مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قاضی عسگر :  احیای دشت طلایی ری، تأثیر بسزایی در توسعه کشور خواهد داشت

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: دشت طلایی ری در گذشته معروف بوده و اگر احیا شود امروز هم می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق و توسعه کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛  حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) امروز در همایش نشست هم اندیشی رؤسای شوراهای اسلامی روستاها و شهرهای تابعه شهرستان ری در سالن آمفی تئاتر ایوان ری اظهار کرد: چقدر در زمان امام راحل به مدیریت علی(ع) تاکید شد و مقام معظم رهبری هم بارها به این موضوع تاکید کردند چراکه مدیریت علی(ع) مدیریت میدانی بود.

وی ادامه داد: امیرالمومنین در کوچه و خیابان حضور داشت و از امور باخبر بود؛ این طور نبود یک جا بنشیند و گزارش را دیگران به او بدهند. فقر را ریشه کن می کرد و چیزی برای خود بر نمی داشت.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: ۴۴ سال از انقلاب گذشته دستاوردهای خوبی حاصل شده البته می توانستیم بهتر عمل کنیم؛ در آیه غدیر آمده که دین امروز کامل شد و معصوم بودن یعنی مصون از خطا بودن در فکر و رفتار میانگین سن بشر زیاد نیست و نباید تجربه را تجربه کرد.

قاضی عسکر افزود: در اسلام مصونیت پیامبران را داریم و می توانیم از این ذخیره استفاده کنیم؛ ما باید از قرآن استفاده کنیم چراکه قرآن برای هر چیزی راهکاری دارد. راهکارهایی که قرآن و احادیث مطرح می کند راهکارهای ثمربخشی است؛ علی(ع) می فرماید مسئولیت ها امانت است و به مردم می گوید با فکر و عقل انتخاب کنید. حق مردم نیست که رشدشان نامتوازن باشد؛ ری یک جایی که قدیمی بوده و در انقلاب نقش داشته و مردم ولایی و انقلابی چرا باید با فقر و … مواجه باشد.

وی ادامه داد: از لحاظ اسلامی راهکارها مشخص است و اگر عمل کنیم در مدت کوتاهی می توانیم تحول را ببینیم؛ امروز کارهای بزرگی شده اما شتاب مناسب نیست و باید افزایش یابد. اتباعی که در شهرری هستند عزیز ما هستند و مسلمان، اما باید ساماندهی شوند اگر به آنها توجه نکنیم مانند بمب ساعتی می شوند.

قاضی عسکر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ابتدای سال مبنی بر رفع موانع تولید، بیان کرد: صنایع و کارگاه های تولیدی زیادی در ری داریم که باید حمایت شوند. کجای دنیا بانک ها کارشان بنگاه داری است؟

وی خطاب به اعضای شوراهای شهرها و روستاهای ری گفت: مشکلات مردم دغدغه شما باشد؛ اتاق فکر تشکیل دهید و از تجربه و علم افراد آگاه استفاده کنید. مردم بفهمند اگر کسی واقعا خدمت می کند محبوبیت زیادی آن شخص پیدا می کند.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه تاکید کرد: معتقدم که اگر در حوزه مدیریتی تدبیر، شایسته سالاری و مدیریت صحیح را حاکم کنیم بسیاری از مشکلات و معضلات کاهش خواهد یافت.

قاضی عسکر تصریح کرد: حق مردم ری شهری که قدمت تاریخی زیادی دارد این نیست که رشد نا متوازن داشته و مورد ظلم قرار بگیرند، زیرا ری از گذشته تا به حال در صدر پشتیبانی از انقلاب و اسلام بوده و امروز نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: دشت طلایی ری در گذشته معروف بوده و اگر احیا شود امروز هم می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق و توسعه کشور داشته باشد.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به اینکه شتاب کارهایی که باید صورت گیرد متناسب با نیاز جامعه نیست خاطرنشان کرد: ما از نظر اسلامی راهکارهای مشخص و درستی داریم که اگر به آن عمل شود می‌توان کشور را در مدت زمان کوتاهی متحول کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه