مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فصل مناسب سفر به بندرعباس

فصل مناسب سفر به بندرعباس

شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در جنوب ایران است و لقب بزرگترین بندر ایران را نیز در اختیار دارد. این شهر به دلیل خونگرمی و مهمان نوازی فوق العاده‌ای که دارند هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از مسافرین هستند. اما به دلیل آب و هوایی که دارد در فصل‌هایی گردشگر بیشتری دارد. در این مطلب مناسب‌ترین فصل سفر به بندرعباس را به شما می‌گوییم تا بدانید، بهتر است در چه زمان‌هایی به بندرعباس سفر کنید و چه زمانی با پرواز بندرعباس به تهران یا شهر خودتان برگردید.

بندر عباس در فصل‌های مختلف سال دارای جمعیتی متفاوت است و در فصل‌هایی که مسافر زیادی در این شهر نیت، افراد غیر بومی کسانی هستند که جهت تجارت و ترخیص کالای صادراتی و وارداتی خود به دو گمرک شهید رجایی و شهید باهنر آمده‌اند.

اما اگر می‌خواهید برای گردش و مشاهده جاذبه‌های این شهر به بندرعباس بروید، باید بدانید بلیط پرواز تهران به بندرعباس و بلیط هواپیما بندرعباس به تهران را برای چه زمانی رزرو کنید. این شهر صفر تا ۲۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در فصل‌هایی از سال شرجی بودن آب و هوا و گرمای طاقت فرسای آن به حدی است که با هر بدنی سازگار نیست.

فاصله بندرعباس به تهران حدود ۱۲۸۷ کیلومتر است و اکثراً بلیط پرواز هواپیما بندرعباس به تهران برای افرادی صادر می‌شود که به قصد ترخیص کالا به این شهر مراجعه کرده‌اند.

آب و هوای بندرعباس و مناسب‌ترین فصل برای سفر به بندرعباس

آب و هوای بندرعباس

آب و هوای این شهر بسیار گرم و مرطوب است و دارای تابستان‌های گرم و شرجی است. ماه‌های تیر تا مهر آب و هوا مرطوب است و در گرم‌ترین روزها به ۵۲ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. ماه‌های آبان تا نیمه فروردین آب و هوا مناسب است و افراد می‌توانند در این ماه‌ها به این شهر بیایند. همچنین هوا در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز خشک است.

اگر از تهران به سمت بندعباس می‌روید به دلیل طبع و مزاج بدن ساکنین تهران، حتماً نکات مهم آب و هوایی را رعایت کنید چرا که ممکن است نتوانید گرمای این شهر را تحمل کنید و مجبور شوید با پرواز هواپیما بندرعباس به تهران برگردید.

با تمام این اوصاف بهترین زمان برای سفر به بندرعباس در نیمه فصل پاییز و فصل زمستان است که هوایی مطبوع در انتظار مسافران است. از این رو در ایام تعطیلات عید نوروز مسافران زیادی به این شهر مراجعه می‌کنند و تعطیلات نوروزی خود را در بندرعباس و شهرهای اطراف آن سپری می‌کنند.

بندرعباس در فصل خرماپزان که در ماه‌های تیر تا مرداد است، دارای گرمایی بسیار عجیب است، تا حدی که در فضاهای بسته و با کولر گازی هم نمی‌توانید این شرایط را تحمل کنید؛ البته این شرایط برای بومیان این منطقه به امری عادی تبدیل شده و راه‌های گذران این فصل را نیز بلد هستند اما برای عموم مردم و مسافرین بندرعباس، این شرایط غیر قابل تحمل است.

پس اگر به عنوان گردش در تابستان، شهر بندرعباس را انتخاب کرده‌اید از تصمیم خود منصرف شوید.

شرکت در جشنواره‌های بندرعباس در فصل مناسب

بندرعباس

در صورتی که به شرکت در رویدادها و جشنواره‌ها علاقه دارید، جشنواره مجسمه‌های شنی یکی از رویدادهایی است که هر ساله در مهر ماه در بوستان ساحلی غدیر بندرعباس به مدت چند روز برگزار می‌گردد و افراد زیادی از سراسر ایران برای شرکت در این رویداد جالب دور هم جمع می‌شوند.

از دیگر زمان‌هایی که می‌توان به این شهر سفر کرد، در اواخر اسفند و در ایام نوروز است که جشنواره جهله نگاری در بوستان ساحلی سورو بندرعباس برگزار می‌شود و نقاشی‌ها و طراحی‌های جالبی بر روی جهله که کوزه‌های سفالی سنتی بندرعباس هستند، کشیده می‌شود.

هر سال در دهم اردیبهشت ما به مناسبت روز ملی خلیج فارس، جشنواره‌ای با همین عنوان برگزار می‌شود که گروه‌های موسیقی سنتی و محلی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان به اجرا می‌پردازند.

بندرعباس

جشنواره اقوام ایرانی و خلیج فارس هم در روزهای بیستم تا سی دی ماه در بوستان دولت آباد بندرعباس برگزار می‌شود که بسیار مورد اقبال بومیان منطقه قرار می‌گیرد و برنامه‌هایی مانند نمایش و فروش صنایع دستی اقوام، برپایی سیاه چادر و… در آن انجام می‌گیرد.

آیین سنتی عزاداری محرم نیز یکی دیگر از مراسمات و آئین‌های با شکوه مردم بندرعباس است که می‌تواند برای تمام اقوام ایرانی جالب و تأثیرگذار باشد و دیدن آن را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. یکی دیگر از آیین‌های مذهبی بندرعباس، مراسم سنگ زنی یا چک چکو در محرم می‌باشد.

تمام جشنواره‌ها و مراسمات بالا به همراه مراسمات دیگر در زمان‌هایی برگزار می‌گردد که بندرعباس از آب و هوایی مطلوب برخوردار است و شما نیز می‌توانید در آن زمان‌ها به این شهر زیبا سفر کنید.

مسیرهای رفت و برگشت بندرعباس به تهران

بندرعباس

پرواز بندرعباس به تهران از دو فرودگاه بین المللی و فرودگاه جدید بندرعباس انجام می‌گیرد و هر روز هفته پرواز به نقاط مختلف و علی الخصوص تهران دارد و تعداد پرواز بندرعباس به تهران و بالعکس ۱۲ پرواز در طول هفته است.

با توجه مسافت هوایی بندرعباس به تهران حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه مدت زمان این پرواز است و ساعات دقیق این پروازها و نام هواپیماهایی این خطوط هوایی را می‌توانید در سایت علی بابا ببینید.

از دیگر مسیرهای رفت و برگشت بندرعباس به تهران می‌تواند به مسیرهای جاده‌ای اشاره کرد، که می‌توان با اتومبیل شخصی و یا اتوبوس سفر کرد؛ که به دلیل مسافت طولانی مدت زمان سفر شما چند برابر می‌شود.

سخن آخر

بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای قدیمی ایران است که دیدنش بر هر ایرانی واجب است، این شهر با داشتن جاذبه‌هایی مانند آب گرم گنو، معبد هندوها، حمام گله داری، موزه حیات وحش، موزه خلیج فارس، بندر و… می‌تواند در برنامه ایرانگردی شما جایی داشته باشد؛ و سفر به بندرعباس در زمان‌های مناسب می‌تواند برای شما لذت بخش و خاطره انگیز باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.