مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اطلاعات گوگل Pixel 5 فاش شد

 نبض شوخی‌ها در این زمانه در شبکه‌های اجتماعی می‌زند، این مطلب یک گردآوری از شوخی‌ها با توجه به اتفاقات روز است.

روز گذشته شاهد قرار گرفتن گوگل پیکسل ۵ در فهرست بعضی از فروشندگان انگلیسی و اروپایی بودیم، در صورتی که قرار است این گوشی در تاریخ ۹ مهر (۳۰ سپتامبر) رونمایی شود. امروز از سوی یک منبع آلمانی تمامی مشخصات محصول جدید گوگل در فضای مجازی منتشر شد. می‌توان با خواندن اطلاعات منتشر شده به‌طور کامل پیکسل ۵ را شناخت.

اگر شما هم جزو کسانی بودید که انتظار وجود یک پردازنده پرچم‌دار مانند اسنپدراگون ۸۶۵ یا ۸۶۵ پلاس را درون این دستگاه داشتید، باید به شما بگوییم که متأسفانه این اتفاق رخ نخواهد؛ زیرا همان‌طور که پیش‌تر بارها اشاره شده بود، پیکسل ۵ دارای تراشه اسنپدراگون 765G است. بودن این قطعه در گوشی گوگل به ما از ضعف عملکرد و نبود پشتیبانی از mmWave 5G خبر می‌دهد. در نسل جدید پیکسل تنها شبکه‌های Sub-6 کار می‌کنند. این مسئله کمی برای کسانی که انتظار بیشتری از پیکسل ۵ داشتند، ناخوشایند خواهد بود.

گوگل پیکسل ۵ (Google Pixel 5)

جزئیات نمایشگر گوگل پیکسل ۵

نمایشگر گوشی جدید گوگل از یک پنل اولد ۶ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ استفاده می‌کند که نرخ‌ تازه‌سازی آن ۹۰ هرتز است. همچنین این صفحه‌نمایش از HDR نیز پشتیبانی می‌کند و روی آن با گوریلا گلس ۶ پوشانده شده است. درست است که در پیکسل ۵ از پنل اولد استفاده شده؛ اما این مسئله دلیلی بر وجود حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش نیست؛ زیرا این قسمت مانند گذشته در پشت دستگاه قرار گرفته است. اکنون حتی بعضی از گوشی‌های میان‌رده نیز از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند، مشخص نیست که گوگل چه زمانی قصد دارد از این فناوری در بعضی از دستگاه‌های خود استفاده کند.

این شرکت در بخش رم دست به کار بی‌سابقه‌ای زده است؛ برای پیکسل ۵ از یک رم ۸ گیگابایتی استفاده شده که با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراهی می‌شود.

مشخصات دوربین‌های استفاده شده در نسل جدید گوگل پیکسل

در پشت دستگاه دو دوربین مشاهده می‌کنیم؛ یک حسگر ۱۲٫۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌شود. این حسگر دارای یک میدان دید ۷۷ درجه‌ای است. علاوه‌‌براین، یک لنز اولترا واید نیز درکنار حسگر اصلی وجود دارد. این لنز ۱۶ مگاپیکسلی دارای میدان دید ۱۰۷ درجه‌ای و دیافراگم f/2.2 است.

گوگل پیکسل ۵ (Google Pixel 5)

جلوی دستگاه، دقیقا مکانی که حفره درون صفحه‌نمایش  قرار دارد، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 دیده می‌شود. لنز این دوربین دارای میدان دید ۸۳ درجه‌ای است. دوربین اصلی پیکسل ۵ دارای توانایی ضبط فیلم 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است و برای ویدئوهای ۱۰۸۰ سرعت آن به ۲۴۰ فریم در ثانیه می‌رسد.

پیکسل ۵ گوگل از شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند

باتری موجود در این دستگاه نسبتا بزرگ است و دارای ظرفیتی برابر با ۴,۰۸۰ میلی‌آمپر است. همچنین این دستگاه علاوه‌بر شارژر ۱۸ واتی، از شارژر بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از بهترین قابلیت‌های این بخش، توانایی شارژ معکوس است که در پیکسل ۵ تعبیه شده است. این دستگاه دارای بلندگوهای استریو، سه میکروفون، وای‌فای دو بانده، NFC، بلوتوث ۵٫۰، LTE و البته اینترنت 5G است. تنها یک درگاه سیم‌کارت در این گوشی هوشمند وجود دارد، اما قابلیت دو سیم‌کارته را می‌توان ازطریق eSIM به دست آورد.

همچنین گوشی هوشمند جدید گوگل در مقابل آب و گردوغبار مقاوم است و قاب آن از آلومینیوم ۱۰۰ درصد قابل بازیافت ساخته شده است. این دستگاه از روز اول دارای اندروید ۱۱ خواهد بود و در بعضی از کشورها با هدفون سیمی عرضه می‌شود. این دستگاه در رنگ‌های سبز و مشکی برای خریداران دردسترس خواهد بود. وزن آن ۱۵۱ گرم و ضخامت آن ۸ میلی‌متر است. قیمت گوشی پیکسل ۵ در اروپا از ۶۲۹ یورو آغاز می‌شود. انتظار می‌رود قیمت این دستگاه در آمریکا ۵۹۹ تا ۶۲۹ دلار باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.