مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

این فوق تخصص در شهرری از 40 سال پیش بیماران را رایگان درمان میکند

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و ساکن میرداماد است ، اما از ۴۰ سال قبل هر روز برای درمان رایگان بیماران نیازمند به مطبش در محدوده شهرری میرود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ مطب دکتر رازین در یکی از ساختمان‌های قدیمی شهر ری است. جایی که هر عصر بعد از فراغت از کار بیمارستان به آنجا می‌رود و تا پاسی از شب مشغول درمان رایگان بیماران می‌شود. دکتر نیکوکار که از ۴۰ سال پیش این مطب را با نیت کمک به بیماران نیازمند در این محدوده شهر دایر کرده می‌گوید: «متخصص بیماری‌های عفونی هستم. این بیماری که برخلاف بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها، به خاطر سبک زندگی اقشار نیازمند بیشتر دامنگیر آنها می‌شود. از این رو وقتی تخصصم را گرفتم با هدف کمک به این افراد، مطبم را در شهر ری دایر کردم.»

ویزیت ۱۵ هزارتومانی!

در حال حاضر تعرفه معاینه پزشکان متخصص بیش از ۱۵۰ هزار تومان است، اما آقای دکتر فقط ۱۵ هزار تومان بابت ویزیت از بیماران دریافت می‌کند. او دراین‌باره می‌گوید: «من کاری به تعرفه ندارم چون این مطب را برای درآمدزایی باز نکرده‌ام. صبح‌ها در بیمارستان کار می‌کنم و حقوق آنجا کفاف زندگی‌ام را می‌دهد.»

او ادامه می‌دهد:‌ «این مبلغ هم برای حفظ کرامت بیماران است و سپرده‌ام که اگر بیماری بگوید پول ندارم، آن مبلغ را هم پرداخت نکند.»

صندوقی برای تأمین هزینه دارو و درمان بیماران

در گفت‌وگو با بیماران و مراجعان این دکتر خیرخواه متوجه شدیم که فعالیت‌های نیکوکارانه این پزشک به معاینه رایگان بیماران ختم نمی‌شود. او صندوقی برای تأمین هزینه دارو و اقدامات درمانی بیماران نیازمند فراهم کرده تا این افراد را در مراحل درمانی و تا بهبودی کامل حمایت ‌کند.  دکتر نصری رازین می‌گوید: «ناگفته پیداست بیماری که پول ویزیت ندارد، از پس تأمین هزینه‌های دارو، آزمایشگاه و عکسبرداری و … برنمی‌آید، برای همین این صندوق را که در واقع یک شماره حساب است راه اندازی کردم.»

او می‌افزاید:‌ «کم کم خیران و مردم عادی هم وارد این چرخه شدند و در تأمین این هزینه‌ها همراهی کردند. باورتان نمی‌شود گاهی همین مردم جنوب شهر با وجود همه مشکلات مالی‌شان حتی تا مبلغ یک میلیون تومان به این صندوق کمک کرده‌اند.»

دردی روی درد بیماران نگذاریم

ریاست بیمارستان فیروزآبادی، معاونت آموزشی بیمارستان‌های شهید لبافی‌نژاد و امام حسین (ع) و تدریس در دانشگاه شهید بهشتی بخشی از کارنامه حرفه‌ای این پزشک زبده است. اما محبوبیت او میان دوستان و آشنایان نه برای این کارنامه پر و پیمان و نه حتی برای اقدامات خیرخواهانه‌اش است. نوع نگاهش به حرفه پزشکی که درمان رایگان بیماران را وظیفه انسانی و اخلاقی‌ یک پزشک می‌داند، او را از اغلب همکارانش متمایز و محبوب ساخته است. دکتر نصری رازین دراین‌باره معتقد است: «این کشور برای ما هزینه کرده تا درس خواندیم و پزشک شدیم، حالا کمترین کار ما این است که از دانش و تجربه‌مان در خدمت مردم استفاده کنیم. ما پزشکان به عنوان عضوی از جامعه باید در حد یک زندگی نرمال درآمدزایی کنیم و بقیه‌اش را برای خدمت به مردم بگذاریم.»

و ادامه می‌دهد: «برخی همکاران می‌گویند ویزیت بنا بر تعرفه حقمان است، اما من معتقدم وقتی بیماری مراجعه می‌کند و از دادن آزمایش به خاطر هزینه‌اش طفره می‌رود یا نگران هزینه‌های درمان و داروهایش است، نباید با دریافت پول، دردی روی دردهایش بگذاریم. پولی که مریض ناراضی باشد حتی اگر حق من باشد هم حلال نیست.»

او تأکید می‌کند:‌ «باور کنید تنها آرزوی من این است که ارتباط مالی پزشک با بیمار قطع شود و بیمار دغدغه پول نداشته باشد.»

ویلا و ماشین لاکچری ندارم

عقاید آقای دکتر از سبک زندگی‌اش پیداست. با ۷۵ سال سن و بیش از ۵۰ سال سابقه پزشکی و استادی دانشگاه یک خودرو پراید و یک خانه معمولی دارد. او می‌گوید: «برخلاف خیلی از همکاران و هم‌دوره‌ای‌هایم نه ماشین و خانه لاکچری و نه ویلا دارم. معتقدم ماشین باید آدم را به مقصد برساند و همین پراید کارم را راه می‌اندازد. گاهی که دوستان و آشنایان درخواست می‌کنند به یک رستوران یا جای گران قیمت برویم بی‌تعارف می‌گویم ندارم. چون غذایی که پولش را از جیب مردم نیازمند گرفته باشم از گلویم پایین نمی‌رود.»

رفاقت با مراجعان

ارتباط این پزشک و مراجعان دوستانه و رفاقتی است و مطب دکتر نصری رازین فقط محل برای پذیرش بیماران نیست. گاهی مراجعان بیماری ندارند و به دلیل رفاقت و حسن شهرت پزشک برای درددل، درخواست وام، تقاضای کار و مشورت به دیدار او می آیند. دکتر می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های من صحبت با بیماران است. در حین درمان با آنها صحبت می‌کنم تا اگر مشکلی داشته باشند بتوانم کمکشان کنم. این صحبت‌ها رفاقت ایجاد می‌کند و در این ۴۰ سال با همه بیماران و اهالی محله رفیق شده‌ام. گاهی مراجعانم بیمار نیستند و فقط برای درددل یا مشورت گرفتن می‌آیند. شاید باورتان نشود تاکنون با مشاوره‌هایم مانع جدایی چند زوج شده‌ام.»

آنچه از دعای مردم دارم

تنها سرمایه‌ خود را سلامتی و دل خوش می‌داند که حاصل یک عمر تلاش برای خدمت به بیماران است و دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «خدا را شکر می‌کنم که با ۷۵سال سن هیچ بیماری ندارم. فرزندان و دامادهای خوبی دارم. همین‌ها برایم کافی است. معتقدم این سلامتی و دل خوش را از دعای خیر بیمارانم دارم. اصلا همین که می‌گویند «آقای دکتر خدا پدرت را بیامرزد» این یعنی عاقبت بخیری و همین برایم کافی است.»

منبع همشهری آنلاین
از طريق پریسا نوری
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.