مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دیدار خادمین حرم سیدالکریم با خانواده شهدای مدافع حرم

با هماهنگی اداره ارتباطات اقشاری روابط عمومی آستان مقدس در ایام بزرگداشت میلاد حضرت سیدالکریم(ع)، خادمین این بارگاه ملکوتی با جمعی از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس، دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ جمعی از خادمین این بارگاه ملکوتی با در دست داشتن پرچم متبرک گنبد منور حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور در منزل شهیدان عبدالله اسکندری، حسین دارابی و حشمت سهرابی با خانواده های این شهیدان دیدار و هدایای متبرکی به ایشان اهدا کردند.

در این دیدارها، خانواده معظم شهدا به بیان خصوصیات و ویژگی های بارز این شهیدان سرافراز پرداخته و در ادامه خادمین این بارگاه ملکوتی ضمن بیان مناقب و فضایل حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، به مناسبت این ایام در مدح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مولودی خوانی پرداختند.

شهید حسین دارابی در سال ۶۱ در تهران دیده به جهان گشود و سرانجام در سال ۹۴ به آرزوی خود رسید و در دفاع از حرم آل‌الله به شهادت رسیدند.

دیدار خادمین آستان عبدالعظیم حسنی با خانواده شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس

شهید مدافع حرم؛ حسین دارابی، ۲۷ مهر ۱۳۶۱ در تهران متولد و در خانواده‌ای مذهبی و شیفتۀ اهل بیت علیهم‌السلام پرورش یافت. از همان دوران کودکی با قرآن کریم و آموزه‌های دینی انس گرفت. به همین دلیل هم در جوانی، همواره عشق به پوشیدن لباس دفاع از حرم داشت. اما یک رویای صادقه، عزم او را برای اعزام به سوریه جزم کرد.

مادر شهید دارابی در مصاحبه‌ای گفته بود: «سر بحث سوریه وانتش را فروخت. یکی از دوستانش هم همان ایام خواب دید که حضرت رقیه علیهاالسلام دست حسین و چند نفر دیگر را می‌گیرد و از صف جدا می‌کند. این خواب عزم حسین را برای رفتن، جزم‌تر ‌کرد.» سرانجام، ۱۹ مرداد ۹۴ به آرزوی خود رسید و به فیض شهادت نائل آمد.

حضرت عبدالعظیم بن عبدالله حسنی (علیه‌السلام) (۱۷۳-۲۵۲ ق)، معروف به عبدالعظیم حسنی، شاه عبدالعظیم و سیدالکریم، از نوادگان امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) است که با چهار واسطه به ایشان می‌رسد. طبق نقل تاریخ‌نویسان حضرت عبدالعظیم عالم، زاهد، عابد و از بزرگان محدثین و مورد اعتماد شیعه در زمان خود به شمار می‌رود.

ستایش‌هایی که ائمّه معصومین (علیهم‌السّلام) از وی به عمل آورده‌اند، نشان‌دهنده شخصیّت علمی و مورد اعتمادبودن اوست. محل قبر و حرم ایشان در شهر ری از توابع تهران قرار دارد که مورد توجه شیعیان است. ‌

بر اساس آنچه در تاریخ تولد و وفات حضرت عبدالعظیم (علیه‌السلام) نقل شده، ایشان دوران حیات پنج امام از امامان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) یعنی امام کاظم (علیه‌السلام) تا امام عسکری (علیه‌السلام) را درک کرده و آنچه قطعی و مسلّم است، ایشان محضر امام جواد (علیه‌السلام) و امام هادی (علیه‌السلام) را درک نموده و از آنها احادیث فراوانی نقل کرده‌ است.

مهم‌ترین نشانه عظمت معنوی و مقامات باطنی حضرت عبدالعظیم (علیه‌السلام) برابری فضیلت زیارت مزار ایشان، با فضیلت زیارت سیّدالشهداء (علیه‌السلام) است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.