مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نانی که در فشافویه آب میرود

نبود نظارت دقیق و موثر مدیران فشافویه و بازرسان اقتصادی بر فعالیت واحدهای نانوایی ، کاهش چشمگیر حجم و وزن نان و از سویی دیگر افزایش بهای آن را موجب شده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انعکاس ری از فشافویه در دو دهه اخیر و به دلیل استقرار شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین منطقه صنعتی خاورمیانه و صد البته قطب صنعتی پایتخت در منطقه فشافویه شهرستان ری ، غالب جمعیت آن را قشر کارگر و حقوق بگیر تشکیل داده است .

وضعیت اقتصادی موجود در جامعه و بالطبع آن کاهش قدرت خرید بعضی ‌از طبقات نظیر کارگران عملا و وجود نان را به عنوان قوت غالب و بر سر سفره های آنان به امری ضروری و حیاتی تبدیل کرده است .

حال اما در روزهای اخیر و با اعتراض تعدادی از شهروندان مشاهده گردیده که بسیاری از واحدهای پخت نان در شهر حسن آباد فشافویه به کم فروشی آشکار روی آورده اند تا حدی که نیمی از وزن نان خریداری شده مشتریان نسبت به تعرفه مصوب کاهش یافته است .

این در حالی ست که دور از چشم ناظرین اتحادیه ها و مسئولین نظارت کننده شهر بر قیمت های بازار هر قرص نان نیز توسط برخی نانوایان متخلف و با توجیه عرضه نان سفارشی ، به بهای بیش از دو برابر قیمت واقعی آن به دست مشتریانی که عمدتا از کار روزانه فارغ شده و به سوی خانه بازمیگردند ، محاسبه میگردد .

در هفته های اخیر اعتراضات به حق مردم به عملکرد نانوایی های فشافویه و اقدام خودسرانه گران فروشی و نیز اجبار برخی متصدیان واحدهای نانوایی به عرضه نان کنجدی بی کیفیت با قیمت پنجاه درصد بیشتر از تعرفه ی یک نان ساده به شدت بالا گرفته است که بخش وسیعی آن به اقشار ضعیف و کارگران مربوط میشود .

ساکنین فشافویه از بازرسین بهداشت ، ناظرین تعزیرات حکومتی و بازرسین اتاق اصناف ری و طبیعتا مدیران فشافویه درخواست دارند با حضور پررنگ و جدیت کامل با این قبیل موارد که میتوان برخی از آنها را به عنوان بی وجدان ! خطاب کرد ، برخورد نمایند تا قوت غالب روزمره کارگران را با کیفیت بهتر و با بهای قانونی به دست مصرف کنندگان برسد .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.