مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شب شعر عاشورایی شاعران فشافویه برگزار شد

عصر روز شنبه پنجم شهریور ماه محفل شعر عاشورایی فشافویه به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور شاعران و علاقه مندان به شعر و ادب پارسی در شهر حسن آباد فشافویه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ عصر روز شنبه پنج شهریور ماه مراسم شب شعر عاشورایی به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و اربعین حسینی به میزبانی شهر حسن آباد فشافویه برگزار شد .

در این مراسم مهدی محمدی نویسنده و مدرس دانشگاه با بیان ماجرای معروف خواب مقبل کاشانی و مرثیه خوانی محتشم در نزد نبی مکرم اسلام (ص) به جایگاه والای شاعرانی نظیر محتشم کاشانی در مذهب و آئین اسلام اشاره کرد و مقام شعر و منزلت کلمه را ستود .

دکتر علی حیات بخش شاعر و پژوهشگر از دیگر سخنرانان این مراسم در باب پژوهش شعر آئينی علاقه مندان شعر و ادب را به مطالعه آثار هنرمندان معاصری همچون حمیدرضا برقعی ، گروس عبدالملکیان، عبدالحبار کاکایی ،فاضل نظری، محمدعلی بهمنی، قیصر امین پور  و لیلا کردبچه تشویق کرد .

در ادامه این محفل شعر آئینی شاعران و ادب دوستان شهر حسن آباد فشافویه اشعار خود را در مدح اهل بیت علیهم السلام و در رثای عزای حضرت اباعبدالله (ع) قرائت نمودند.

این مراسم ادبی بعد از یک وقفه دوساله به عنوان نخستین شب شعر در سال ۱۴۰۱ به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ، انجمن شعر و ادب فارسی فشافویه ، شورای اسلامی شهر و اداره آموزش و پرورش فشافویه در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

در پایان مقرر گردید این مراسم هر ماه به منظور تربیت و آشنایی نسل جوان با فرهنگ شعر و ادب فارسی در شهر حسن آباد فشافویه برگزار شود .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه