مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شناسایی و اخطار به واحدهای آلاینده محیط زیست شهرستان ری

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: واحدهای آلاینده محیط زیست این شهرستان شناسایی شده و اخطار برای صاحبان واحدها صادر شده تا وضعیت محیط زیست ری بهبود پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛محمد رستگار روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای ساماندهی مناطق تحت مدیریت شهرستان برنامه بهبود کیفیت منابع زیستی در دستور کار قرار دارد و در نخستین گام، مقابله با آلاینده ها در بخش قلعه نو با جدیت در دست اجراست.

وی یادآور شد: از مهمترین منابع آلاینده محیط زیست شناسایی شده در بخش قلعه نو، واحدهای سنگ شویی بود که به طور قابل توجهی فاضلاب تولید می کرد که تاکنون ۷۰ واحد در این زمینه شناسایی شده است.

رستگار اظهار داشت: برای مقابله با این واحدهای آلاینده در ابتدا به فعالان این حوزه اخطارهای لازم برای اصلاح خط تولید و کاهش آلاینده ها صادر و در صورت بی توجهی با دستور قضایی اقدامات قانونی انجام می گیرد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: با شناسایی واحدهای رنگ شویی در بخش قلعه نو، از سودجویی ۹۰ فرد متخلف در این زمینه جلوگیری شد ضمن آنکه به ۴۰ مورد از این واحدها در روستای عشق آباد هفت ماه فرصت اصلاح خط تولید و نصب و فعال سازی تصفیه خانه داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر نقاط بخش نیز واحدهای صنعتی مشابه نسبت به احداث تصفیه خانه اقدام کرده اند که منجر به کاهش یا حذف آلایندگی حاصل از شستشوی پارچه های جین رنگی شده است.

انتقال و ساماندهی واحدهای چربی سوزی

رستگار ادامه داد: پیش از این در بخش قلعه نو، تعدادی واحد چربی سوزی فعالیت می کردند که آلایندگی داشتند، اما با انتقال و ساماندهی این واحدها، اکنون شاهد فعالیت چنین واحدهای آلوده کننده ای نیستیم.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ری یکی دیگر از بخش های آلاینده در بخش قلعه نو در این شهرستان را تفکیک پسماند مواد پلاستیکی برشمرد و از شناسایی ۵۹ واحد در قلعه نو خبر داد.

وی اضافه کرد: برای مقابله با این واحدها، اقدام قضایی در دستور کار همکاران اداره حفاظت محیط زیست قرار دارد و بر اساس قوانین موجود در صورت بی توجهی به اخطارهای صادر شده، اقدام به پلمب آنها می کنیم.

رستگار با بیان اینکه تاکنون ۱۲ مورد از این واحدهای آلاینده پلمب شده است، اعلام کرد: دغدغه ما جلوگیری از ادامه فعالیت غیرمجاز چنین واحدهایی است که ضرورت دارد تا منطقه از وجود و فعالیت آنها پاکسازی شود.

ورود دستگاه های مربوطه مانند بخشداری، جهاد کشاورزی به مقابله با واحدهای آلاینده

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ری مقابله با این واحدهای آلاینده را مستلزم ورود دستگاه های مربوطه مانند بخشداری، جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی دانست و گفت: با ورود و مشارکت تمامی نهادهای دخیل می توان در بازه زمانی ۲ تا سه ماهه اقدامات قابل توجهی برای مقابله با آلاینده های زیست محیطی بخش قلعه نو و به دنبال آن سایر بخش ها انجام داد.

وی تاکید کرد: مردم نیز می توانند در صورت مشاهده فعالیت واحدهای آلاینده با سامانه ۱۵۴۰ تماس حاصل کرده و موارد را به کارشناسان اطلاع رسانی کنند تا نسبت به بررسی و مقابله با آنها اقدامات قانونی لازم انجام گیرد.

هم افزایی با بخشداری کهریزک به منظور مقابله با معضل ضایعات فروشی ها

رستگار افزود: با بخشداری کهریزک نیز در حال تعامل برای هم افزایی به منظور مقابله با معضل ضایعات فروشی ها هستیم، ضمن آنکه بحث مقابله با تبعات آلودگی پسماندها در نیازمند ساختارسازی است تا از ورود پسماندها به منطقه جلوگیری است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ری اظهار داشت: دهیاران اختیار قانونی برای مقابله با واحدهای آلاینده زیست محیطی را دارند و می توانند در صورت مشاهده از این اختیار استفاده کنند از همین رو موضوع توانمندسازی و آگاهی بخشی به دهیاران نیز در دستور کار قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.