مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

“کارخانه سیمان تهران” بقعه بی‌بی شهربانو را استحکام‌بخشی می‌کند

نماینده مجلس شورای اسلامی از تحقق پیگیری‌ها برای امضای قرارداد حفاظت، رفع خطر، استحکام بخشی، عایق کاری و مرمت بقعه بی‌بی شهربانو در شهرری که بر اثر برداشت کارخانه سیمان دچار ترک شده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ سیدعلی یزدی خواه ، با اشاره به ترک برداشتن بقعه بی‌بی شهربانو بر اثر برداشت‌های کارخانه سیمان تهران اظهار داشت: در پی مطالبات صورت گرفته کارگروه ویژه بررسی فعالیت‌های کارخانه سیمان تهران با مشارکت مدیران کل میراث فرهنگی و محیط زیست استان تهران، اوقاف و امور خیریه، مدیرعامل سیمان تهران و شهردار منطقه 20 تشکیل شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده یکی از مصوبات این جلسه در خصوص استحکام بخشی و مرمت بقعه بی‌بی شهربانو بود که به تازگی محقق شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در راستای مرمت بقعه قرار دادی میان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و پیمانکار ذی صلاح معرفی شده توسط میراث فرهنگی و با مشارکت کارخانه سیمان تهران و با اعتبار حدود 500 میلیون تومان منعقد گردیده و به امضا طرفین رسیده است.

یزدی خواه تأکید کرد: از جمله تعهدات پیمانکار در این پروژه، رفع خطر، مرمت بخش‌های طبله شده، عایق کاری، استحکام بخشی، اصلاح بندکشی و تزریق ملات در دیوارهای سنگی جانبی، نصب ترک سنج و … است.

منبع خبرگزاری تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.