مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ضرورت فراهم آوری خدمات درمانی مطلوب در فشافویه

حسن ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد در نشست هم اندیشی رؤسای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه شهرستان ری عمده کاستی های این شهر را بیان کرد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد گفت : بخش فشافویه یکی از بخش های بزرگ در سطح کشور با ۱۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان ری واقع شده اما پراکندگی جمعیت و مسائل و مشکلات متعدد باعث شده بخش فشافویه از اعتبارات کافی برای رفع نیازها برخوردار نشود .

حسن ایلانلو وجود فرودگاه امام خمینی (ره) ، مجتمع دام‌گستر ، شهرک صنعتی شمس آباد و … عواملی اعلام کرد که باعث شده که ظرفیت موجود در مرکز بخش فشافویه مغفول بماند و بر حجم مسائل و مشکلات نیز افزوده است .

ایلانلو تصریح کرد : شهر حسن آباد در مرکز فشافویه بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ دارای جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر است اما علاوه بر آن در حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر اتباع نیز در این شهر مستقر هستند که مسائل و نیازهای شهری را با چالش مواجه کرده است.

رئیس شورای شهر حسن آباد صراحتا عنوان کرد : مردم فشافویه از نظر خدمات درمانی در تنگنا قرار دارند و نبود بیمارستان در این بخش با فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز شهرستان ری باعث اختلال در امدادرسانی شده است زیرا که نزدیک ترین بیمارستان به شهر حسن آباد بیمارستان هفتم تیر است که حد فاصل بالای این مسیر در بسیاری از موارد جان بیمار یا مصدوم پیش از رسیدن به مرکز درمانی از دست میرود.

وی عدم‌ وجود کمربندی در شهر حسن آباد را یکی دیگر از عمده موضوعاتی اعلام کرد که باعث عبور روزانه ۱۷ هزار کامیون و خودروی سنگین از مرکز این شهر میشود که به تبع آن مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

نداشتن وسایل حمل و نقل عمومی نیز یکی دیگر از مشکلات شهر حسن آباد از زبان ایلانلو عنوان شد و افزود : با وجود اینکه مترو تا ۵ کیلومتری شهر حسن آباد (فرودگاه امام خمینی (ره)) رسیده و تا شهر پرند ادامه خواهد داشت اما مردم فشافویه از مترو بی بهره هستند که متاسفانه در سفر رئیس جمهور نیز در برنامه قرار نگرفت.

رییس شورای شهر حسن آباد از وجود آب شرب ناسالم این شهر گفت و ادامه داد : آب شرب فشافویه از سختی بالایی برخوردار است و در سال های گذشته وعده های داده شد که مردم از آب شرب و سالم بهره مند شوند که خوشبختانه در سفر رئیس جمهور مصوباتی در این زمینه به تصویب رسیده است .

نبود دفتر نمایندگی اتاق اصناف در شهر حسن آباد نیز مطالبه ی عمومی شورای شهر حسن آباد عنوان شد که مردم از نبود نظارت موثر و کافی در این زمینه رنج میبرند و در روزهای اخیر حجم نارضایتی از گران‌فروشی و کم فروشی نان به شدت افزایش یافته است .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.