مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

کشور آمریکا عمدتا معروف به سرزمین فرصت ها میباشد که آرزوی هر فردی برای مهاجرت است، این کشور از زمان پیدایش تا به امروز به پایه ایده های به روز و ترقی خواهانه و توسعه طلبانه مردم اروپایی معروف به انسان های متمدن و پیشرو تاسیس شده است و همچنان به عنوان کشوری تراز اول در امر قدرتمندترین و پیشرفته ترین کشور می باشد.

در این راستا افراد زیادی به دنبال مهاجرت به آمریکا از راه های پرمخاطبی مانند کار در آمریکا و تحصیل در آمریکا خواهند بود که پیشنهاد میکنیم با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

در واقع باید متذکر شد که مهاجرت به آمریکا از سال های اول تا اکنون با وجود تغییرات در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همچنان هدف شماره یک افراد به عنوان مهاجرت است، مهم نیست که یک فرد تبعه کجاست و در چه وضعیتی قرار دارد و به دنبال چه هدفی از جمله کار، سرمایه کذاری و تحصیل هست و یا حتی مبتدی یا پیشرفته هست و … در کشور آمریکا میتوان به آن چه که می خواهید رسید.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

برای تحصیل در آمریکا باید گفت که سیستم نظام آموزشی اجرایی در موسسات، کالج ها و دانشگاه های این کشور از معیار استاندارد آموزشی و پژوهشی جهانی برخوردار هستند و فراتر از آن بسیار از دانشگاه ها در جای جای این کره خاکی زیر نظر دانشگاه های آمریکایی اداره میشوند.

علاوه بر کیفیت آموشی، کشور آمریکا در سطح مهاجرت تحصیلی از کمیت بسیاری نیز برخوردار هست به عنوان مثال آمریکا بالای ۵ هزار دانشگاه و کالج در تمامی زمینه ها و رشته ها برخوردارد است.

در زمینه کشف و پژوهش نیز این کشور سرآمد هست زیرا بیشتری مراکر تحقیقاتی و پژوهشی در این کشور قرار دارند و سالانه بسیاری از محققان در سرتا سر این کره خاکی با این مراکز همکاری دارند در نتیجه به خوبی میتوان فهمید که چرا این کشور مقصد اول به عنوان مهاجرت تحصیلی است.

تحصیل در رشته های پزشکی در آمریکا

رشته پزشکی از جمله رشته هایی میباشد که این روزها دارای مخاطبین زیادی هست و کشور آمریکا هم به عنوان کشور تراز اول در میان دیگر کشور همیشه به عنوان تحصیل پزشکی انتخاب میشود که تحصیل پزشکی در آمریکا به شرح زیر میباشد:

تحصیل در آمریکا به صورت عام و تحصیل رشته های پزشکی در آمریکا به صورت خاص مورد استقبال قرار گرفته. سیستم تحصیل پزشکی در آمریکا به دو دسته ایالتی و خصوصی تقسیم می شود.

طول دوره تحصیل رشته های پزشکی در آمریکا بر خلاف ایران ۶ سال به طول می انجامد. اخذ پذیرش مستلزم دانش زبان انگلیسی معادل آیلتس ۶ به بالا و سن بالای ۱۶ سال می باشد. تحصیل در این رشته ها در آمریکا بدون قبولی در  آزمون MCAT یکی دیگر از امتیازات این کشور می باشد که می بایست مدنظر قرار گیرد. هزینه های تحصیل در این کشور در قیاس با کانادا استرالیا و نیوزلند بالاتر می باشد که می توان به میزان هزینه ۳۰۰۰۰ دلار به بالا اشاره نمود.

مدنظر گرفتن شرایط سخت ویزا برای شهروندان ایرانی از دیگر مواردی است که نباید در باب مهاجرت به امریکا  از آن چشم پوشی کرد. عدم صدور ویزا و عدم سیستم اعتراضی روی ویزا امریکا باعث شده درصد زیادی از افراد برنامه مهاجرت خود به سایر کشورهای جهان نیز تغیر دهند. سفیران سروش سعادت مفتخر به در نظر گرفتن پیشنهادهای برتر برای تحصیلات پزشکی برای اشخاص می باشد.

مهاجرت کاری به آمریکا

ایلات متحده آمریکا مقصد افراد زیادی در خصوص مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری است. آسمان خراش های شیکاگو و نیویورک، جاذبه های آلاسکا، سواحل زیبای آفتابی در کالیفرنیا از جذابیت های ویژه این کشور می باشد که هر ساله شمار مهاجرین و گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده. نرخ بیکاری ۳٫۸%، اقتصاد برتر دنیا و جامعه انگلیسی زبان باعث دوچندانی جذابیت برای کار در آمریکا به طور عام و مهاجرت کاری به آمریکا به صورت خاص می باشد.

کار در آمریکا به منظور اخذ گرین کارت و اقامت مورد توجه افراد تحصیل کرده و متخصص قرار گرفته است، ویزا های H1B و EB3 از ویزای های این کشور در باب مهاجرت کاری هستند. H1B ویزای است که صرفا با پیشنهاد کاری صادر می گردد و شرایط آگهی کاری را به خود اختصاص داده شرایط ۶ ماهه آگهی در امریکا و سپس اتحادیه اروپا از سایر روند دشوار در باب این ویزای کاری است.

EB3  نوعی دیگر ویزای کاری است که به عناوین skill worker-professional-other worker  تعلق می گیرد. سابقه شغلی و پیشنهاد کاری و موارد نظیر تحصیلات اکادمیک و زبان انگلیسی از اهم موارد ویزای کاری این کشور میباشد.

ساعات کاری تمام وقت ۴۰ ساعت در هفته و میانگین حقوق ۸ الی ۱۲ دلار به ازای کاری اصلی و ۷ دلار به ازای اضافه کاری از مواردی می باشد که در باب قوانین کار در امریکا می بایست در نظر داشت.

بدنبال مهاجرت کاری به امریکا می توان به مهاجرت کاری به سایر انگلیسی زبان ها با شرایط ایده آل تر نظیر کانادا، استرالیا اشاره داشت که پس از قرار گیری شرایط سخت مهاجرت به این کشور توسط ریاست جمهوری زمان حال برای شهروندان ایرانی می توان جایگزین کرد. کشور کانادا و استرالیا با شرایط کاری و مهاجرتی مبنی بر سیستم امتیاز بندی مورد توجه متخصصین و افراد ماهر در خصوص ورود به بازار کار جهانی قرار گرفته.

هر کسی و در هر جایگاهی که هستید، می توانید برای پیشرفت در کار و زندگی خود به مهاجرت به آمریکا بیندیشید ولی به یاد داشته باشید که قبل از هر اقدامی به خوبی تحقیق کنید و مخصوصا از مشاوران حرفه ای و با سابقه در این امر کمک بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، همراه شما در امر مهاجرت به آمریکا و موفیقت در آن خواهند بود.



ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.