مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قاضی عسکر : با انسجام نهادهای فرهنگی می توان چالش های اجتماعی را مرتفع کرد

سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت : با انسجام نهادهای فرهنگی همچون مسئولان و تولیت های امامزادگان و بقاع متبرکه می توان بخشی از چالش های اجتماعی و فرهنگی را مرتفع نمود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در دیدار با حجت الاسلام رستمی رئیس اداره اوقاف شهرستان ری و جمعی از مسئولان بقاع متبرکه جنوب تهران با اشاره به ضرورت هماهنگی های بیشتر میان بقاع متبرکه شهرستان ری با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور اظهار داشت: با گسترش اقدامات فرهنگی در جامعه بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های الهی در جامعه فراهم می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اقدامات خدماتی، فرهنگی و عمرانی آستان مقدس در سال جاری افزود: به یاری الهی در ماه های گذشته اقدامات گوناگونی در راستای توسعه روابط با ارگان ها و نهادهای مختلف شهرستان در حوزه امور شهری، خدماتی و عمرانی صورت گرفت که به همین منظور با توافقات انجام شده کمیسیونی متشکل از مسئولان شهرستان تشکیل شد و معضلات شهرری در این کمیسیون مطرح و پس از بررسی به شورای شهر تهران منعکس گردیده تا در اسرع وقت تصمیمات شایسته اتخاذ و اجرایی شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی آستان مقدس تصریح کرد: در ماه های اخیر تلاش شد تا پروژه های عمرانی که می توانست به سرعت به اتمام برسد اما به دلایلی در آن وقفه ایجاد شده بود در اولویت فعالیت های عمرانی آستان قرار گیرد که بحمدالله این امر نیز به خوبی در حال پیشرفت است و اکنون بعضی از این پروژه ها به اتمام رسیده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، با اشاره به دغدغه ها و نیازهای این بارگاه ملکوتی در مسیر توسعه خدمات به زائرین و مراجعین خاطر نشان ساخت: این آستان مقدس با توجه به حضور روزافزون زائرین با کمبودهای فراوانی روبرو است که از جمله نبود ابنیه کافی در حرم، مراکز خدماتی و رفاهی مناسب در اضلاع آستان، عدم وجود پارکینگ طبقاتی، مراکز اقامتی و سرویس بهداشتی موجب شد تا با مذاکرات صورت گرفته با بنیاد ملی مسکن پروژه احداث پارکینگ طبقاتی در ضلع جنوبی و پروژه احداث چشمه های سرویس بهداشتی در ضلع غربی در دستور کار این بنیاد قرار گیرد که پروژه پارکینگ طبقاتی ان شاء الله به زودی آغاز و پروژه چشمه های سرویس های بهداشتی در مرحله اتمام گودبرداری است.

وی افزود: بهبود کیفیت و ارائه خدمات مطلوب دارالضیافه آستان مقدس و توسعه مرکز درمانی دارالشفاء کوثر با توجه به مراجعات فراوان، کمبود فضای درمانی این مرکز تخصصی با احداث مرکز دیگری در آستان مقدس از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: با تدابیر و هماهنگی های صورت گرفته با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر دستگاه های مسئول، تفاهم نامه ای امضا گردید تا بعد از انجام مقدمات قانونی و فراهم شدن تمامی شرایط، در بنای تاریخی قلعه گبری که در اختیار آستان مقدس است، موزه بزرگ ری احداث گردد.

وی افزود: با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران در آینده نزدیک پروژه ساخت مسکن آغاز خواهد شد. توسعه ارتباطات مردمی، جلسات با مسئولین کشوری و لشکری و دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به ظرفیت بالای تبلیغی و فرهنگی این بارگاه ملکوتی ابراز داشت: با هماهنگی های صورت گرفته سلسله جلساتی با موضوعات تفسیر قرآن کریم، شرح نهج البلاغه و درس اخلاق برنامه ریزی و در حال برگزاری است و بحمدالله مورد استقبال زائرین قرار گرفته است و بنا داریم این گونه جلسات را توسعه دهیم.

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در هفته جاری، حضور ایشان در ری را مشوّق مردم شهرستان عنوان کرده و اظهار داشت: اهتمام معظم له به زیارت حضرت عبدالعظیم و امامزادگان واجب التعظیم الگوی مناسبی برای توجه مردم استان تهران برای اهتمام هرچه بیشتر به زیارت این بقعه مبارکه است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان با اشاره به لزوم همکاری ها و هماهنگی های بیشتر میان بقاع متبرکه شهرستان ری تصریح کرد: امید داریم ان شاء الله با برنامه ریزی های دقیق فرهنگی و همکاری و همپوشانی تمامی مراکز فرهنگی شهرستان بتوانیم برای مردم و به ویژه قشر جوان با توجه به هجمه های سنگین دشمنان برای این قشر اثرگذار بهترین خدمات فرهنگی را ارائه دهیم تا از این رهگذر ری تبدیل به قطب فرهنگی تهران گردد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس اوقاف شهرستان ری ضمن ارائه گزارشی از بقاع متبرکه شهرستان و شرایط فرهنگی، خدماتی و عمرانی این اماکن مذهبی بر همکاری هرچه بیشتر اداره اوقاف شهرستان ری و بقاع متبرکه شهرری با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تأکید کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.