مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گاهی نیازدارید تنها باشیدبا فواید تنهایی آشنا شوید

در دنیای شلوغ و ماشینی امروز، پیدا کردن یک خلوت واقعی کار بسیار سختی شده است. حتی زمانی که جز خودمان و تلفن همراه مان کس دیگری حضور ندارد، نوتفیکیشن های مداوم شبکه های اجتماعی خلوت ما را بر هم می زنند. وقتی صحبت از تنهایی می شود همه ی ما به یاد اندوه و افسردگی یا اجتماعی نبودن می افتیم، اما حقیقت آن است که خلوت گزینی و تنهایی می تواند برای سلامت روحی و جسمی ما بسیار مفید باشد. در ادامه به فواید تنهایی می پردازیم.

۱- به شما فرصت می دهد ذهن خود را از نو تنظیم کنید و به آن استراحت دهید

وقتی دائماً درگیر دنیای شلوغ پیرامون تان هستید فرصت استراحت و تجدید انرژی را از مغز خود می گیرید. اما وقتی تنها باشید و چیزی وجود نداشته باشد که حواس شما را به خود پرت کند می توانید ذهن خود را از افکار مزاحم پاک کنید، تمرکز داشته باشید و با دیدی واضح تر فکر کنید. این فرصتی است تا همزمان ذهن و جسم خود را احیا کنید.

۲-  به افزایش تمرکز و راندمان کمک می کند

وقتی تا جایی که ممکن است چیزهایی که باعث مزاحمت و حواس پرتی می شوند را از روز خود حذف کنید، بهتر می توانید تمرکز کنید و این مسأله به شما کمک می کند در مدت زمان کوتاه تری کارهای بیشتری را به سرانجام برسانید.

۳- به شما فرصت می دهد خودتان را کشف کرده و دیدگاه خودتان را پیدا کنید

وقتی در جمعی هستید، احتمال آنکه تحت تأثیر افکار و اعمال آن جمع قرار بگیرید بیشتر است. در حالی که ممکن است اگر به انتخاب خودتان باشد چنین افکار و اعمالی نداشته باشید.

۴- به شما زمان می دهد تا عمیق فکر کنید

وظایف و تعهدات هر روزه ی ما باعث می شود تصور کنیم فهرست کارهایی که باید انجام دهیم بی پایان است. این درگیری مداوم موجب می شود نتوانید تفکر عمیقی داشته باشید و همین مسأله جلوی خلاقیت تان را می گیرد و بازدهی تان را کم می کند.

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.