مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

راهنمای خرید بهترین تبلت دانش آموزی (شهریور 1400)

طی این روزها، انتخاب بهترین تبلت متناسب با نیاز کاربران – در این مطلب دانش‌آموزان – به خاطر افزایش تنوع و برندهای مختلف سخت شده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار بپردازیم که برای رفع نیاز دانش‌آموزان و یا حتی دانشجویان می‌توانند مناسب‌ترین گزینه باشند.

با ادامه‌دار شدن شیوع ویروس کرونا، باز هم مدارس در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران به صورت غیر حضوری در حال برگزاری هستند. بنابراین نیاز به خرید گوشی یا تبلت که برای پیش‌برد این هدف بهترین گزینه باشد روز به روز بیشتر می‌شود. در بازار محصولات مختلفی با برندهای متنوع وجود دارند که کسی حتی نامشان را هم نشنیده است. به همین خاطر شاید کمی سخت باشد که کاربر بتواند انتخاب درستی از بین این همه مدل با برندهای ناشناخته داشته باشد.

در اینجا هم محصولی نسبتا گران‌قیمت وجود دارد برای آن دسته از کاربرانی که از تبلت خود صرفا برای رسیدگی به کارهای دانش‌آموزی یا دانشجویی استفاده نمی‌کنند. اما مدل‌های مقرون به صرفه‌ی خوبی هم در بین آن‌ها دیده می‌شود که می‌توانید بدون نگرانی از بابت کیفیت، آن‌ها را خریداری کنید. اما می‌پردازیم به معرفی ۱۰ مورد از بهترین تبلت‌های هوشمند بازار برای دانش‌آموزان.

۱. گلکسی تب S6 لایت

حدود قیمت: ۱۳ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین تبلت برای دانش‌آموزان - گلکسی تب S6 لایت

مشخصات فنی

  • جنس بدنه: پشت و فریم از جنس آلومینیوم، ۴۶۷ گرم با ضخامت ۷ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۱۰٫۴ اینچی از نوع TFT با وضوح ۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ و تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی اگزینوس ۹۶۱۱ به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸/۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – یک سیم‌کارت
  • دوربین: دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • باتری: ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع ۱۵ واتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰

یکی از بهترین تبلت‌های مقرون به صرفه‌ی بازار که نه تنها برای دانش‌آموزان بلکه تا حدودی برای دانشجویان هم مناسب است، گلکسی تب S6 لایت است. محصولی که از لحاظ قدرت سخت‌افزاری تا حدودی هم‌رده با گلکسی A51 به حساب می‌آید؛ بنابراین می‌توان از آن به عنوان تبلتی خوب و مناسب یاد کرد.

نباید انتظار داشت این تبلت از لحاظ دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. درست است که قیمت نسبتا بالایی دارد اما تبلت‌ها هیچوقت برای عکاسی مناسب نبوده‌اند. با این حال سامسونگ برای دوربین سلفی آن یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را استفاده کرد که قابلیت فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰ را نیز دارد تا دانش‌آموزان یا دانشجویان با کیفیت بالاتری به کلاس‌های تصویری خود رسیدگی کند.

اما یکی از نکات مثبت این تبلت، نمایشگر ۱۰٫۴ اینچی بزرگ آن است که هم کیفیت خوبی دارد و هم آنقدری فضا در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بتوانند با جذابیت بیشتری به خواندن متون مختلف، چه درسی و چه غیر درسی بپردازند. یک باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی هم برای گلکسی تب S6 لایت در نظر گرفته شده است که می‌توان گفت برای نوع فعالیتی که از آن انتظار داریم مناسب است. هرچند این اندازه و باتری بزرگ باعث افزایش وزن محصول هم شده‌اند اما به خاطر قابلیت‌های خوبی که در اختیارتان قرار می‌دهد می‌توان از این نقطه ضعف چشم‌پوشی کرد.

۲. آیپد مینی ۵ ۲۰۱۹ (وای‌فای)

حدود قیمت: ۱۱ میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

راهنمای خرید بهترین تبلت برای دانش‌آموزان - آیپد مینی 5 2019

مشخصات فنی

  • جنس بدنه: پشت و فریم از جنس آلومینیوم، ۳۰۰٫۵ گرم مدل وای‌فای با ضخامت ۶٫۱ میلی‌متر – دارای محافظ صفحه‌ی ضد خش و ضد چربی
  • مشخصات نمایشگر: ۷٫۹ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ و تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ – پشتیبانی از قلم نسل اول اپل
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی اپل A12 بایونیک به همراه ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶/۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای اپل
  • پشتیبانی از وای‌فای – عدم پشتیبانی از سیم‌کارت – بهره‌مندی از سنسور اثرانگشت
  • دوربین: دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • باتری: ۵۱۲۴ میلی‌آمپر ساعتی
  • سیستم‌عامل: iOS 12

اگر به محصولی از اپل علاقه‌مند هستید که در عین بهره‌مندی از قدرت سخت‌افزاری بسیار مناسب، قیمت خوبی هم داشته باشد، می‌توانید روی توانایی‌های آیپد مینی ۵ حساب کنید. محصولی که در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد اما به لطف بهره‌مندی از پردازنده‌ی قدرتمند A12 بایونیک که در آن استفاده شده است می‌تواند تمام کارهایی را که از آن انتظار دارید با سرعت بالایی انجام دهد.

از این پردازنده در گوشی‌های سری آیفون X استفاده شده است که از میزان توانایی‌های آن‌ها هم آگاه هستیم. از لحاظ کیفیت دوربین این تبلت دقیقا مشابه تبلت سامسونگ است که در ابتدا معرفی کردیم، بنابراین نگرانی از این بابت وجود ندارد و مکالمات یا جلسات تصویری با کیفیت بالایی صورت خواهند گرفت.

شاید تنها نقطه ضعفی که بتوان به نماینده‌ی اپل وارد کرد، باتری آن باشد که برای نمایشگر ۷٫۹ اینچی آن که پنلی از نوع LCD هم دارد خیلی مناسب نیست. البته برای رسیدگی به کارهای دانش‌آموزی می‌توان روی نگه‌داری شارژ آن حساب کرد اما بعد از مدت زمان کوتاهی باید آن را شارژ کنید؛ بنابراین حتما این موضوع را قبل از خرید در نظر داشته باشید.

۳. لنوو تب یوگا اسمارت ۱۰

حدود قیمت: ۱۰٫۵ میلیون تومان

لنوو تب یوگااسمارت 10

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: ۵۸۰ گرم با ضخامت ۸٫۵ – ۲۴ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۱۰٫۱ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۳۹ به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – یک سیم‌کارت
  • دوربین: دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • باتری: ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۱۰ واتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۹.۰

اما می‌رسیم به تبلتی با شکل ظاهری خاص و زیبا از شرکت نام‌آشنای لنوو، یعنی لنوو اسمارت تب که با نام Yoga Smart Tab نیز شناخته می‌شود. این تبلت برای رسیدگی به کارهای سنگین مناسب نیست اما قطعا می‌تواند پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان در مقاطع مختلف باشد و این کار را هم به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد.

از لحاظ کیفیت دوربین باز هم هیچ تفاوتی را به نسبت دو مدل قبل شاهد نیستیم و کیفیت نمایشگر آن هم با نماینده‌ی اپل برابری می‌کند. از طرفی پشتیبانی از سیم‌کارت و اینترنت نسل ۴ هم در آن فراهم است تا کاربران با سرعت بالایی به اینترنت دسترسی داشته باشند. باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن هم به‌خوبی می‌تواند نیاز شما را در طول روز پاسخگو باشد و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

شاید نقطه ضعف این محصول وزن سنگین آن باشد که البته لنوو برای آن راه حلی را در نظر گرفته است. وجود پایه با قابلیت چرخش امکان قرارگیری این تبلت بر روی میز را هم به شما می‌دهد. حتی امکان آویزان کردن آن هم وجود دارد تا کاربر ساعت‌ها مشغول انجام کارهای خود باشد. شاید الان متوجه شده باشید که علیرغم عدم بهره‌مندی از قدرت سخت‌افزاری بالا چرا قیمت نسبتا زیادی برای آن در نظر گرفته شده است.

۴. لنوو تب M10

حدود قیمت: ۷٫۸ میلیون تومان

لنوو تب یوگااسمارت 10

مشخصات فنی

  • جنس بدنه: پشت و فریم از جنس آلومینیوم، ۴۶۰ گرم با ضخامت ۸٫۳ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۱۰٫۱ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۸۰۰ × ۱۲۸۰ و تراکم پیکسلی ۱۴۹ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی مدیاتک MT6762 Helio P22T به همراه ۲/۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – یک سیم‌کارت
  • دوربین: دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۱۰ واتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰

تبلت لنوو M10 مانند مدل قبلی که معرفی کردیم قدرت سخت‌افزاری مطلوبی دارد و می‌تواند در انجام یک سری بازی‌ها هم عملکرد خوبی داشته باشد اما نباید از آن انتظار داشت در کارهای سنگین هم ما را همراهی کند. این تبلت بیشتر برای انجام کارهای دانش‌آموزی، یعنی دقیقا به خاطر آنچه که این مطلب را نوشتیم مناسب است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید برای رسیدگی به نیاز خود آن را خریداری کنید و از قابلیت‌های آن لذت ببرید.

از لحاظ کیفیت دوربین مشخصات مشابهی را به نسب سه مدل بالا شاهد هستیم و این یک نکته‌ی خوب به حساب می‌آید که محصولی با این قیمت بتواند از لحاظ کیفیت دوربین، در حد و اندازه‌های مدل‌های گران‌قیمت ظاهر شود. شاید در نگاه اول فکر کنید باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن خیلی مناسب نمایشگر بزرگ آن نباشد اما طبق ادعاهای شرکت، می‌تواند تا ۹ ساعت به صورت مداوم شارژدهی داشته باشد. بنابراین قطعا برای رسیدگی به فعالیت‌های دانش‌آموزی، لنوو تب M10 یک انتخاب مناسب و ارزشمند است.

یک نقطه ضعف بزرگ این تبلت می‌تواند نمایشگر نه چندان باکیفیت آن باشد که با توجه به مبلغی که برای آن می‌پردازید واقعا کم است. وزن این تبلت هم اندکی برای نگه‌داری طولانی مدت سنگین است به همین خاطر شاید این مورد با توجه به سلیقه‌ی شما یک نقطه ضعف به حساب بیاید که می‌توان تا حدودی با آن کنار آمد. با این حال حتما قبل از خرید، در کنار مواردی که در بالا به آن اشاره شد، وزن نسبتا زیاد آن را هم در نظر داشته باشید.

۵. گلکسی تب A7 10٫۴

حدود قیمت: ۶ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین تبلت برای دانش‌آموزان - گلکسی تب A7 10٫4

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: ۴۷۶ گرم با ضخامت ۷ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۱۰٫۴ اینچی از نوع TFT با وضوح ۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ و تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ به همراه ۴/۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۰
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – یک سیم‌کارت
  • دوربین: دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • باتری: ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع ۱۵ واتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰

تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 یکی از تبلت‌های میان‌رده سامسونگ به حساب می‌آید که سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی و روانه بازار شد. بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک محصول جدید یاد کرد. البته چون هرچه پیش می‌رویم، از قیمت تبلت‌ها کاسته می‌شود، بنابراین از لحاظ قدرت سخت‌افزاری هم این محصولات افت پیدا می‌کنند بنابراین باید این جمله‌ی تکراری را در رابطه با گلکسی تب A7 هم بگوییم که نباید انتظار عملکرد سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای را از آن داشته باشید. اما در انجام کارهای دانش‌آموزی سرعت بالایی دارد و می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

این تبلت علاوه بر بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ ۱۰٫۴ اینچی بسیار باکیفیت که کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش‌تر هم می‌کند، به یک باتری نسبتا پرظرفیتی هم مجهز شده است که می‌تواند تا نصف روز به‌راحتی شما را همراهی کند. پشتیبانی از اینترنت ۴G هم از دیگر مزیت‌های این تبلت است تا در انجام کارهای وابسته به اینترنت هیچ نگرانی نداشته باشید.

از لحاظ کیفیت دوربین هم این تبلت در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌تواند با کیفیت بالایی شما را در انجام مکالمات یا کلاس‌های تصویری همراهی کند. از دیگر مزیت‌های این تبلت می‌توان به قابلیت مکالمه‌ی آن اشاره کرد که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

۶. لنوو PB V7 6505M

حدود قیمت: ۵ میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

لنوو PB V7 6505M

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: ۱۹۵ گرم با ضخامت ۷٫۹ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۶٫۹۵ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۱۶۰ و تراکم پیکسلی ۳۵۰ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ به همراه ۴/۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۶
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – دو سیم‌کارت
  • دوربین: دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • باتری: ۵۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۹.۰

تبلت لنوو PB V7 یکی از کوچک‌ترین تبلت‌های این لیست است که در واقع می‌توان گفت فقط حواشی زیاد بالا و پایین آن است که باعث می‌شود فکر کنیم تفاوت زیادی بین آن و گوشی‌های هوشمند وجود دارد. این مورد هم مزیت به حساب می‌آید و هم نقطه ضعف. مزیت به این خاطر که در دست نگه‌داشتن آن برای مدت مان طولانی هم خسته کننده نخواهد بود چرا که فقط ۱۹۵ گرم وزن دارد؛ یعنی حتی کمتر از گوشی‌هایی که نمایشگری با اندازه‌ی مشابه یا حتی کوچک‌تر دارند.

نقطه ضعف هم از این جهت که وقتی یک تبلت خریداری می‌کنید، انتظار دارید نمایشگر آن بزرگ باشد تا بتوانید لذت بیشتری حین انجام کارهای مختلف ببرید و از طرفی راحت‌تر به کارهای مربوط به تحصیل برسید. طبیعتا برای رسیدگی به کارهای دانش‌آموزی، وقتی نمایشگر محصولی بزرگ‌تر باشد هم تماشای ویدیو در آن راحت‌تر است و هم خواندن متون درسی و غیر درسی لذت بیشتری دارد. بنابراین از این جهت شاید نماینده‌ی لنوو خیلی دستگاه مناسبی نباشد.

با توجه به اندازه‌ی نمایشگر، ظرفیت باتری مناسب ارزیابی می‌شود و می‌تواند شما را در طول یک روز یا همان پایان کلاس همراهی کند. قدرت سخت‌افزاری این تبلت اگرچه برای انجام کارهای یادشده مناسب است اما نباید از آن انتظار زیادی در انجام بازی‌های سنگین یا اجرای نرم‌افزارهای قدرتمند داشت.

۷. گلکسی تب A7 لایت

حدود قیمت: ۴٫۷ میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

گلکسی تب A7 لایت

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: ۳۶۶  گرم با ضخامت ۸ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۸٫۷ اینچی از نوع TFT با وضوح ۱۳۴۰ × ۸۰۰ و تراکم پیکسلی ۱۷۹ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی مدیاتک MT8768T Helio P22T به همراه ۴/۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – دو سیم‌کارت
  • دوربین: دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی
  • باتری: ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع ۱۵ واتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۱

گلکسی تب A7 لایت اواسط امسال راهی بازار شد و بنابراین شاید بتوان آن را جدیدترین تبلت این لیست در نظر گرفت. همانطور که از نامش پیداست، این محصول نمونه‌ی مقرون به صرفه‌ی تبلت گلکسی تب A7 به حساب می‌آید که در بالا به بررسی آن پرداخته شد؛ از آن جایی که مدل استاندارد به خودی خود یک میان‌رده به حساب می‌آید، بنابراین نباید از مدل لایت آن انتظار بالایی داشته باشیم.

این تبلت از نمایشگری ۸٫۶ اینچی بهره می‌برد که کیفیت و تراکم پیکسلی خیلی بالایی ندارد. البته با نگاهی به محدوده‌ی قیمتی آن می‌توانیم تا حدودی متوجه این موضوع بشویم که چرا چنین مشخصاتی برای این محصول در نظر گرفته شده است. با این حال برای رسیدگی به کارهای دانش‌آموزی، زمانی که در محدودیت بودجه قرار دارید، این مدل می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

از لحاظ نگه‌داری شارژ، گلکسی تب A7 لایت عملکرد نسبتا خوبی دارد و می‌تواند نصف روز را به‌راحتی دوام بیاورد. قدرت سخت‌افزاری این محصول مطلوب ارزیابی می‌شود ولی این بدان معنا نیست که می‌توانید حتی در انجام کارهای سنگین هم روی توانایی‌های آن حساب کنید. همینکه بتوانید محتوای درسی را مطالعه کنید، فایل‌ها با فرمت مختلف را باز کنید و ویدیو تماشا کنید، این یعنی گلکسی تب A7 لایت توانست وظیفه‌ی خود را انجام دهد.

نقطه ضعف این محصول با در نظر گرفتن قیمتی که دارد، دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی آن است که باید گفت عملا باید قید داشتن تماس‌ها یا کلاس‌های تصویری باکیفیت را بزنید. دوربین اصلی گوشی برای یک تبلت با این قیمت کیفیت خوبی دارد اما سنسوری با بزرگی تنها ۲ مگاپیکسلی چیزی نیست که بتوان حتی آن را مطلوب ارزیابی کرد. بنابراین به صورت مشخصی این مورد را یک نقطه ضعف بزرگ برای گلکسی تب A7 لایت می‌دانیم. بنابراین اگر کیفیت تماس تصویری برایتان اهمیت دارد، باید خرید محصول دیگری را مد نظر داشته باشید.

۸. جی‌ال‌ایکس F8

حدود قیمت: ۲٫۷ میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

راهنمای خرید بهترین تبلت برای دانش‌آموزان - جی‌ال‌ایکس F8

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: پلاستیکی، ۳۶۳ گرم با ضخامت ۱۰ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۸ اینچی از نوع TFT با وضوح ۱۲۸۰ × ۸۰۰ و تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی SC9863A به همراه ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – یک سیم‌کارت – قابلیت مکالمه – قابلیت اتصال به وای‌فای
  • دوربین: دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی
  • باتری: ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰

یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزان با سن و سال کم، تبلت جی‌ال‌ایکس F8 است که عملکرد خوبی هم در انجام کارهای روزمره دارد. البته اگر سن و سال دانش‌آموزان زیاد باشد، شاید این تبلت نتواند خیلی نیاز آن‌ها را برطرف کند چرا که بیشتر مناسب بچه‌های دوره‌ی ابتدایی است.

قیمتی که برای F8 در نظر گرفته شده کاملا گویای عملکرد آن هم هست؛ یعنی اصلا نباید انتظار داشته باشید این محصول حتی کارهای روزمره را هم به شکلی عالی انجام دهد. به صورت کلی همه چیز در رابطه با جی‌ال‌ایکس F8، معمولی توصیف می‌شود؛ نه خیلی خوب و نه خیلی بد، به همین خاطر باید حتما سطح انتظارات خود را پایین بیاورید و با هزینه‌ای که برای ان می‌پردازید همسو کنید.

این تبلت از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ي داخلی دارد که کاربر در صورت تمایل می‌تواند آن را به ۱۲۸ گیگابایت از طریق کارت حافظه‌ی جانبی ارتقا دهد. سیستم‌عامل پیش‌فرض آن هم اندروید ۱۰ است که با توجه به قدرت سخت‌افزاری، باید بگوییم می‌توانید نیازهای ابتدایی خود را با این محصول برطرف کنید.

با توجه به نمایشگر بزرگ و باتری نسبتا پرظرفیتی که این تبلت دارد، برای رسیدگی به کارهای دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی و نه بیشتر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. باز هم تکرار می‌کنیم که انتظار زیادی از این تبلت نداشته باشید.

۹. جی‌ال‌ایکس F8 پلاس

حدود قیمت: ۲٫۴ میلیون تومان (با تخفیف ویژه)

جی‌ال‌ایکس F8 پلاس

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: پلاستیکی، ۳۶۳ گرم با ضخامت ۹ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۸ اینچی از نوع TFT با وضوح ۱۲۸۰ × ۸۰۰ و تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی SC9863A به همراه ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – یک سیم‌کارت – قابلیت مکالمه – قابلیت اتصال به وای‌فای
  • دوربین: دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی
  • باتری: ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰

اندکی گران‌قیمت‌تر از مدل استاندارد، مدل F8 پلاس از همان برند جی‌ال‌ایکس است که تنها تفاوت قابل مشاهده‌ی بین آن‌ها، ظرفیت حافظه‌ي داخلی بیشتر مدل پلاس است که به ۳۲ گیگابایت افزایش پیدا کرد. سایر مشخصات فنی دقیقا همان چیزی است که در مدل استاندارد شاهد بودیم بنابراین از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری هیچ تفاوتی بین دو مدل دیده نمی‌شود.

۱۰. لنوو تب M7

حدود قیمت: ۲٫۳ میلیون تومان – مدل وای‌فای ۲٫۱ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین تبلت برای دانش‌آموزان - لنوو TAB M7 WIFI

مشخصات فنی

  • مشخصات بدنه: بدنه‌ی آلومینیومی، ۲۳۶ گرم با ضخامت ۸٫۳۳ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۷ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۱۰۲۴ × ۶۰۰ و تراکم پیکسلی ۱۷۰ پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی مدیاتک MT8321 برای مدل WiFi و MT8765B برای مدل WiFi/LTE به همراه ۱/۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – پردازشگر گرافیکی Mali-400
  • پشتیبانی از اینترنت ۴G – یک سیم‌کارت – قابلیت اتصال به وای‌فای
  • دوربین: دوربین اصلی ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی
  • باتری: ۳۵۹۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • سیستم‌عامل: اندروید ۹.۰

در نهایت اما می‌رسیم به تبلت دیگری از لنوو که سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد و تحت عنوان لنوو M7 شناخته می‌شود. این تبلت ابتدایی‌ترین نیاز شما را با سیستم‌عامل اندروید برطرف می‌کند و اصلا نباید انتظار بیشتری از آن داشت. چرا که قدرت سخت‌افزاری چنین اجازه‌ای به این تبلت نمی‌دهد که بخواهد اندکی فراتر از آنچه که تصور می‌کنید ظاهر شود.

پردازنده‌ی بکار رفته در این تبلت ۴ هسته‌ای است که در بیشترین حالت، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کند. چنین قدرت سخت‌افزاری حتی در سال گذشته هم مناسب نبود چه برسد امسال که برنامه‌ها کیفیت بیشتری پیدا کردند.

با این حال برای کارهای دانش‌آموزان دوران ابتدایی، خرید این محصول به کسانی که در محدودیت بودجه قرار دارند پیشنهاد می‌شود. البته نباید فراموش کرد هر دو دوربینی که برای این تبلت در نظر گرفته شده است سنسوری به بزرگی ۲ مگاپیکسل دارند و قادر به ضبط ویدیو در وضوح ۷۲۰P هستند. طبیعتا این خیلی کم است و عملا باید قید انجام مکالمات تصاویری باکیفیت را بزنید. البته با توجه به قیمتی که برای این محصول پرداخت می‌کنید، چنین مشخصاتی کاملا طبیعی هستند.

نمایشگر این تبلت ۷ اینچی است و یک باتری بسیار کم‌ظرفیت ۳۵۹۰ میلی‌آمپر ساعتی برای تغذیه‌ی آن در نظر گرفته شده است که قطعا خیلی کم به نظر می‌رسد. در واقع شاید هنگام کلاس مجبور شوید تبلت را زیر شارژ نگه دارید. با این حال باز هم باید به این نکته اشاره داشته باشیم، از محصولی که حدودا ۲ میلیون قیمت دارد انتظار دیگری هم نباید داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.