مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نوجوان فداکار ایذه ای درگذشت

با نهاست تاسف علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه پیش از رسیدن نیروهای امداد با فداکاری ۲ نفر را نجات داد، ساعت ۱۲ شب گذشته پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد.

آرش نجیمی افزود: این نوجوان فداکار و قهرمان ملی با سوختگی حدود ۹۰ درصد، و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام شده بود، بدلیل سوختگی زیاد درگذشت.

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری سه زن میانسال و مسن در یک خانه شد، علی لندی، پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشان به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا ۲ فرد نیازمند را نجات دهد.

در کمال تاسف این قهرمان ملی و نوجوان شجاع ایذه ای پس از چند روز بستری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد.

نوجوان ایذه ای نمونه ای فداکار برای نسلهای آینده است

سرپرست فرمانداری ایذه روز جمعه با تایید این خبر گفت: علی لندی ، قهرمان ۱۵ ساله قصه ما ۲ هفته قبل وقتی متوجه آتش سوزی خانه همسایه شد برای نجات ۲ بانوی گرفتار در آتش وارد عمل شد و آنها را از میان زبانه‌های آتش بیرون کشید اما خودش دچار سوختگی شدید شد.

حسن نبوتی ادامه داد: علی لندی نمونه شایسته‌ای از نوجوانان و جوانان ایران زمین است که نشان داد روحیه ایثار و فداکاری میان نسل جدید نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مدت بستری وی در بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان نگاه‌های زیادی متوجه علی بود خاطرنشان کرد: وزیر کشور شخصا به استاندار اصفهان برای پیگیری درمان این نوجوان فداکار دستور داده بود اما متأسفانه با توجه به میزان بالای سوختگی، نهایتا کاری از دست پزشکان برنیامد.

پزشک معالج بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان: علی حال مساعدی نداشت

جمشید نمازی راد:

سیر بیماران سوانح سوختگی به‌گونه‌ای است که روز به روز بدتر می شوند و وسعت سوختگی علی زیاد و عمیق بود و این اجتناب ناپذیر است.

علی از چهارشنبه حال عمومی مساعدی نداشت و تنفسش به سختی انجام می‌شد، در نهایت عفونت وارد خونش شد سپس ارگان های بدنش یکی یکی از کار ‌افتاد.

چند بافت و ارگان اصلی بدن علی لندی به طور پیوسته دچار مشکل شدند و زمانی که فرد به این مرحله می رسد ، هیچ کاری در زمینه سوختگی نمی توان انجام داد و در بهترین حالت ۹۰ درصد مرگ و میر دارد.

تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای

معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی درگذشت نوجوان فداکار ایذه‌ای را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمد مخبر به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

خبر تلخ و ناگوار درگذشت شهادت گونه آقای علی لندی نوجوان ١٥ ساله ایذه ای که با وجود سن کم از جان خود گذشت و جان دو زن گرفتار در آتش را نجات داد و برگ زرین دیگری بر فداکاری های فرزندان و قهرمانان این مرز بوم قهرمان پرور افزود، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم انگیز است و مرگ او مردم ایران را متاثر نمود اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می کنند.

مصیبت فقدان این نوجوان غیور را به ملت ایران بخصوص مردم شریف شهرستان ایذه، دوستان، اقوام و بستگان به ویژه خانواده گرامی آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.