مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فریاد یا حسین در قبله ی تهران طنین انداز شد /عاشقان اهل بیت با پای پیاده راهی قبله ی تهران شدند

امسال بعد از وقفه ای دوساله به خاطر ویروس کرونا آئین پیاده روی جاماندگان حسینی از ساعت 7 صبح در میدان امام حسین (ع) تهران با قرائت زیارت اربعین شروع و عاشقان اهل بیت علیه السلام برای طی مسیر 17 کیلومتری با پای پیاده رهسپار قبله ی تهران شدند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛صبح امروز همزمان با اربعین حسینی طبق سنت پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران که هر ساله از میدان امام حسین تهران با قرائت زیارت اربعین آغاز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت پای پیاده رهسپار قبله ی تهران می شوند بعد از 2 سال وقفه به خاطر ویروس کرونا با حضور پرشور مردم برگزار شد.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به تاسی از پیاده روی اربعین در کربلا؛ مسیر میدان امام حسین علیه السلام را تا آستان مقدس سیدالکریم حسنی (ع) در شهرری با پای پیاده و طی کردن مسیری 17 کیلومتری عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت ابراز می دارند .

به گفته برخی پژوهشگران، راهپیمایی در روز اربعین از زمان امامان معصوم(ع) در بین شیعیان رایج بوده است. سید محمدعلی قاضی طباطبایی در کتاب تحقیق درباره اول اربعین سیدالشهداء، زیارت امام حسین در روز اربعین را سنت و رفتار مداومِ شیعیان از زمان ائمه دانسته که در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز به این حرکت پایبند بوده‌اند .

بیش از ۹۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی همچنین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و امدادی در طول مسیر پیاده روی به زائران خدمت رسانی می‌کنند که این خدمات تا ساعت ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه