مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سی و ششمین جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در شهرری برگزار شد

سی و ششمین جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور مسئولان برگزار و از قرآن به عنوان بهترین مرجع برای نابودی شبهات ذهنی یاد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛سی و ششمین جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و آیین تجلیل از خادمان و برگزیدگان قرآنی با حضور حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام سیدموسی هاشمی تنکابنی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، حجت‌الاسلام سعیدرضا متوسل مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این واحد دانشگاهی، علی عزتی رئیس اداره فعالیت قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان دفاتر کانون قرآن و عترت واحد‌های دانشگاهی استان تهران و جمعی از خادمان قرآنی (استادان، کارکنان و دانشجویان) به میزبانی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این نشست با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره ضرورت جهاد تبیین در جامعه به‌خصوص در دانشگاه‌ها اظهار کرد: جهاد تبیین واجب فوری و قطعی بوده و تبلور آن در این برهه حساس کنونی بسیار مشهود و قرآن کتابی روشنگر، راهنما و نور بوده و بهترین مرجع برای از بین بردن شبهات ذهنی افراد است.

قرآن بهترین مرجع برای نابودی شبهات ذهنی/ نوری که به سعادت انسان‌ها می‌انجامد

جلیلی اضافه کرد: قرآن و تبیین در آیات آن مقدمه‌ای برای بالابردن سطح تفکر و اندیشه، پایداری و مقاومت روشنگرانه، راهشناسی، جلوگیری از گمراهی، ایجاد وحدت در جامعه و پیشگیری از اختلاف و دودستگی است.

وی از خادمان قرآنی به‌عنوان جهادگران تبیین نام برد و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های بالای انسانی برخوردار است و با بسترسازی مناسب و استفاده از این ظرفیت‌ها و بهره‌مندی صحیح از قرآن کریم برای تغییر در سبک زندگی فردی و جامعه می‌توان در ذهن و جان افراد تأثیرگذار بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری هم گفت: قرآن نور، شفا، گنج، گوهر و کتاب هدایت است و این وصف‌ها از قلب این کتاب آسمانی و مقدس گرفته شده و هرگاه می‌خواهیم کتابی را بشناسیم باید این شناخت از دورن خودش باشد.

غغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ

هاشمی تنکابنی تشریح کرد: ویژگی نور روشنایی بوده و این به معنی چراغ راه برای هدایت، رستگاری و سعادت انسان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: قرآن معجزه آسمانی و مانند درخت تنومندی است که ریشه‌های آن در عمق زمین است و سخن آدمی و انسانی نیست و حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم با صوت دلنشین و کلام آسمانی خود دلها را فتح کرد.

از جمله برنامه‌های این جلسه تجلیل از نفرات برتر(استادان، کارکنان و دانشجویان) حفط قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل و احکام بود.

در این نشست مسئولان دفاتر کانون‌های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به بیان پیشنهاد و نظر پرداختند.

**نشست مشترک مسئولان امور شاهد و ایثارگران واحد یادگار و اداره‌کل بنیاد شهید

نشست مشترک امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) و مسئولان اداره‌کل بنیاد شهید شهرستان ری هم با حضور علیرضا لادن‌مقدم رئیس، حجت‌الاسلام حسین نصرالله معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری و جمعی از مسئولان دانشگاهی در سالن کنفرانس دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد.

لادن‌مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در این نشست با تأکید بر نیاز فرهنگی جامعه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نوجوانان و جوانان به‌خصوص در محیطی مانند دانشگاه، تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر را در اولویت کاری دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) آماده ارائه هرگونه خدمات برای تسهیل تحصیل به دانشجویان جامعه هدف است.

معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری هم مطرح کرد: امیدواریم با حضور شما همانند دوره‌های گذشته شاهد استمرار تعاملات دانشگاه و بنیاد شهید در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر باشیم.

غغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ

حمید قاسمی رئیس امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) هم به ارائه گزارش درباره خدمات ارائه شده به دانشجویان شاهد در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

از جمله مواردی که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت، تبصره ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوبه جدید هیئت وزیران و نحوه خدمت‌رسانی به این دانشجویان است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه