مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شربیانی :ضرورت توسعه شهرری با مرکزیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری بر لزوم توسعه شهرری با مرکزیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛  جعفر شربیانی در آئین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن تهران ، گفت : در شانزدهمین شنبه‌های افتخار و امید با میزبانی حرم عبدالعظیم حسنی با موضوع ساخت مسکن شاهد گام بلندی در حوزه تولید مسکن هستیم.

وی افزود: در مورد چرایی ورود شهرداری تهران به حوزه ساخت مسکن بارها توضیحاتی ارائه شده است. بی‌تردید شهرداری تهران وظایفی در ساخت مسکن دارد که شهردار تهران با تدبیر با تشکیل قرارگاه مسکن به این موضوع ورود پیدا کرد و با شکل گیری هم افزایی میان نهادها و بخش خصوصی و تجمیع نیروها برای ساخت مسکن اقدامات موثری صورت گرفت.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد : در دو دهه اخیر کلیدواژه‌ای که در مدیریت شهری به آن بارها اشاره شده موضوع فاصله شمال و جنوب شهر تهران است. این بحث در زمینه و چارچوب عدالت و توسعه متوازن مطرح است. به شکلی که شمال تهران نماد برخورداری و وجود زیرساخت‌های متناسب است و جنوب تهران بحث عدم امکانات و زندگی کم کیفیت در آن مطرح است. بعد از پهلوی اول، حصار ناصری توسعه پیدا کرد و به سمت شمال تهران رفت و در دهه ۴۰ به کوهپایه‌های جنوبی البرز رسید و از آن پس هم موضوع توسعه غرب و شرق تهران مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری تاکید کرد: کوتاه کردن شمال و جنوب شهر تهران در دوره‌های مختلف با نگاه‌های متفاوتی همراه بوده اما ایجاد زیرساخت‌های مناسب باید در جنوب شهر تهران محقق شود و متناسب با آن پروژه‌های عمرانی تعریف شوند که این پروژه‌ها می‌تواند شامل توسعه مترو، معابر، خیابان‌ها، میادین و اماکن تفریحی باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها در دوره‌های مختلف در حوزه مسکن ورود پیدا کرده‌اند، افزود: موضوع پراهمیت، ساخت مسکن با کیفیت است. در مناطقی که در بحث نوسازی بافت فرسوده وجود دارد باید این اقدام به خوبی شکل بگیرد. باید از الگوهایی همچون مجتمع اکباتان تهران که بعد از سال‌ها زیرساخت‌های آن سرپاست استفاده کنیم.

شربیانی افزود : معتقدم توسعه پایدار در ری در همه جوانب با مرکزیت حرم حضرت عبدالعظیم امکانپذیر است و اگر حرم را مرکز شهری بدانیم نگاه ویژه به زیرساخت‌های اطراف آن باعث توسعه شهری خواهد بود. امیدواریم توسعه ری با رسیدگی به موضوعات حرم و اطراف آن سرعت پیدا کند. باید از ظرفیت‌های شهری در توسعه شهرری، منطقه ۲۰ و حتی شهرستان ری استفاده کنیم . منبع ایسنا

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه