مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شربیانی :، حضور مسئولین در میان مردم و شناخت مشکل تأثیر بسزایی در رفع کاستی‌ها دارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: با پشتوانه دولت انقلابی و مردمی و مجلس شورای اسلامی باید تلاشمان منجر به رضایت مردم شود و در خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی رؤسای شوراهای تابعه شهرستان ری با اشاره به لزوم احصای کمبودها و شناسایی ظرفیت‌ها اظهار کرد: هدف از تشکیل این نشست‌ها شنیدن اظهارات شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان ری است تا مدیران، مسئولان و نمایندگان در جریان کمبودها و کاستی‌هایی که نیاز به پیگیری دارد قرار بگیرند.

وی گفت: این جلسات کمک می‌کند تا با استفاده از نظرات شوراهای شهر و روستا و رهنمودهای فرماندار و مدیران شهرستان برنامه‌ریزی مدونی برای خدمت به مردم صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری بیان کرد: در دوره ششم شوراها و در کنار مدیریت شهری فعلی و دولت که بی‌وقفه در راستای خدمت به مردم و کاهش مشکلات و معضلات تلاش می‌کند، حضور مسئولین در میان مردم و شناخت مشکل تأثیر بسزایی در رفع کاستی‌ها دارد.

شربیانی با تأکید بر اینکه تنها گلایه از سرریز مشکلات تهران به شهرستان ری کاری از پیش نمی‌برد ادامه داد: باید بتوانیم از هم‌جواری تهران و از این منبع غنی خدمات تهران نهایت استفاده را داشته باشیم و طرح استفاده از این امکانات نیز در جلسات ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر شوراها، دولت، مجلس، شهرداری‌ها و … در منابع مالی با محدودیت مواجه هستم اما آنچه در شورای شهرستان ری مورد توجه قرار گرفته است احصای کمبودها و اولویت‌بندی مبتنی بر نیازهای اساسی مردم برای پیگیری موضوعات است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه گفت: تطابق کمبود منابع و زیاد بودن چالش‌ها و مشکلات باید مدیریت شود و در صورتی که اولویت‌بندی برای پیگیری انجام نشود و اولویت‌بندی بر اساس نیاز مردم نباشد عدم رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

شربیانی تصریح کرد: شوراها به عنوان نمایندگان مردم در اولویت‌بندی‌ها باید در کنار سیستم اجرایی باشند و اختلافی بین اجرا و مطالبه گری ایجاد نشود زیرا زحمت اجرایی کردن مطالبات با دستگاه‌های اجرایی است لذا منابع و روند اجرا باید به سمتی هدایت شود که رضایت مردم را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نباید رسالت اصلی که پیگیری و مطالبه گری است را فراموش کنند ابراز داشت: در این دوره از شوراها تلاش کردیم تا شورای شهرستان را از یک‌ شورای فرادستی منفعل به محل تلاش، پیگیری و مطالبه گری تبدیل کنیم اما در این روند ممکن است با مجری اختلاف سلیقه‌هایی ایجاد شود لذا شوراها باید در جریان اختلاف سلیقه‌ها در جایی باشند که منافع مردم تأمین شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تأکید کرد: در راه مطالبه گری و اجرای طرح‌ها باید با عنایت به دولت کریمه مردمی، شوراها و نمایندگان مجلس انقلابی با توجه به انتظار مردن باید در راستای رضایت مردم گام برداریم و از موضوعاتی که خدمت به مردم سلب می‌کند پرهیز کنیم.

شربیانی بیان کرد: اتفاقاتی که در ۵۵۰ روز گذشته اتفاق افتاده حاصل یک کار جمعی است و وفاق خوبی در شورای شهرستان ری شاهد هستیم؛ باید ۹۱۰ روزه فرصت باقی مانده را مغتنم بشماریم که هر ساعتش می تواند یک خدمت به مردم باشد.

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی رؤسای شوراهای تابعه شهرستان ری امروز با حضور شوراهای شهر و روستاهای تابعه شهرستان ری جهت پیگیری مطالبات و ارائه راهکار به‌منظور کاهش معضلات با حضور حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، خانی رئیس شورای اسلامی استان تهران، ‌زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری، قنبری فرمانده سپاه شهرری و سایر مسئولان برگزار و رؤسای شوراهای شهر و روستاها در این نشست به بیان مشکلات و کمبودها پرداختند.

منبع فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه