مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اولین دوره کلاس های آموزش کوه نوردی در شهرری برگزار شد

مدیر آموزش هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرری گفت: اولین دوره کارآموزی کوهپیمایی در کوه راگا باهدف افزایش سطح ایمنی و اتقای دانش فنی برگزار شد .

محسن جلالتی با بیان اینکه دوره کارآموزی کوهپیمایی به عنوان نقطه آغازین آموزش های رسمی کوهنوردی در ایران محسوب می شود اظهار کرد :  این دوره به منظور آموزش اصول پایه کوهپیمایی به علاقمندان کوهنوردی و طبیعت گردی طراحی و اجرا می گردد.

قله راگا واقع در رشته کوه بی بی شهربانو در جنوب شرقی تهران و در منطقه شهرری قرار دارد و ارتفاع آن در حدود یکهزار و ۵۰۰ متر برآورد شده که مسیر دسترسی به این قله از جاده معدن امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه شرکت در سایر دوره های کارآموزی رسمی سنگ نوردی و برف ویخ تنها پس از کسب مدرک قبولی در این دوره امکان پذیر است افزود: به قبول شدگان در دوره، مدرک رسمی کارآموزی کوهپیمایی فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی داده خواهد شد. طبق مصوبه فدراسیون کوهنوردی، این دوره برای خانم ها و آقایان به صورت جداگانه برگزار می گردد.

جلالتی با بیان هدف دوره آشنایی با تکنیک ها و مهارت های مقدماتی کوه پیمایی گفت: اولین گام از حرفه ای شدن اینجاست، نقطه شروع، جایی که هر کوهنورد بایستی بداند و بخواهد که بداند. کوهنوردی بدون دانش موجب آسیب های بسیار، چه بسا آسیب های جبران ناپذیری خواهد شد؛ به قولی اولین اشتباه شاید آخرین اشتباه باشد.

اولین دوره کارآموزی کوهپیمایی ویژه آقایان و بانوان با ثبت رشته کوه های راگا در پورتال فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران با همت حمید طربی رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان ری و مجتبی جلالتی مسئول آموزش در رشته کوه راگا برگزار گردید، که با استقبال زیاد سایر کوهنوردان و همنوردان گرامی، موجبات برگزاری دوره های بعدی را می طلبد.

کوهنوردی حرفه ایی است که با کوهپیمایی آغاز می گردد. کارآموزی کوهپیمایی اولین دوره از دوره های آموزش کوهنوردی آکادمیک و پیش نیاز همه دوره ها به غیر از جهت یابی می باشد. لذا هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ری جهت افزایش سطح ایمنی و ارتقای دانش فنی در میان کوهنوردان و همنوردان گرامی، اقدام به برگزاری این دوره در دو گروه بانوان به مربیگری سرکار خانم عضایی و آقایان به مربیگری شاه بنده نمود.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.