مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دانشمندان DNA گرگ های ترسناک سریال بازی تاج و تخت را توالی یابی کردند

طی تحقیقی از دانشمندان علم ژنتیک مشخص شد گرگ های وحشتناکی که در سریال بازی تاج و تخت وجود داشتند نه تنها غیرواقعی نبوده اند بلکه از یک نسل منقرض شده و بسیار باستانی هستند که از آخرین دوره عصر یخبندان جان سالم بدر برده اند .

شاید شما یکی از علاقه مندان سریال تاج و تخت باشید یا اگر این سریال را ندیده باشید وصف آن را شنیده باشید .اما آنهایی که این سریال را دیده اند با حیوانات شگفت انگیز در این سریال آشنا هستند .جالب است بدانید برخی از این حیوانات واقعی بوده و قرن ها قبل از بین رفته است .

اکنون دانشمندان علم ژنتیک تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده اند و از قبل اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورده اند .این دانشمندان توانسته اند DNA این گرگ ها را توالی یابی کنند .

دانشمندان تا قبل از این فکر می کردند این نوع گرگ های ترسناگ از نسل گرگ های خاکستری هستند که در آمریکای شمالی وجود داشتند اما با تحقیق دانشمندان بر روی DNA 5  فسیلی که کشف کرده بودند مشخص شد که این گرگ های ترسناک بیش از 500 میلیون سال پیش از گرک های دیگر جداشده اند .

آنجلا وبر (باستان شناس ) که تحقیقات جامعی در این زمینه داشته است می گوید این گرگ ها همیشه یک نمایش نمادین از حیوانات آخرین عصر یخبندان بودند که می توانستند از نظر اندازه و شکل استخوان ها و همچنین قدمت فسیل های آنها تعیین شوند اما اکنون با اولین تجزیه و تحلیل DNA این حیوانات ترسناک مشخص شد این حیوانات از آخرین عصر یخبندان جان سالم بدر برده اند و بعد منقرض شده اند .

ارسال یک پاسخ