مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

افتتاح فاز نخست موزه تاریخی کارخانه سیمان ری

فاز نخست موزه صنعت سیمان، کارخانه تاریخی سیمان ری با حضور شهردار تهران در شهرری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ مراسم افتتاح فاز نخست موزه صنعت سیمان، کارخانه تاریخی سیمان ری و افتتاح پروژه‌های عمرانی مناطق پایتخت در محل کارخانه سیمان با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، پرویز سروری، نایب رییس شورای شهر و فرماندار شهرستان ری و دیگر مسئولان برگزار شد.

این کارخانه در محدوده تپه باستانی دژ رشکان، برج طُغرل، باروی تاریخی شهرری، چشمه علی، گورستان تاریخی ابن بابویه، بقعه بی بی زبیده، حرم شاه عبدالعظیم و کاروانسراهای عباسی و قاجاری قرار دارد.

حدود ۹۰ سال از احداث کارخانه سیمان ری می گذرد و امروز فاز نخست این کارخانه کهن برای تبدیل شدن به موزه رونمایی افتتاح شد.

اختصاص بخشی از فضای کارخانه به استارتاپ‌ها

پیش از این سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران هم در این باره اعلام کرده بود: کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان کشور با خط تولید ۱۰۰ تُنی بوده است و کاربری اصلی این طرح موزه صنعت سیمان است، همچنین در راستای حمایت از اشتغال و فعالیت‌های دانش بنیان، قرار شده بخشی از آن هم به فضاهای اشتراکی و استارت‌آپ‌ها اختصاص پیدا کند.

او با بیان اینکه این طرح بزرگ، مجموعا در سه هکتار عرصه به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار شد، ادامه داد: در روز افتتاح فاز نخست پروژه است، موزه دیزل ژنراتور در این محل راه‌اندازی می‌شود.

کارخانه سیمان مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهرری را انجام دهد

در ادامه این مراسم، شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز گفت: امروز سومین جلسه شنبه‌های امید و افتخاری است که در ری برگزار می‌شود. اگر به نسبت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرری نگاه کنیم، می بینیم که ری با مناطق دیگر فرق دارد.

او با بیان اینکه با توجه به سرازیر شدن مشکلات شهر تهران به ری؛ مدیریت شهری برای جبران این مساله باید کارهای زیادی انجام دهد، افزود: از ابتدا قرار ما با شهردار تهران این بود که در شهرستان ری با مشارکت نخبگان، شهروندان و مسئولان، پروژه تاثیرگذار در این منطقه داشته باشیم.

شربیانی با بیان اینکه این موزه نشانگر گذشته ما است، تاکید کرد: حتی می توان گفت کارخانه سیمان ری نماد تهران و اقتصاد ایران هم محسوب می‌شود.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران در ادامه گفت: کلام آخر من درباره ری مربوط به سیمان تهران است که در کنار شهرری احداث شده و در سال‌های متمادی داد و ستدی بین سیمان تهران و ری بوده است. هفته گذشته بنده به مجموعه سیمان تهران تذکری دادم که در نهایت آنها نیز بیانیه ای را صادر کردند.

شربیانی با بیان اینکه افتخار من این است که حرف مردم را زدم، ادامه داد: اگر بخواهیم داده‌های سیمان تهران را به ری بیان کنیم به این نتیجه می‌رسیم که هزینه‌هایی که ری در مجاورت با سیمان تهران پرداخت می‌کند، بالاست.

او با اشاره به اینکه سیمان تهران به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید حافظ جان مردم باشد، بیان کرد: در واقع باید مسئولیت اجتماعی خود را در مقابل ری انجام دهد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه