مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شربیانی :شهرری نیاز به مداخله جدی دولت وتوجه ویژه به آن دارد

نایب رییس شورای شهر تهران با انتقاد از عدم توجه ویژه مسئولان به منطقه ری و مقوله گردشگری شهری آن، گفت: اگر شهر ری با پیشینه ۴ هزار ساله در کشورهای توسعه یافته قرار داشت ،قطعا این منطقه به عنوان شهری میراثی و با ارزش تلقی می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛جعفر بندی شربیانی با حضور در مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلان شهرها و مراکز استان‌ها که در ساری برگزار شد، گفت: یکی از مزیت‌های برگزاری این مجمع با مقیاس کلان شهرها و مراکز استانها و همچنین مقیاس استانی حضور مسئولان اجرایی در این مجموعه‌ها و شنیدن دغدغه‌های نمایندگان مردم و رفع دغدغه مردم از وجود چالش‌ها، معضلات و مشکلات شهری و ایجاد مزیت‌های موجود در شهرها، برای توسعه و گسترش آنهاست که زمینه گردشگری شهری را فراهم خواهد آورد.

وی افزود: هرچند در سیر تحولات تاریخی شهر تهران از دوره ابتدای پایتخت شدن آن تا زمان پهلوی اول بناهای بسیار و فضاهای بسیاری ساخته شده است لیکن در گذشته به ارزش میراث فرهنگی توجه نمی شده و بسیاری از ابنیه در این تحولات شهری تخریب شده است.

عضو شورای شهر تهران لزوم توجه به ارزش میراث فرهنگی در دنیا در مجمع های مختلف شهری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در صد سال گذشته بیانیه‌های مختلف در حمایت از میراث فرهنگی صادر شده است اما توجه کامل به این مقوله مهم کمتر از شاخص های اصلی صورت گرفته است. 

شربیانی با تاکید بر اینکه در کلانشهر تهران برای صیانت از آثار تاریخی در حصار ناصری و یا بافت تاریخی ری اقداماتی از سوی شهرداری تهران انجام شده است، خاطر نشان کرد: اقداماتی برای حفظ آثار و ابنیه تاریخی بسیار پر اهمیت است از این رو عدم هماهنگی در ایجاد محدودیت‌ها از سوی برخی ارگانهای مطبوع موجب شده تا این بافت ها هر روز ارزش آنها را کاهش داده و بر فرسودگی آنها می افزاید. 

وی ضمن تاکید بر حفظ میراث فرهنگی اذعان کرد: بازگشت به هویت اصلی شهر باید در بافت های تاریخی مانند برج طغرل که در شهر ری  بیش از پیش قابل لمس باشد؛ لذا در این خصوص لازم است تا حقوق  مجاورین آثار نیز رعایت شده و مردم بتوانند در این فضاها نسبت به حضور و حفظ حقوق شان اقدامات لازم صورت گیرد. 

نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: علاوه بر شهرداری ها باید تکالیف دولت در خصوص حفظ حقوق مجاورین آثار تاریخی مورد تاکید قرار گرفته شود و حقوق مردم در بافت‌های تاریخی رعایت شود.

بنابراعلام سایت شورای شهر تهران، وی افزود: قطعا اگر شهر ری در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس واقع شده بود یا در یکی از کشورهای توسعه یافته قرار داشت با توجه به پتانسیل‌های گردشگری آن؛ شهری تاریخی با ارزش‌های میراث فرهنگی و با اقتصادی مبتنی بر گردشگری بسیار توسعه یافته بود. لیکن امروز به نسبت سایر نقاط شهر تهران ارزش پایین تری داشته و بسیار فرسوده است که این موضوع نیاز به مداخله جدید دولت و فکر اساسی در شوراهای اسلامی شهر تهران دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه