مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معاون شهرداری تهران: سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز داریم/ آغاز ساخت ۲۷۰۰ واحد مسکونی در شهرری

معاون شهردار تهران گفت: ساخت ۲۷۰۰ واحد مسکونی در قالب قرارگاه جهادی مسکن تهران، در شهرری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آیین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تهران که در شهرری برگزار شد، اظهار کرد: در شهر تهران به غیر از بحث مهاجرت که سالانه حدود ۴۰ هزار نفر به پایتخت مهاجرت می‌کنند، سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز داریم.

وی گفت: از سال ۱۳۹۳ ساخت مسکن کم شده و در دهه نود در این حوزه دچار رکود شدیم، چنانکه در سه ماه گذشته رهبر معظم انقلاب در مورد غفلت در خصوص ساخت مسکن در سال‌های گذشته تذکر دادند.

معاون شهرداری تهران بیان کرد: با توجه به نیاز جامعه به مسکن، شهرداری تهران در قالب قرارگاه جهادی به این موضوع ورود کرده و با حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، نهادها، سازمان‌‌ها و ارگان‌ها هم‌افزایی داریم تا بخش خصوصی نیز وارد کار شود.

صارمی با بیان اینکه تعداد صدور پروانه طی سال جاری از ابتدای سال تاکنون از میزان سال‌ گذشته عبور کرده است، تصریح کرد: بابت ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکن با سازمان‌های مختلف تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و به طور قطع اجرا خواهد شد و از این میزان تاکنون ۳۳ هزار واحد به مرحله صدور پروانه رسیده است.

وی ادامه داد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ میزان عوارض ۳۰۰ درصد افزایش یافت و همین موضوع باعث شد سازنده‌ها رغبتی برای احداث مسکن نداشته باشند.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی ساخت ۲۷۰۰ واحد در شهرری آغاز می‌شود، عنوان کرد: طی ماه‌های گذشته ساخت پروژه نفرآباد با هزینه ۲ هزار میلیارد ریال آغاز شد و در حال اجرا است که با اتمام این طرح تحولی در شهرری ایجاد خواهد شد.

صارمی ادامه داد: اقتصاد مسکن علاوه به اینکه نیاز جامعه است، به عنوان اقتصاد پیشران در کشور است و اگر در دهه ۹۰ دچار رکود در ساخت مسکن نبودیم، امروز بسیاری از مشکلات اقتصادی را نداشتیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه