مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کافه های معروف استانبول

کافه های معروف استانبول با سفر باتو

نوشیدن یک فنجان قهوه و یا یک فنجان چای داغ آن هم در گوشه ای دنج در غربت شاید آنچنان کامتان را شیرین کند که بتواند تجربه سفری دل انگیز را برای شما رقم بزند. تا انتهای این نوشتار ما را همراهی کنید تا شما را با کافه های معروف استانبول آشنا کنیم.

کافه گالاتا کوناک استانبول

کافه گالاتا کوناک یکی از کافه های معروف استانبول در تور استانبول می باشد که انواع دسرها و شیرینی های خوشمزه را به همراه قهوه ترک سرو می کند. ظرفیت این کافه ۲۰۰ نفر می باشد. گالاتا کوناک رو به دریاست، بنابراین می تواند می تواند مهمان های خود را به دیدن مناظر زیبا همراه با نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کند.

کافه تپه پیر لوتی

به گزارش سفر باتو ، پیر لوتی رمان نویس معروف فرانسوی سال های بسیار زیادی از عمر خود را در استانبول سپری کرد. او در اکثر مواقع به این تپه روی می آورد و به تماشای مناظر زیبای استانبول می نشست. برای همین نام این کافه را پیر لوتی گذاشته اند. کافه پیر لوتی میعادگاه بسیاری از عشاق و میزبان خانواده ها و دوستانی است که با پای پیاده و یا با تله کابین به بالای این تپه روی  آورند تا هم از نمای بالا شهر استانبول را تماشا کنند و هم با نوشیدن چای و قهوه و خوردن غذاهای ساده و سبک که در این کافه سرو می شود، لحظات ناب و بی نظیری را برای خود رقم بزنند.

اسکله امینونو

امینونو اسکله ای شلوغ است که از هر طرف چشم اندازی زیبا و تماشایی دارد. در کنار این اسکله قایق های رنگارنگی وجود دارد که غذاهای دریایی مختلفی همچون ماهی کبابی سرو می کند. مسافران و گردشگران می توانند در عرشه این قایق های رنگارنگ روی صندلی های پلاستیکی و چوبی بنشینند و علاوه بر صرف غذا از چشم انداز زیبای اطراف آن لذت ببرند.

کافه پترا روستینگ

از دیگر کافه های معروف استانبول کافه پترا روستینگ است که با آن که در منطقه اقتصادی شهر استانبول واقع شده، فضای رسمی و اقتصادی ندارد. این کافه همه ساله محل برگزاری نمایشگاه های هنری مختلف است. حتی مسافران و گردشگران می توانند در این کافه در کنار نوشیدن یک فنجان قهوه تازه و با کیفیت اجناس قدیمی و آنتیک مورد علاقه خود را نیز خریداری نمایند.

کافه دریپ کافیست

کافه دریپ کافیست از دیگر کافه های معروف استانبول می باشد که ابتدا در بخش آسیایی شهر استانبول افتتاح شد و بعد به سبب محبوبیتی که به دست آورد در بخش اروپایی این شهر نیز شعبه دیگری افتتاح کرد. نوشیدنی معروف این کافه قهوه دمی سرد به همراه یخ است که هر مسافر و گردشگری را حتی برای یک بار امتحان کردن به سوی خود می کشاند. تراس روباز این کافه نیز دلیل دیگری برای محبوبیت این کافه می باشد.

 

 کافه فور لتر ورد

کافه فور لتر ورد واقع در جزیره بورگاز آدای شهر استانبول یکی دیگر از معروف ترین کافه های استانبول می باشد که هم فضای داخلی دنجی دارد و هم نمای ساحلی بسیار زیبا. این کافه شعار “بهترین و با کیفیت ترین دانه های قهوه” را سرلوحه کار خود قرار است و بیشتر به قهوه های بیرون بر شهرت دارد. هر مسافر و گردشگری که نمی خواهد به جزیره بورگاز برود ولی دوست دارد از قهوه های این کافه امتحان کند، می تواند به شعبه های دیگر کافه فور لتر ورد که در سطح شهر استانبول وجود دارد ، سر بزند.

کاتمرلر

کاتمرلر در واقع محله کوچکی در شهر استانبول است که قهوه خانه ها و قلیان سراهای بسیاری دارد. در این محله انواع قلیان، قهوه و چای و نیز تنباکوی طالبی مخصوص سرو می شود. در این محله علاوه بر نوشیدن یک فنجان چای و قهوه و یا کشیدن قلیان می توان به تماشای مسابقاتی که از تلویزیون پخش می شود نشست و انرژی و هیجان خود را به راحتی تخلیه کرد. در این محله شب هنگام، میوه های خشک، خشکبار و … توسط دستفروشان به فروش می رسند.

کافه رستوران تراس ۸۶

کافه رستوران تراس ۸۶ که در نزدیکی فرودگاه آتاتورک استانبول واقع شده است، غذاهای خوشمزه، قهوه های خوش طعم، قلیان با طعم های متنوع و … سرو می کند. خوردن هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام و همچنین خوردن میان وعده در این کافه رستوران امکان پذیر است. در این کافه هنگام عصر موسیقی زنده نیز پخش می شود که می تواند تجربه سفری خوش و دل انگیز را برای مسافران و گردشگران به وجود آورد.

 

  

کافه چورلولو علی پاشا

از دیگر کافه های معروف استانبول کافه چورلولو علی پاشا می باشد که علاوه بر سرو قهوه های اصیل و دلنشین این امکان را برای مسافران و گردشگران فراهم می آورد که سوغاتی های خوراکی خوشمزه و نیز اجناس دست ساز ترکی را خریداری نمایند. فانوس هیا کوچک تاریکی شب را در این کافه روشن می نماید.

کافه آکالی

کافه آکالی واقع در منطقه بشیکتاش شهر استانبول از دیگر کافه های معروف این شهر می باشد که علاوه بر سرو قهوه های با کیفیت، ساندویچ، کروسان ها و کیک های بسیار خوشمزه سرو می-نماید. از ویژگی مهمی که این کافه را از سایر کافه های دیگر متمایز کرده است آرامشی است که در محیط این کافه حاکم است و می تواند آن را برای هر مسافر و گردشگری انتقال دهد.



ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.