مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کسب رتبه اول محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران در کشور

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: طی بررسی های به عمل آمده و ارزیابی های صورت گرفته از اقدامات محیط زیستی پالایشگاه های نفت کشور، شرکت پالایش نفت تهران توانست ضمن کسب جایگاه پنج ستاره، رتبه اول محیط زیست را که حاصل عملکرد و تلاش های صورت گرفته این شرکت در سال ۱۴۰۰ بوده، کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ حامد آرمان فر در چهل و یکمین نشست کمیته تخصصی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به طرح ها و برنامه های محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران در ۶ حوزه مدیریت و کاهش آلاینده های هوا و تغییرات اقلیمی، مدیریت آب و پساب، مدیریت پسماند، کنترل آلودگی خاک و آب زیرزمینی، مدیریت مخاطرات زیست‌محیطی و همچنین اقدامات انجام گرفته برای جامعه شهری و جوامع محلی اطراف پالایشگاه اشاره کرد.

وی افزود: با پرداخت هزینه انتقال و لوله گذاری آب تهران به باقرشهر و روستاهای اطراف با هدف صیانت از جامعه شهری در جهت تامین آب شرب مناسب برای مردم جنوب تهران اقدامی ماندگار صورت گرفت.

آرمان فر یادآورشد: به طور کلی اجرای طرح های توسعه ای در کشور و دیگر طرح های کنترل مصرف اقداماتی شجاعانه از سوی پالایشگاه ها خواهد بود که موجب کاهش آلایندگی و کمک به حفظ محیط زیست می شود. شرکت پالایش نفت تهران در این زمینه تلاش داشته ضمن انجام هرگونه همکاری با سازمان محیط زیست استان تهران، رویکردی متفاوت در این خصوص اتخاذ کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران پیرامون طرح های محیط زیستی آتی این شرکت اظهار داشت: طراحی، مهندسی، ساخت و نصب واحد تصفیه نفتای سنگین CCR، کاهش بنزن و اتان زدائی گاز مایع، پروژه ارزیابی اثرات زیست محیطی احداث واحد RCD جهت کاهش گوگرد از نفت کوره تولیدی پالایشگاه بر اساس استاندارد ۲۰۲۰، احداث واحد بهینه سازی و کاهش نفت کوره تولیدی (Fuel Oil Upgrading) و طرح های پتروپالایشی در راستای بهبود محصولات با ارزش افزوده بالا و همچنین احداث خط ۶۳ کیلو ولت و اتصال نیروگاه گازی ری به پست برق پالایشگاه از جمله اقدامات محیط زیستی است که در شرکت پالایش نفت تهران در حال پیگیری و اجراست.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه