان وزیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کندی اینترنت طی چند هفته گذشته گفت: ما در بخش core مشکلی نداریم، اما تلاش می‌کنیم تا طی روزهای آینده مشکل برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کندی اینترنت طی چند هفته گذشته گفت: ما در بخش core مشکلی نداریم، اما تلاش می‌کنیم تا طی روزهای آینده مشکل برطرف شود.
عیسی زارع‌پور روز گذشته در حاشیه بازدید از کنفرانس «ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و ‌توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی» علت کندی اینترنت را توسعه‌نیافتن زیرساخت‌ها طی 8سال گذشته اعلام و عنوان کرد: من به‌طور مرتب کیفیت و سرعت اینترنت را چک می‌کنم و نخستین کسانی که به من در مورد کندی اینترنت گلایه می‌کنند، فرزندانم هستند.
او با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته، سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه در بخش ارتباطات به چند دلیل صورت نگرفته است، یکی از این دلایل را تحریم‌ها دانست و گفت: افزایش هزینه‌ها هم باعث شد که اپراتورها نتوانند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.
این درحالی است که به‌گفته زارع‌پور «بعد از تحریم‌ها بسیاری از محصولات مورد نیاز صنعت مخابرات بومی‌سازی شده است».
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به بخشی از برنامه این وزارتخانه اشاره کرد و گفت که این وزارتخانه قصد دارد طی 4سال آینده به همه خانه‌ها فیبر نوری برساند.
به گزارش همشهری، او همچنین از معرفی نماینده وزارتخانه برای شرکت در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی خبر داد.
زارع‌پور اگرچه به‌وجود نقاط قوت در این طرح اشاره کرد، اما درعین حال گفت که باید تغییراتی در این طرح صورت بگیرد.
به‌گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «این وزارتخانه در مورد طرح صیانت نظرات جدی دارد و دولت سیزدهم قصد دارد که از فضای مجازی نهایت استفاده را ببرد».
او همچنین با تأکید بر اینکه موظفیم در حوزه فضای مجازی استقلال کشور را حفظ کنیم، گفت: در همه لایه‌های شبکه ملی اطلاعات به اندازه کافی ظرفیت داریم و این ظرفیت به حدی است که می‌توانیم به صادرات و تامین نیاز کشورهای دیگر فکر کنیم. زارع‌پور همچنین اظهار امیدواری کرد که بتوانیم زودتر از سقف زمانی اعلام شده شورای‌عالی فضای مجازی، یعنی سال1404، زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را فراهم کنیم.
وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به اینکه با شبکه ملی اطلاعات به‌دنبال قطع دسترسی به اینترنت نیستیم، گفت: باید فضای مجازی‌ای در تراز انقلاب اسلامی در بستر شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.