مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بررسی چهار مدل از گوشی‌های سامسونگ که ارزش خرید بالایی دارند

یکی از جنبه‌های خوب بازار گوشی‌ها تنوع تلفن‌های همراه است. گوشی سامسونگ یکی از پرطرفدارترین گوشی‌ها در میان کاربران است، به طوری‌که همواره انتخاب برخی از کاربران بدون هیچ چون و چرایی است.

در ادامه قصد داریم به بررسی چهار مدل از گوشی‌های سامسونگ بپردازیم، که ارزش خرید بالایی دارند.

گوشی گلکسی A12

گوشی سامسونگ A12 برای آن دسته از کاربرانی عالی است که قصد خرید گوشی دارند که یک پله از A02 بالاتر است و امکانات بیشتری در اختیارشان قرار می‌دهد.

این گوشی سامسونگ یکی از جدیدترین گوشی‌های میان رده این شرکت است که با ترکیب چهار دوربین، باتری حجیم‌تر، تراشه و ظاهری متفاوت‌تر جایگزین گوشی A11 شده است.

در ادامه به بررسی بیشتر این گوشی می‌پردازیم:

طراحی

شرکت سامسونگ معمولا برای گوشی‌های اقتصادی خود، از بدنه پلاستیکی استفاده می‌کند و این مهم درباره گوشی‌ A12 نیز صادق است.

پوشش مات بدنه این دستگاه، مانع از برجای ماندن اثر انگشت روی آن می‌شود.

پنل پشتی این موبایل، میزبان دوربین چهارگانه آن است که به صورت مربعی کنار هم قرار گرفته‌اند. کمی پایین‌تر از دوربین، فلش LED دستگاه قرار گرفته شده است.

گوشی سامسونگ A12 دارای صفحه نمایشگر 6.2 اینچی است. در لبه راست این گوشی، کلیدهای تنظیم صدا، کلید پاور و حسگر اثر انگشت قرار گرفته است. لبه سمت چپ نیز درگاه دو سیم کارت و درگاه مجزای کارت حافظه است. لبه پایینی جایگاه بلندگو، میکروفن، جک هدفون و درگاه USB 2.0 Type-c است.

بازده و عملکرد

ا ین گوشی دارای پردازنده 12 نانومتری مدیاتک هلیو مدل P35 با چهار هسته 2.35 گیگاهرتری و Cortex-A53  به اضافه چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53  است

دوربین

از منحصربه‌فردترین ویژگی این گوشی، دوربین 48 مگاپیکسلی آن است.

رابط کاربری دوربین این گوشی، افزون بر امکانات تصویربرداری، از حالت Food برای ثبت عکس از غذا و حالت Pro با امکان تغییر ISO (در چهار سطح 100، 200، 400 و 800)، تراز سفیدی (تغییر‌پذیر در بازه‌ی ۲۳۰۰ تا ۱۰ هزار کلوین) و سطح نوردهی (در بازه‌ی منفی ۲ تا ۲) بهره‌مند است.

باتری

ظرفیت باتری گلکسی A12 سامسونگ 5000 میلی آمپری است و می‌تواند با کمک شارژ شریع از صفر تا 100 درصد تنها در دو ساعت شارژ شود.

نکته: شایان ذکر است این گوشی از نظر قدرتی، کیفیت چندان بالایی ندارد. بنابراین، انتخاب مناسبی برای گیمرها به شمار نمی‌آید.

جمع بندی کلی درباره A12

گلکسی A12 خالی از ضعف نیست ولی زمانی‌که پای قیمت در میان باشد، می‌توان به سادگی از ضعف‌های آن چشم‌پوشی کرد.

شروع قیمت گوشی A12 : از 3.719.000 تومان

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A22

طراحی

جنس بدنه این گوشی 6.4 اینچی، Glastic است که شبیه به شیشه به نظر می‌رسد. این گوشی از نظر طراحی بسیار شبیه به M32 است ولی ظاهری بهتر نسبت به آن دارد. سنسور اثر انگشت آن به خوبی کار می‌کند ولی سریع‌ترین سنسور اثر انگشت در بین گوشی‌های سامسونگ نیست. پنل A22، super AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است ولی متاسفانه به جای صفحه نمایشگر FHD دارای پنل 720 پیکسلی است که از معایب این گوشی به شمار می‌رود.

صفحه نمایش

به دلیل پنل 720p، روشنایی صفحه نمایش این گوشی به اندازه M32 نیست ولی تولید رنگ به نسبت قابل قبولی دارد.

عملکرد و سخت افزار

پردازنده گوشی سامسونگ A22، مدیا تک هلیو G80 است. این پردازنده باعث شده هنگام استفاده همزمان چند برنامه روی گوشی و جابه‌جایی بین آن‌ها، تاخیری مشاهده نشود.

گرچه عملکرد پردازنده آن روان است ولی برای انجام بازی‌های گیمینگ بهترین عملکرد را ندارد.

دوربین

این گوشی دارای چهار دوربین در پشت است که دوربین اصلی 48 مگاپیسکل است و دوربین‌های فوق عریض و عمق به ترتیب 8 و 2 مگاپیسکل است. همچنین قدرت دوربین ماکرو 2 مگاپیسکل و دوربین جلویی نیز 13 مگاپیسکل است.

باتری

باتری این گوشی سامسونگ 5000 میلی آمپر است و دارای شارژ سریع 15 واتی است. این گوشی توانایی این را دارد تا شارژ را به مدت یک شبانه روز در خود نگه دارد.

نرم افزار

سیستم عامل این گوشی اندروید 11 و دارای رابط کاربری UI 31.1 است.

جمع بندی درباره گوشی‌های A22

این گوشی به معنای واقعی کلمه، شبیه به گوشی‌های M32 است. تنها تفاوت بارز این گوشی با M32، دوربین 48 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 720p است.

شروع قیمت گوشی A22 نسخه 5G: از 4.839.000 تومان

گوشی گلکسی A51

گلکسی A51، محبوب‌ترین گوشی‌ مقرون‌به‌صرفه در بازار ایران در حقیقت نسخه به روز شده گوشی‌های میان رده سامسونگ است. در این گوشی شاهد بهبود ویژگی‌هایی همچون دوربین و استفاده از اندروید 10 هستیم.

طراحی

در طراحی این گوشی، شاهد تغییرات جزئی در بدنه آن هتسیم. طراحی بدنه گلکسی A51 به گونه‌ای است که برای صفحه نمایشگرش، حاشیه باریک‌تری طراحی کرده و اینگونه باعث تجربه بصری شده است. در حقیقت، نمایشگر 6.5 اینچی آن، بیش از 87.4% از نمای جلویی این گوشی را از آن خود کرده است.

نمایشگر و اسپیکر

صفحه نمایشگر A51، OLED است و تراکم 405 پیکسل در اینچ را ارائه می‌دهد.

نرم افزار و رابط کاربری

گوشی سامسونگ A51، مجهز به اندروید 10 و رابط کاربری one UI 2.0 است.

دوربین

این گوشی، مجهز به چهار دوربین در پشت و یک دوربین در جلو است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسل و حسگرهای دوربین‌های اولترا 12 مگاپیکسل و حسگر عمق نیز 5 مگاپیکسل قدرت دارند.

پردازنده

پردازنده 10 نانومتری این گوشی، اکسینوس 9611 است که از هشت هسته پردازشی (4 هسته قدرتمند Cortex-A73 با فرنکاس 3.2 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A53 با فرکانس 7.1 گیگاهرتزی) ساخته شده است که در مقایسه با رقبای چینی که از پردازنده‌های اسنپدارگون 710 (که در گوشی‌های میان رده خود استفاده کرده‌اند) ضعیف‌تر شناخته می‌شود.

جمع بندی کلی درباره گوشی سامسونگ A51

از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی، شارژدهی خوب و عملکرد رضایت بخش دوربینش است. و اصلی‌ترین ضعف آن را می‌توان استفاده از پردازنده‌های نه چند قدرتمند آن دانست.

قیمت گوشی A51 در بازار امروز (با رم 6 گیگابایت و ظرفیت 128 گیگابایت): 7.560.000 تومان

گلکسی A71

این گوشی سامسونگ در حقیقت نسخه بهبود یافته A70 است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی، دوربین چهارگانه، صفحه نمایش سوپرآمولد، باتری بزرگ و پر حجم 4500 میلی آمپری و تراشه اسنپدراگون 730 آن است. A71 با آنکه باتری بزرگی دارد، ولی جک هدفون را حفظ کرده و همین امر یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن است.

تنها ایرادی که می‌توان به این گوشی وارد کرد، بدنه پلاستیکی‌اش است که قابل چشم‌پوشی است زیرا که پوشش چند لایه آن، حس و حال شیشه را به کاربر القا می‌کند. بدنه این گوشی، با آنکه در برابر شکستن مقاوم‌تر است ولی متاسفانه ضد خش نیست و در برابر خش بسیار اسیب‌پذیر است.

مشخصات اصلی گوشی A71

  • تراشه: اسنپدارگون 730
  • صفحه نمایش: 6.7 اینچی با رزولوشن 2400*1080
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسل است و دوربین‌ فوق عریض، ماکرو و عمقش به ترتیب 12، 12 و 5 مگاپیکسل است.
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • سیستم عامل: اندروید 10

شروع قیمت گوشی A71: 10.950.000 تومان

چند پرسش و پاسخ

کدام مدل از سری A ضد آب است؟

پاسخ: گلسی 72 و A51

بهترین گوشی سری A برای گیمینگ کدام است؟

پاسخ: A51 زیرا قدرت تراشه بهتری دارد. گرچه قدرت تراشه آن در میان گوشی‌های میان رده بهترین نیست ولی به نوبه خود، یک گوشی قدرتمند به شمار می‌رود.

کدام مدل سری A بهتر است؟

پاسخ: گلکسی A71، زیرا درمیان گوشی‌های میان‌رده قدرت پردازنده بهتری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.