مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پایان ۳۴ سال چشم انتظاری / شهید ۱۶ ساله در راه بازگشت به قبله ی تهران

پیکر مطهر شهید شانزده ساله شهرری پس از ۳۴ سال در آخرین تفحص کشف شد و در راه بازگشت به خانه پدری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انعکاس ری حسین نصرالله مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری شامگاه دوشنبه اعلام کرد: پیکر مطهر شهید مفقود الاثر مرتضی کردی ، در حالی راهی خانه خود در قبله ی تهران میشود که دیگر پدری چشم انتظارش نیست و مادر دچار کهولت سن شده است.

نصرالله یادآور شد : مرتضی کردی در سال ۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش پیدا نشده بود که در آخرین ماموریت تفحص با یافتن پیکر چندین شهید و پس از انطباق DNA ، هویت شهید کردی تایید شد.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری با بیان اینکه خبر پیدا شدن پیکر این شهید نوجوان ، عصر روز دوشنبه به همراه مسئولان شهرستان به خانواده وی داده شد اعلام نمود : این شهید ۱۶ ساله روز پنجشنبه در کنار مزار پدرش در محوطه حرم شیخ صدوق تشییع و تدفین خواهد شد.

شهید مرتضی کردی بیست و هشتم تیر ۱۳۵۱ ، در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش رجبعلی ، معمار بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و از طرف جهاد سازندگی در جبهه حضور یافت. دوازدهم مرداد ۱۳۶۷ ، با سمت جهادگر جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پس از ۳۴ سال پیکر این شهید در عملیات تفحص در منطقه مجنون و از طریق آزمایش DNA شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.