مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اهتزاز پرچم سبز حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

همزمان با فرارسیدن ایام گرامیداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مراسم اهتزار پرچم سبز گنبد بارگاه نورانی آن حضرت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انعکاس ری ؛ این مراسم باشکوه عصر شنبه هفت آبان همزمان با شب میلاد حضرت سیدالکریم(ع) در صحن امام حسن(ع) با حضور زائران ، مردم مومن و ولایت مدار ری و تلاوت آیات کلام الله مجید توسط قاری ممتاز مجتبی محمد بیگی آغاز شد.  

همچنین در ادامه این مراسم با آئین جمع خوانی خادمین آستان مقدس و قرائت زیارتنامه حاج مهدی قربانعلی و مداحی حاج علی مهدوی نژاد پرچم گنبد مطهر حضرت سیدالکریم(ع) پرچم سبز برافراشته شد.

مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چندین بار در طول سال انجام میشود که به صورت رسمی چهار بار در مناسبت های آغاز ماه محرم، ایام فاطمیه، شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) و وفات حضرت سیدالکریم (ع) پرچم تعویض و بیرق سیاه و در ایام ولادت سیدالکریم پرچم سبز برافراشته میشود.

چهارم ربیع الثانی سالروز میلاد سیدالکریم (ع) و مصادف با یکشنبه ۸ آبان است که از سه روز قبل و سه روز بعد مراسم هایی در قالب هفته میلاد برگزار میشود.
حضرت عبدالعظیم حسنی از چهره ‏های شاخص اصحاب ائمه است که در شمار اصحاب امام رضا، جواد و هادی علیهم السلام بوده و مورد تمجید فراوان قرار گرفته است. حضرت عبدالعظیم از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) بوده که در شهر مدینه به دنیا آمد. آن حضرت فردی پرهیزگار و اندیشمند بود و از ائمه‏ ی بزرگوار و هم عصر خویش به طور مستقیم، نقل حدیث کرده است. ایشان در زمان امامت امام هادی(ع) به پیشنهاد آن حضرت برای هدایت مردم به ایران مهاجرت کرد و در شهر ری مسکن گزید. هجرت حضرت عبدالعظیم به ری ، هم نشانه‏ ای در وجود تشیع در این شهر بوده و هم خود زمینه ‏ای برای رشد دعوت شیعی شده است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.