مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

10 کار انسان دوستانه آنجلیناجولی

الان دیگر سال‌هاست که آنجلینا جولی انرژی زیادی برای بازیگری صرف نمی‌کند و دیگر مثل گذشته هر سال چشممان به فیلم‌های پرخرج و پر تماشاگر با بازی این بازیگر نمی‌افتد.

الان دیگر سال‌هاست که آنجلینا جولی انرژی زیادی برای بازیگری صرف نمی‌کند و دیگر مثل گذشته هر سال چشممان به فیلم‌های پرخرج و پر تماشاگر با بازی این بازیگر نمی‌افتد. آنجلینا جولی گاه به همین دلیل مورد انتقاد منتقدین و البته مخاطبانش قرار می‌گیرد، اما موضوعی که همه ما گاه فراموشش می‌کنیم این است که جولی در این سال‌های کم‌کاری، بیش از هرچیز، انرژی‌اش را صرف کمک به هم‌نوعانش و کار‌های خیریه کرده است. در این مقاله تعدادی از این فعالیت‌های نوع دوستانه را مرور می‌کنیم.
۱۰ کار انسان دوستانه آنجلینا جولی

۱۰. صدای پناهندگان روهینگایی

زمانی که تقریبا تمام دنیا دربرابر اتفاقاتی که در میانمار برای اقلیت روهینگایی می‌افتاد، سکوت کرده بود آنجلینا جولی به بنگلادش سفر کرد تا از نزدیک با این مسئله آشنا شود. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، جولی در این سفر از محل اسکان بزرگترین جمعیت پناهنده دنیا در سال ۲۰۱۹ دیدن کرد وجهان را بخاطر عدم انجام فعالیت‌های ضروری برای جلوگیری از شروع این وضعیت، محکوم کرد. جولی در این سخنرانی افزود: “وحشتناک‌ترین جنبه آواره شدن مسلمانان روهینگایی اینجاست که این اوضاع کاملا قابل پیش‌بینی و پیش‌گیری بود. ” جولی با این سفر غیرمنتظره به نوعی توجه رسانه‌های دنیا را به شرایط دردناک مسلمانان روهینگا جلب کرد.

۹. همکاری با کمیسیون پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)

آن‌هایی که با فعالیت‌های جولی در این کمیسیون آشنا هستند، این فعالیت‌ها را حتی از کارنامه سینمایی این ستاره هم درخشان‌تر می‌دانند.
اولین تماس این بازیگر با کمیته مربوط به پناهندگان سازمان ملل به سال ۲۰۰۹ و بازگشت جولی از فیلم‌برداری “Tomb Rider” در کشور کامبوج برمی‌گردد. جولی در ابتدا ۱ میلیون دلار به این کمیته اهدا کرد و سپس عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل را دریافت کرد، جولی البته در سال ۲۰۱۲ به فرستاده ویژه این سازمان تبدیل شد. مقامات کشور کامبوج در شرق آسیا برای تشکر از کمک‌های این بازیگر، عنوان شهروندی افتخاری این کشور را به جولی تقدیم کردند.

۸. کمک به پناهندگان سراسر دنیا

مانند بسیاری از بازیگران و یا افراد ثروتمند، کمک‌های جولی تنها منحصر به پرداخت پول نمی‌شود و این بازیگر خیر با سفر‌های زیاد، شخصا با زندگی انسان‌های درد دیده آشنا می‌شود. در دو دهه گذشته آنجلینا جولی تقریبا در تمام نقاط دنیا از جمله افغانستان و سوریه با پناهندگان دیدار کرده است و علاوه بر کمک‌های نقدی، او دست این پناهجویان را در دست گرفته، با آن‌ها صحبت کرده و داستان این افراد رنج‌دیده را برای هرکس که میل شنیدن داشته باشد، تعریف کرده است.
۱۰ کار انسان دوستانه آنجلینا جولی
جولی البته در کنار تمام این فعالیت‌ها از هنر اصلی خود هم برای کمک بهره برده است. در این سال‌ها او فیلم‌های زیادی در مورد رنج این افراد ساخته است که شاید تاثیرگذارترینشان ” سرزمین خون و عسل” (In The Land Of Blood And Honey) باشد که در سال ۲۰۱۱ و با موضوع جنگ در بوسنی و هرزگووین ساخته شده است.

۷. حامی بنیاد حیات وحش هرناس

جولی از سال ۲۰۰۳ که در کشور نامیبیا بازی در فیلم “فراتر از مرزها” (Beyond Borders) را به پایان رساند تبدیل به یکی از حامیان این بنیاد حیات وحش شد. بنیاد هرناس در نامیبیا در حقیقت همانند یک یتیم‌خانه برای حیوانات عمل می‌کند و به تمام حیوانات وحشی که مشکلی برای زندگی در حیات وحش دارند، یاری می‌رساند. کشور نامیبیا و بنیاد هرناس البته تنها مکانی نیست که آنجلینا جولی به یاری حیات وحش شتافته است. جولی در کشور کامبوج قطعه بزرگی زمین خریداری کرد و این زمین را به پناهگاه حیوانات تبدیل کرد. او این پروژه را بخاطر اولین پسرش، پروژه مدوکس جولی نام‌گذاری کرد.
۱۰ کار انسان دوستانه آنجلینا جولی

۶. بنیاد مدوکس جولی پیت (MJP) 

آنجلینا جولی پس از ازدواج با برد پیت در سال ۲۰۱۴، پروژه مدوکس جولی در کشور کامبوج را به بنیاد مدوکس جولی پیت ارتقا داد. او و این بنیاد اولین دهکده مدرن آسیا را با هدف از بین بردن گرسنگی و بیماری در این کشور افتتاح کردند. جولی همچنین در کشور کنیا تشکیلاتی را پایه‌گذاری کرد که شکارچیان غیرقانونیِ حیات وحشِ سابق را به عنوان جنگلبان استخدام می‌کرد. این تشکیلات همچنین وظیفه احداث برخی زیرساخت‌ها ازجمله مدرسه و کارخانه را به عهده دارد.

۵. استایل جولی

با توجه به اینکه در کشور خودمان هم بسیاری از ستاره‌ها اقدام به راه‌اندازی محصولاتی با نام خودشان مانند عطر و ادکلن می‌کنند پس حتما با این روال آشنا هستید. تفاوت جولی با بقیه، اما در اینجا بود که وقتی او محصولات خودش را با نام استایل جولی (Style Of Jolie) راه‌اندازی کرد، خیلی زود اعلام کرد تمامی سود این محصولات صرف اعمال خیریه خواهد شد. جالب است بدانید جولی در سال ۲۰۱۰ برای بخش جواهرات همین محصولات با ریچارد پروکاپ، یکی از معروف‌ترین جواهرسازان دنیا همکاری کرد.تمامی سود محصولات استایل جولی صرف تحصیل کودکانی می‌شود که به نوعی در مضیقه قرار دارند. برنامه‌ای که جولی یکی از پایه‌گذاران آن در سال ۲۰۰۷ بود.
۱۰ کار انسان دوستانه آنجلینا جولی

۴. پناهندگان ونزوئلایی

اعمال انسان دوستانه جولی منحصر به خاورمیانه، آسیا و یا آفریقا نمی‌شود و او در سال ۲۰۱۹ برای دیدار با مهاجرین ونزوئلایی، به کلمبیا سفر کرد. بر اساس گزارش UNCHR جولی در این سفراز پناهگاهی در ریوهاشا دیدار کرد. این پناهگاه مخصوص کودکان و نوجوانان ونزوئلایی یا کلمبیایی می‌باشد که یا به نوعی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند و یا قاچاق شده‌اند. جولی با این سفر آگاهی جهانیان را درباره اتفاقات آمریکای جنوبی افزایش داد و نظر رسانه‌ها را به این نقطه از دنیا جلب کرد.
۱۰ کار انسان دوستانه آنجلینا جولی

۳. خانه‌ای برای کودکان 

جولی و پیت در خانه‌ای با ۶ فرزندشان زندگی می‌کردند. از این تعداد ۳ کودک، فرزند بیولوژیکی آن دو بودند و ۳ کودک دیگر به سرپرستی پذیرفته شده بودند. جولی مدوکس را از کشور کامبوج، زاهارا را از اتیوپی و پکس را از کشور ویتنام به سرپرستی پذیرفته بود.جولی با این کار نه تنها به سه کودک خانه‌ای امن و خانواده‌ای شاد هدیه کرد بلکه الگویی شد تا بسیاری دیگر در جهان به چنین کاری دست بزنند.
۱۰ کار انسان دوستانه آنجلینا جولی

۲. هدیه به دکه لیموناد فروشی 

هرچند که جولی بیشتر روز‌های سال را در خارج از آمریکا و سفر‌هایی به سرتاسر کره زمین می‌گذراند، اما او به آنچه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد بی‌اعتنا نیست. در سال ۲۰۲۰ جولی به دو پسر انگلیسی که با فروش لیموناد در دکه نزدیک خانه‌شان قصد جمع‌آوری پول برای شهروندان یمنی را داشتند و البته در شبکه‌های اجتماعی معروف شده بودند مقدار زیادی کمک کرد. در این سال‌ها جولی نشان داده است که هم به بحران‌های انسانی سراسر دنیا توجه می‌کند و هم برای تشویق و الهام دادن به کودکان و نوجوانان وقت می‌گذارد.
۱۰ کار انسان دوستانه آنجلینا جولی

۱. کمک به پرونده‌های حقوق بشر

و درنهایت آنجلینا جولی شرکتی حقوقی متشکل از وکلا و حقوق‌دانان را با هدف کمک به پرونده‌های حقوق بشری در سرتاسر دنیا به وجود آورده است.جولی همچنین از طریق بنیاد کایند (Kid In Defense) به پرونده کودکان مهاجر زیادی در سرتاسر دنیا کمک مالی و اطلاعاتی کرده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.