مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مشارکت پالایشگاه تهران درحل بحران آب تهران

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران از پیشرفت ۵۳ درصدی طرح جایگزینی پساب تصفیه‌شده شهری با آب شهری در پالایشگاه تهران و مشارکت این پالایشگاه در حل بحران آب تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، حامد آرمان‌فر در حاشیه دیدار با مسئولان آبفای استان تهران ضمن تأکید بر رسالت پالایشگاه تهران در حل بحران آب گفت: رویکرد ما در شرکت پالایش نفت تهران استفاده از پساب مصرفی در واحدهای صنعتی و فضای سبز است. باید با فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از اقدام‌های موفق در این زمینه در حل بحران آب در استان تهران به‌طور جدی کوشا باشیم و نقش مسئولانه خود را ایفا کنیم. باید در پالایشگاه تهران با عزمی جدی‌تر درباره مدیریت مصرف آب، ضمن تداوم تولید، اصلاح الگوی مصرف را از خودمان آغاز کنیم.

وی با تأکید بر مقوله فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف آب، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در این زمینه در شرکت پالایش نفت تهران افزود: ممیزی مصرف آب و شناخت واحدهای پرمصرف، اصلاح فرآیندهای عملیاتی و استفاده از فناوری‌های نو، در دستور کار این واحد پالایشی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران گفت: در صورت به‌وجود آمدن بحران کم‌آبی در کشور، پیامدهای آن گریبانگیر همه ما خواهد شد بنابراین همه باید به‌عنوان شهروند مسئول، با وفاق و همدلی، خود را در قبال بحران کم‌آبی کشور، مسئول بدانیم و روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را فرا بگیریم و آموخته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و در این برهه حساس، در منزل و محل کار، دغدغه نخست ما صرفه‌جویی در مصرف آب باشد.

آرمان‌فر از پیشرفت ۵۳ درصدی طرح جایگزینی پساب تصفیه‌شده شهری با آب شهری به‌عنوان یکی از اهداف مهم سند مدیریت راهبردی پالایشگاه نفت تهران خبر داد و گفت: پالایشگاه نفت تهران در طرح اتصال شبکه آب جنوب تهران (باقرشهر، کهریزک و …) به شبکه آب تهران با هدف رفع مشکلات آب جوامع همجوار با صرف ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار مشارکت و همکاری کرده است.

وی همچنین از کمک به رفع مشکل تأمین آب شرب اهالی جوامع همجوار (روستای درسون‌آباد و صنایع همجوار) با هدف رفع موانع تأمین آب شرب و آب مصارف کشاورزی برای روستای عظیم‌آباد به‌عنوان دیگر اقدام‌های مسئولانه پالایشگاه نفت تهران در زمینه حل بحران آب اهالی جنوب تهران یاد کرد.

بر پایه این گزارش، مقام‌های اداره آب و فاضلاب استان تهران با هدف مدیریت مصرف و حل بحران آب استان تهران ضمن دیدار با حامد آرمان‌فر، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران، تشکیل کارگروهی با حضور چند نفر از کارشناسان و متخصصان شرکت پالایش نفت تهران را بررسی کردند

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.